Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@02:13:27 GMT

پیشگیری از سرطان با تغییر در رژیم غذایی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۸۷۷۱

پیشگیری از سرطان با تغییر در رژیم غذایی

رکنا: پیشگیری از سرطان با ایجاد تغییر در رژیم غذایی ممکن می شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرد: برای پیشگیری از سرطان باید الگوی غذایی مناسب رعایت شود.

سید مهدی حسینی زاده روز سه شنبه بیان کرد:استفاده بیشتر از میوه و سبزی های تازه از جمله فاکتورهای موثر در رژیم غذایی است بنابراین به گونه ای برنامه ریزی کنید که بتوانید روزانه حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استفاده از مقدار زیاد میوه و سبزی به صورتی که گرسنگی را برطرف کند می تواند به شما در مصرف کمتر غذاهای پرچرب مانند گوشت، پنیر و میان وعده های ناسالم کمک کند.

حسینی زاده ادامه داد: بهتر است هر چه بیشتر از غلات کامل استفاده شود؛ به جای نان سفید، تافتون و لواش از نان هایی که از آرد کامل گندم تهیه شده اند مانند سنگک و نان سبوس دار استفاده کنید به این ترتیب مقداری از فیبر مورد نیاز روزانه شما تامین می شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: فیبر جزو مواد ضد سرطان محسوب می شود، و از افزایش وزن نیز جلوگیری می کند.

وی گفت: روزانه حداقل 6 تا هشت لیوان آب مصرف کنید و مصرف نوشابه های گازدار و آب میوه های شیرین را به حداقل برسانید و سعی کنید از غذاهای آماده مانند ساندویچ ، پیتزا و کنسرو آماده بیش از یک بار در هفته استفاده نکنید و به جای آن از غذاهایی که به روش بخار پز، آب پز و با حرارت کم تهیه شده اند استفاده کنید.

حسینی زاده بیان کرد:به طور کلی از غذاهای کم چرب استفاده کنید و از سرخ کردن غذا بپرهیزید؛ روغن های مایع مانند روغن زیتون، روغن کلزا، فاقد کلسترول بوده و در صورتی که این روغن ها تحت تاثیر حرارت زیاد قرار نگیرند برای مصرف مناسب هستند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: چربی گوشت و پوست مرغ را پیش از پختن جدا کنید؛ مصرف ماهی 2 بار در هفته را جایگزین مصرف گوشت قرمز کنید و از کپسول های حاوی روغن ماهی و ویتامین E با مشورت پزشک خود استفاده کنید.

وی افزود:از غذاهای شور مانند آجیل، ماهی دودی، پنیر شور، چیپس، کنسرو و ترشی، سوسیس و کالباس پرهیز کنید و سر سفره به غذا سالاد یا ماست نمک اضافه نکنید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

 

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

مرگ عجیب سیروس عسگری، رضا براتی و احسان آراسته در یاسوج ! + تصاویر اطلاعات سپاه " دکتر " میلیاردر را دستگیر کرد + عکس شکنجه مرگبار حدیثه دختر مشهدی در خانه مرد غریبه / راز سیخ داغ لو رفت ! + عکس بازرس برق راز خانه شیطان در میدان ونک را لو داد / قرار بود برق آن خانه قطع شود ! ماجرای تصویر سلطان سکه در حرم امام رضا(ع) چه بود؟ زمان واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان اعلام شد +جزییات قصاب مشهدی سگ ها را سلاخی می کرد! / گوشت سگ با قیمت 36 هزارتومان + عکس وحشتناک نقشه زن شیطان برای میوه فروش تهرانی/ این زن 25 ساله او را برای ماساژ به خانه برد ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا عکس جسد سلاخی شده یک مرد وسط پیاده رو / در آبسرد رخ داد لحظه ربودن یک دختر در روز روشن ! / راننده تاکسی چه کرد؟ + فیلم این جوان مازندرانی قرار بود بمیرد +تصاویر دلهره آور عکس جسد زن 24 ساله قمی که از بالای کوه دوبرادرانسقوط کرد / او مرگ بدی داشت کشف جسد برهنه سعید داخل پژو / در خانه مجردی پسران چه اتفاقی رخ داد؟+ عکس این مرد آبروی ایرانی ها را در ژاپن برد

