Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@06:46:48 GMT

ترفندهای جوانسازی صورت با ماساژ درمانی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۷۲۰۰

ترفندهای جوانسازی صورت با ماساژ درمانی

رپورتاژ آگهی / افرادی که به دنبال جوانی و زیبایی پوست صورت خود هستند، حتما می‌دانند که ماساژ صورت، یک امر اجتناب ناپذیر در تحقق این امر است. این افراد، در کنار برنامه‌های روتین مراقبت از پوست و استفاده از انواع ماسک‌های صورت ، ماساژ صورت را فراموش نمی‌کنند. در این مقاله قصد داریم چند روش برای ماساژ پوست صورت برای شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که به دنبال جوانی و زیبایی پوست صورت خود هستند، حتما می‌دانند که ماساژ صورت، یک امر اجتناب ناپذیر در تحقق این امر است. این افراد، در کنار برنامه‌های روتین مراقبت از پوست و استفاده از انواع ماسک‌های صورت ، ماساژ صورت را فراموش نمی‌کنند. در این مقاله قصد داریم چند روش برای ماساژ پوست صورت برای شما معرفی کنیم.

ماساژ اصولی صورت

ماساژ پوست صورت، فواید و مزایای خیلی زیاد و مهمی دارد. فوایدی اعم از رفع چروک‌های سطحی و عمیق، رفع خستگی ناشی از خشکی پوست، رفع افتادگی پوست و … همگی با ماساژ صورت ممکن است به دست آید. اما اصلی‌ترین دلیل برای ماساژ درست و اصولی صورت شاید مبارزه با پیری پوست و جوانسازی آن باشد. در نظر داشته باشید افرادی که دارای پوست های بسیار حساس یا مبتلا به آکنه می‌باشند باید از انجام ماساژ صورت پرهیز نمایند و یا حداقل برای انجام آن با پزشک و متخصص پوست مشورت کنند.

آماده سازی پوست صورت برای ماساژ

قبل از انجام هر کاری باید مقدمات آن کار، فراهم شود. پیش از انجام ماساژ صورت میز باید آن را برای ماساژ آماده کنید. روند آماده سازی پوست صورت به این ترتیب است که باید صورت خود از هرگونه مواد آرایشی-بهداشتی پاک کنید و صورت خود را با آب گرم شستشو دهید. همچنین باید پیش از انجام ماساژ از برخی مواد روانکار برای جلوگیری از خراش و آسیب به پوست استفاده کنید. برای این کار باید از انواع روغن‌های ماساژ استفاده کنید.

رفع چروک صورت با ماساژ خطوط افقی

این ماساژ، برای رفع چین و چروک سطحی به کار می‌رود که زمان انجام آن تقریبا 10 دقیقه است. این ماساژ از پایین‌ترین خطوط افقی صورت شروع شده و در بالاترین نقطه صورت نیز به پایان می‌رسد. برای شروع از نقطه میان ابروها با دو انگشت روی آن فشار ملایمی به مدت 30 ثانیه وارد کنید. سپس انگشت‌های دست راست و چپ را به صورت متوالی و یکی در میان، طرفین پیشانی را به صورت افقی ماساژ دهید. پس از هر بار شروع و پایان، نوک انگشت‌ها را از روی پوست برداشته و دوباره روی نقطه میان ابروها قرار دهید.

جوانسازی پوست‌های خسته با ماساژ خطی

همانطور که از اسمش مشخص است این ماساژ، برای جوانسازی پوست به کار می‌رود و بر روی نقاط و خطوط طب سنتی (یعنی خطوط مابین ابروها، تاج، وسط و دم ابرو، کمی پایینتر از زیر پلک پایینی، استخوان گونه و هاله‌ی پلک بالایی) تمرکز دارد. بر روی هر کدام از این نقاط، به مدت 30 ثانیه، فشاری ملایم وارد کرده و و سپس در خطوطی عمودی و افقی به سمت بالا امتداد داد.

رفع افتادگی عضلات پوست با ماساژ ژاپنی

این ماساژ برای افتادگی و جوانسازی پوست استفاده می‌شود. برای انجام آن، پس از آغشته کردن هر دو دست به ترکیب یکی از روغن‌های ذکر شده، کف آن‌ها را بر روی طرفین فک قرار می‌دهیم. سپس با انگشت وسط همزمان هر دو ناحیه زیر پلک‌ها را لمس کرده و به سمت گونه‌ها و نزدیکی گوش حرکت می‌کنیم. به تعداد 3 با این ماساژ را انجام دهید و در آخرین حرکت که انگشتانتان در نزدیکی گوش هستند، آن‌ها را به سمت پایین حرکت داده و دو خط عمودی طرفین گردن لمس کنید و تا استخوان ترقوه ادامه دهید. در مرحله بعد باید یکی در میان حرکت ابتدایی را با هر دو دست در یک طرف صورت انجام داده و در انتها زمانی که هر دو دست روی یک طرف صورت قرار دارند یکی از دست‌ها به سمت گوش حرکت کرده و دیگری همزمان به سمت گردن پیش رفته تا در نزدیکی ترقوه متوقف شود.

رفع پف آلودگی صورت با ماساژ قاشق

ماساژ آلمانی نام دیگر این ماساژ است که برای پف آلودگی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انجام این ماساژ، از دو قاشق استفاده می‌شود، یکی سرد و یکی گرم. در ابتدا با قاشق سرد شروع کنید و پس از انجام آن از قاشق گرم برای ماساژ استفاده کنید. قاشق‌ها باید خطوط عمودی و افقی صورت را لمس کرده و ماساژ دهند. نا گفته نماند این نوع ماساژ دارای طول دوره است و نباید بیش از 10 روز انجام شود. در روز اول به مدت 1 دقیقه این ماساژ را انجام دهید و هر روز یک دقیقه به زمان ماساژ اضافه کنید تا روز آخر به 10 دقیقه ماساژ برسید.

ماساژ را می‌توان به عنوان یک معجزه برای کمک به سلامت پوست در کنار ماسک‌های بهداشتی و زیبایی دانست. به طوری که با انجام روزانه چند دقیقه ماساژ می‌توان بدنی سالم‌تر و روانی آرام‌تر داشت که لازمه‌ی رسیدن به هدف‌ها و آرزوها در زندگی هستند.

مجموعه روتای با ارائه انواع دستگاه‌های ماساژ به شما برای داشتن زندگی بهتر و آسوده‌تر یاری می‌کند. برای مشاهده انواع صندلی ماساژور به قسمت محصولات در وبسایت روتای مراجعه کنید.

کامل‌ترین و بی‌نظیرترین نوع دستگاه‌های ماساژور، مبل‌های ماساژور هستند که با امکانات کامل خود، تقریباً تمام اعضای آرامش‌پذیر بدن را دربر میگیرند. البته دستگاه‌های ماساژور کوچکتر و تخصصی‌تر نیز برای برخی از ارگان‌های بدن موجود می‌باشد برای مثال ماساژور سر، ماساژور پا و یا ماساژور گردن؛ که در کل به این دسته از ماساژورها، ماساژور دستی می‌گویند.

 

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند

محمد توحیدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با بیان این که شناسایی کودکان مبتلا به اختلال اتیسم و ارجاع به مرکز توانبخشی و درمانی در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ نسبت به۶ ماهه نخست آن رشد چهار برابری داشته است گفت: در نیمه نخست سال ۱۴۰۲، ۲۰ کودک مبتلا به اوتیسم و در نیمه دوم سال گذشته ۸۰ کودک مبتلا به اوتیسم شناسایی شدند.

او افزود: در راستای اجرای دستورالعمل وزارتی و شیوه‌‎نامه پذیرش و ارائه خدمت به بیماران مبتلا به اختلال اوتیسم و همچنین اهمیت شناسایی به هنگام کودکان دارای طیف اوتیسم، فرایند شناسایی و غربالگری این بیماران طی جلسات متعددی با معاونت بهداشت، بهزیستی، آموزش و پرورش و مرکز توانبخشی و درمانی در سال گذشته بازبینی شد و آموزش پزشکان، بهورزان و مراقبان پایگاه‌های سلامت و مربیان مدارس سطح شهر به عنوان بخش مهمی از فرآیند شناسایی به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: با آموزش و حساس‌سازی افراد دخیل در شناسایی و غربالگری که با همکاری گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس و گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت انجام شد، شناسایی کودکان مبتلا به اوتیسم انجام و مبتلایان به مرکز توانبخشی و درمانی ارجاع شدند.

توحیدی بیان کرد: در مرکز توانبخشی پس از انجام تست‌های تشخیصی و محرز شدن اختلال طیف اوتیسم توسط متخصص روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی، اقدامات آموزشی و درمانی موردنیاز برای کودک آغاز می‌شود.

او تصریح کرد: هزینه مداخلات درمانی برای کودکان مبتلا به اوتسیم بسیار زیاد است به گونه‌ای که در ماه بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون ریال برای هر کودک هزینه باید انجام شود، اما خوشبختانه بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمان این کودکان تا ۱۴ سالگی، در قالب بسته حمایتی بیماران خاص و صعب العلاج از سوی سازمان‌های بیمه‌گر و اداره بهزیستی به مرکز توانبخشی پرداخت و والدین هیچ گونه هزینه‌ای برای درمان فرزند خود برعهده ندارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با بیان این که تشخیص ابتلا به اوتیسم در کودکان پسر حدود چهار برابر کودکان دختر است تاکید کرد: تشخیص ابتلای به اوتیسم غالبا بعد از ۲ سالگی دقیق‌تر است ولی به دلیل مراجعات دیرهنگام والدین با توجه به عدم پذیرش آنان، متاسفانه تشخیص‌ها بعد از زمان طلایی مداخله یعنی بعد از سن پنج سالگی صورت می‌گیرد.

توحیدی با تأکید بر این که هر چه کودک مبتلا به اختلال اوتیسم در سنین پایین‌تر و تا کمتر از سه سالگی شناسایی شود اقدامات درمانی برای او مؤثرتر خواهد بود اظهار کرد: علاوه بر پزشکان، مراقبان سلامت و مربیان مدارس و والدین نیز در صورت مشاهده رفتار‌های غیرمعمول کودک خود نظیر رفتار‌های کلیشه‌ای و تکراری، عدم ارتباط چشمی مناسب، عدم واکنش به صدا زدن نام و انجام بازی‌های تکراری و متعاقب آن مراجعه زودهنگام به پایگاه‌های بهداشتی، نقش مهمی در شناسایی و شروع روند درمانی کودک مبتلا به اختلال اوتیسم دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته