Web Analytics Made Easy - Statcounter

این آسیب‌های روماتولوژی در کودکان در واقع مجموعه‌ای از بیماری‌هایی است که به‌خاطر بروز علائم مشابه تحت یک عنوان قرار گرفته اند. این بیماری‌ها می‌تواند در هر سنی شروع شود، ولی اغلب قبل از سن ۵ سالگی و با شیوع بیشتر در دختران بروز می‌کند و اغلب تا جوانی بهبود می‌یابد.به گزارش بلاغ،پریسا رشید زاده در ارتباط با انجام بخشی از فعالیت‌های مرکز جامع توانبخشی در زمینه درمان بیماری‌های روماتولوژی در کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: روماتولوژی اصطلاحی است که برای بیماری‌های مفصلی و ضایعات بافت نرم (مانند تاندون‌ها) به کار می‌رود که عوارض و مشکلات ناشی از این موارد با توجه به نوع بیماری و اختلالات زمینه‌ای متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول واحد کار درمانی مرکز جامع توانبخشی هلال احمر با اشاره به اینکه عوارض جدی بیماری‌های روماتولوژی اطفال شامل تخریب مفاصل، اختلالات بینایی و معلولیت است، افزود: این آسیب‌های روماتولوژی در کودکان در واقع مجموعه‌ای از بیماری‌هایی است که به‌خاطر بروز علائم مشابه تحت یک عنوان قرار گرفته اند. این بیماری‌ها می‌تواند در هر سنی شروع شود، ولی اغلب قبل از سن ۵ سالگی و با شیوع بیشتر در دختران بروز می‌کند و اغلب تا جوانی بهبود می‌یابد.

رشید زاده در ادامه عنوان کرد: علائم این بیماری در کودکان، شبیه سرماخوردگی است که با تب، علائم تنفسی و درد استخوانی همراه است. این بیماری عمدتاً با التهاب در بافت مفاصل مانند زانو، آرنج، مچ پا و گردن همراه است.

مسئول واحد کار درمانی مرکز جامع توانبخشی هلال احمر با تاکید بر اینکه دسته بزرگی از این بیماری‌ها ناشناخته اند و ژنتیک در ابتلای فرد به این بیماری‌ها نقش مهمی دارد، عنوان کرد: چنانچه بیماری‌های روماتولوژی به موقع تشخیص داده نشوند، کیفیت زندگی فرد تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و هزینه زیادی به سیستم بهداشتی تحمیل می‌کند.

رشید زاده با اشاره به بروز نوع دیگر این بیماری در نوجوانان، گفت: روماتیسم در نوجوانان قبل از سن ۱۶ سالگی آغاز می‌شود و به دلایل ناشناخته، یک یا تعداد بیشتری از مفاصل فرد، ملتهب، متورم، دردناک و سفت شده و نمی‌توانند به‌طور طبیعی آن را حرکت دهند.

وی با تاکید بر نقش ویژه و مهم خانواده در بهبود شرایط و بیماری، عنوان کرد: استفاده از درمان‌های ممکن تحت نظر متخصصان روماتولوژیست، استفاده از دارو‌های مناسب، تمرینات ورزشی، تغذیه مناسب، کاردرمانی و فیزیوتراپی و ... منجر به بهبود این بیماری در فرد و گاهی از بین رفتن دائمی نشانه‌های بیماری خواهد شد.

مسؤل واحد کاردرمانی مرکز جامع توانبخشی هلال احمر خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت درمان این دسته از بیماری‌ها در کودکان و نوجوان، مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر نیز از سال‌ها پیش با استفاده از علم، توان، تجربه و تخصص نیرو‌های کارآمدی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، به ارایه خدمات توانبخشی خاص می‎پردازد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۳۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت