Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین نیازآذری در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار نگرانی مردم درباره سلامت آب شرب و راکد بودن طرح های فاضلاب شهری بابل که پس از ۲۲ سال ناتمام و با اجرای غیر اصولی تصفیه خانه فاضلاب شهری خود به معضل زیست محیطی تبدیل شده است، خواستار رسیدگی به این نگرانی ها شد.

وی درباره تامین آب شرب مصرفی شهر بابل از منابع آبی با ضرایب کیفی بهتر (منطقه آمل و طلوت بابل که هنوز به بهره برداری کامل نرسیده است ) افزود: شاید کیفیت آب آشامیدنی با پارامتهای مورد نظر و استاندارد هزار و ۵۰ آب ایران در مبدأ یعنی در مخازن ذخیره مورد تأیید باشد ولی با توجه به فرسودگی شبکه آب شهری، درصد بالای هدررفت آب شبکه و همچنین مشاهداتی که در زمان حفاری و شکست لوله های آب رویت شده است، با در نظر گرفتن تئوری مکش معکوس در زمان کاهش فشار شبکه، یا قطع جریان آب و همچنین غرقاب بودن لوله های آب شهری در سطح آب زیر زمینی، میزان زیادی ورود نشت آب آلوده به شبکه داریم که باعث پایین آمدن کیفی و بهداشتی آب شرب در مقصد یعنی در منازل شهروندان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیازآذری ادامه داد: همچنین در بخش تصفیه فاضلاب، مدول اول جریان تصفیه خانه فاضلاب با میزان ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب هنوز تکمیل نشده و به علت ناقص بودن فرآیند تصفیه، لجن مازاد حاصل از راه اندازی ناقص تصفیه خانه در سالهای اخیر به حدی زیادی رسیده و در فرآیند کاملاً غیر بهداشتی و غیر اصولی در محوطه تصفیه خانه تخلیه می شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه محدوده تصفیه خانه توسط زمین های کشاورزی احاطه شده، نفوذ آلاینده های موجود در لجن انباشته شده به آب زیرزمینی، تخلیه لجن خیس انسانی تصفیه نشده در محوطه بسیار خطرناک است.

وی افزود: همچنین تکمیل بخش لجن نیز در حال حاضر حدود ۴۰۰ میلیارد ریال لازم دارد و هیچ اقدام موثری از سوی آب و فاضلاب مازندران برای تأمین آن صورت نگرفته است، علاوه براین، میزان جریان ورودی به تصفیه خانه بسیار بیشتر از ظرفیت اولیه طراحی است و نیاز به ارتقاء و یا احداث مدول دوم جریان را در تصفیه خانه ضروری می سازد.

نیازآدری درخصوص پروژه های در دست اجرا گفت: علی رغم انعقاد قراردادهای عنوان شده،  همچنان تا سقف موافقت نامه یعنی ۲۳۰ کیلومتر حدود ۲۰ کیلومتر باقیمانده است و آن نیز با توجه به طراحی اولیه ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب و ۱۵۰ کیلومتر طرح توسعه آن نیاز به اصلاح و افزایش دارد.

وی اظهار داشت: اجرای حدود ۱۰ کیلومتر شبکه در سال جاری به علت عدم پرداخت هزینه های اجرا و ترمیم مسیرها، متاسفانه باعث بروز نارضایتی مردمی، عدم صدور مجوز از سوی شهرداری و تعطیلی کارگاه از سوی پیمانکار شده است که افق روشنی را پیش روی پروژه و ضرورت های زیست محیطی شهر بابل قرار نمی دهد.

کد خبر 4522126

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب شهری مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۱۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پوریا فر افزود: با توجه به وضعیت کم آبی موجود و همچنین کاهش برداشت آب خام از منابع زیرزمینی و لزوم تأمین آب جهت آبیاری فضای سبز و نظر شهردار منطقه مبنی بر استفاده از روان آب‌ها و پساب صنعت، احداث و راه اندازی تصفیه خانه شهرک آسمان و جنگل دستواره در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در خصوص کمبود آب و فرسودگی شبکه‌های آبرسانی گفت: به دلیل کمبود آب و بعضاً تخریب مسیرهای آبیاری، لوله‌ها، شبکه‌های آبرسانی و مخازن با مشکلاتی روبرو هستیم و وظیفه شهرداری بهبود وضع خدمات رسانی روزانه در منطقه است.

پوریافر با توجه به اهمیت شبکه آبرسانی و احداث مخازن گفت: با توجه به خشکسالی و مشکلات موجود در منطقه و پایین رفتن سطح آب چاه‌ها، طبق طرح جامع علاوه بر اصلاح شبکه‌های آبرسانی و برنامه‌ریزی و احداث مخازن در طی چند سال، دو تصفیه خانه هم برنامه‌ریزی شده تا نیاز آبی رفع شود.

پوریا فر در ادامه اظهار داشت: انتقال آب از دو تصفیه خانه موجود شهر تهران که تصفیه خانه فیروز بهرام به طول ۷ هزار متر طول و تصفیه خانه شهرک اکباتان به طول ۵ هزار متر طول از ظرفیت‌های موجود برای تأمین کمبود آب و نیاز آبی منطقه در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای استفاده از پساب‌های صنعتی در منطقه برای تأمین آب موردنیاز در فضاهای سبز گفت: با توسعه استفاده از تصفیه خانه در صنایع منطقه بخشی از کمبود آب فضای سبز منطقه برطرف خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۱ تهران یادآور شد: اجرای خط انتقال آب خام به طول ۱۶ هزار متر طول شامل: احداث فاز دوم انتقال خط شبکه آب خام بزرگراه فتح، تکمیل خط انتقال لوله ۳۱۵ میلی متر به طول ۱۰ کیلومتر حاشیه اتوبان شهید فهمیده، احیای شبکه انتقال و توزیع بدنه غربی آزادگان، تکمیل و جداسازی شبکه توزیع آب خام پارسل های شهرک دانشگاه از جمله اقدامات سال ۱۴۰۳ اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۱ است.

کد خبر 6088925

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است