منبع: رکنا

کلیدواژه: پزشکی سرطان غذا پزشک رژیم غذایی سرطان پیشگیری بهداشتی دار عکس مرد مشهد زن جوان زن سگ یک زن غیرمجاز قتل فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان گفت: قصد داریم تا پایان سال‌جاری تعداد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» را به ۱۰ بازارچه برسانیم که همه مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، محمود ایرانمنش امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در نشست با رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان در خصوص بررسی عملکرد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» و چگونگی توسعه این بازارچه‌ها در سطح شهر اظهار کرد: با توجه به ضرورتی که در شهر کرمان وجود داشت، بازارچه‌های محله‌ای دائمی «از تولید به مصرف» راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این بازارچه‌ها، جلب رضایت مردم است، افزود: در انتخاب محل بازارچه‌ها چند نکته را مدنظر داشتیم؛ ازجمله اینکه در محل‌هایی باشد که اقشار متوسط و پایین جامعه در آن ساکن هستند و تراکم جمعیت بالا داشته و از هسته مرکزی شهر فاصله داشته باشد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان بیان کرد: راه‌اندازی، فعالیت و نظارت بر بازارچه‌های محله‌ای با همکاری متقابل اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان انجام می‌شود و خوشبختانه سه بازارچه‌ای که از ابتدای فروردین‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، نمونه‌های موفقی هستند.

وی بابیان اینکه قصد داریم تا پایان سال‌جاری تعداد بازارچه‌ها را به ۱۰ بازارچه برسانیم تا همه مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند و میوه باکیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم برسد، گفت: برای واگذاری بازارچه‌ها مزایده برگزار می‌شود و قراردادهای شش‌ماهه منعقد خواهد شد و فقط افراد مورد تأیید اتحادیه می‌توانند در مزایده شرکت کنند.

محمدرضا حاج‌عباسی رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان نیز در این نشست بیان کرد: سال گذشته چندین جلسه برای هماهنگی راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای تشکیل شد تا این اتفاق رقم خورد و خوشبختانه بازخورد خوبی از مردم گرفتیم.

وی با اشاره به نظارت دائمی بر فعالیت بازارچه‌های محله‌ای به لحاظ کیفیت و قیمت عرضه، خاطرنشان کرد: سعی کردیم عوامل و واسطه‌هایی که موجب گرانی میوه می‌شود را برطرف و حذف کنیم تا قیمت نهایی جهت عرضه به شهروندان، کاهش یابد.

وی افزود: قیمت میوه‌های عرضه‌شده در بازارچه‌های محله‌ای به قیمت میدان میوه و تره‌بار و بعضاً کمتر از آن است و یکی از مهم‌ترین مزایای این بازارچه‌ها، متعادل کردن قیمت بازار است.

امیر هاشمی مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان نیز گفت: پس از صدور دستور راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای توسط معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، تیمی تشکیل شد و موانع را برطرف کردیم و کار را به‌صورت جهادی پیش بردیم.

وی با بیان اینکه پس از شروع کار، مهم‌ترین نکته تداوم و حفظ دستاوردهای آن است که نیاز به نظارت و تلاش جدی دارد و دغدغه همه کسانی که به این حوزه ورود کرده‌اند، کسب رضایت مردم است، گفت: از ابتدا موارد تأسیساتی موردنیاز بازارچه‌ها را با جدیت فراهم کردیم و همچنان پای کار هستیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان اظهار کرد: توسعه بازارچه‌ها و مکان‌یابی مناسب را با مشورت اتحادیه انجام خواهیم داد و از افراد مورد اعتماد اتحادیه و خوشنام در بین مردم برای مدیریت بازارچه‌ها استفاده خواهد شد.

گفتنی است، سه بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» شهر کرمان واقع در میدان غدیر ۲، بلوار پزشک و شهرک شهید مطهری انتهای بلوار حضرت ابوالفضل (ع)، از اول فروردین‌ماه سال‌جاری کار خود را آغاز کرده‌اند و هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.

کد خبر 747921

دیگر خبرها

  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه