Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با همتای روسی خود بر ضرورت همکاری دو کشور تاکید کرد و گفت: این همکاری باعث ثبات منطقه می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه نشست خبری مشترک در مسکو برگزار کردند.

به گزارش العربیه، رئیس‌جمهور ترکیه در این نشست خبری گفت که ترکیه و روسیه نقش بسزایی در برقراری امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان افزود: برگزاری نشست‌های سه‌جانبه (ترکیه، روسیه و ایران) در سوچی، آنکارا و تهران توجه جهانیان را به خود معطوف کرده است و انتظار می‌رود که این نشست‌ها در مراحل آتی خیلی مفید و موثر واقع شود.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که پیشرفت‌های قابل توجهی در روابط دوجانبه ترکیه و روسیه حاصل شده و این موضوع تاثیر مثبتی در ثبات منطقه‌ دارد.

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین اظهار داشت که «اقدامات دوست عزیز، اردوغان نقش موثری در روابط دوجانبه و رسیدن آن به این سطح داشته است.»

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه به تحولات اوکراین اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه اینکه مسئولان همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند، اما در تنگه کرچ (دریای سیاه) شاهد فاجعه برخورد دو کشتی بودیم، با نزدیکان قربانیان ابراز همدردی می‌کنم.

رجب طیب اردوغان بعد از ظهر امروز در سفری یک روزه وارد مسکو شد تا با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود درباره مسایل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله ایجاد منطقه امن در شمال سوریه رایزنی کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در صدر یک هیئت بلندپایه به روسیه سفر کرده است. وی در ورود به مسکو در فرودگاه بین المللی ونوکووای این شهر از سوی الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه٬ ایگور بوگداشوف مدیر پروتکل دولت٬ محمت سامسار سفیر ترکیه در مسکو و سایر مقامات دولتی مورد استقبال قرار گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین رجب طیب اردوغان نشست سه جانبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۱۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اینکه جنگ غزه تهدیدی برای تمام منطقه است گفت که روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است گفت: نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب احساس نگرانی می کنیم و از مقامات آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند. ما از مقامات آلمانی در مبارزه با تروریسم انتظار حمایت و همبستگی بیشتری داریم.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت.

اردوغان همچنین گفت: برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور آلمان مدعی شد که اگر حمله حماس در هفتم اکتبر نبود جنگ کنونی غزه رخ نمی‌داد. او گفت: برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه تلاش می‌کنیم. بدون ایجاد چشم‌انداز سیاسی بلند مدت برای فلسطینی‌ها، اسرائیل از امنیت برخودار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آلمان با بیان اینکه برای گسترش روابط با آنکارا تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های خاورمیانه با ترکیه توافق‌نظر نداریم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است