Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جمشیدی عصر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در ۱۰ماهه امسال صادرات گمرک امیراباد ۴۸۵ هزار و ۲۴۴تن به ارزش بیش از ۲۵میلیون دلار بوده که به کشورهای روسیه و قزاقستان صادر شد.

وی با اشاره به آمار واردات به گمرک امیراباد خاطر نشان کرد: در سال جاری ۲میلیون و ۵۱۴  هزارتن  انواع کالا  به ارزش ۷۱۳میلیون و ۱۲۲هزار و ۳۳۸ دلار از طریق گمرک وارد کشور شد که از نظر وزنی ۲۶ درصد و از نظر ارزشی ۲۸درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشیدی ادامه داد: عمده کالاهای وارداتی شامل  غلات جو و ذرت، آهن آلات، روغن و دانه های روغنی است که از کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ایتالیا و ترکیه وارد کشور شد.

مدیرکل گمرک امیراباد در ادامه با اشاره به امار ترانزیت گفت: در ترانزیت خارجی هم در سال جاری ۳۳هزار و ۸۰ تن کالا به ارزش ۲۶میلیون و ۵۸ هزار دلار از طریق گمرک امیراباد ترانزیت شد.

جمشیدی با اعلام اینکه آهن آلات، عمده محموله ترانزیتی از گمرک امیراباد است، افزود: در این مدت ۱۴۸ هزار و ۱۴۹ تن کالا به ارزش ۱۰۶ هزار دلار ترانزیت داخلی شد.

وی در ادامه با اشاره اینکه هیچ مجوز غیرمجاز در گمرک امیراباد نداریم؛ ادامه داد: هیچ قاچاقی در این گمرک  نداریم و در سال های گذشته تنعا تعداد محدودی قاچاق نربوط به کالاهای وارداتی که اظهار نداشتند؛ بود که بسیار محدود بود.

جمشیدی گفت: با توجه به ظرفیت ۷.۵ تنی بندرامیراباد، ۴۰۰هزارتن ظرفیت انبارها در امیراباد است که گمرک امیراباد جزء اولین و سه گمرک اول کشور در دارا بودن بیشترین اتبار است.

وی افزود: دارا بودن انبارهای اختصاصی مهمترین مزیت برای گمرک امیراباد است که در افزایش ایجاد اشتغال هم اثرگذار است.

گفتتی است اداره گمرک امیراباد بهشهر در ۱۲ دی ماه امسال به اداره کل گمرک امیراباد ارتقاء یافت و  پست سازمانی این اداره از ۴۳ پست قبلی به ۵۵ پست افزایش یافت.

کد خبر 4522709

منبع: مهر

کلیدواژه: بندر امیرآباد صادرات غیرنفتی گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد

سرهنگ حسین بدری روز پنجشنبه با تشریح جزئیات این خبر افزود: در اجرای طرح ۴۸ ساعته تشدید مبارزه با کالای قاچاق با اولویت مقابله با

خودروهای شوتی، در پی انجام اقدامات اطلاعاتی پلیسی، حمل کالاهای قاچاق با ۲ دستگاه خودروی سواری (شوتی) و چهار دستگاه وانت نیسان (شوتی)، برای ماموران محرز شد و رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی در مجموعه انتظامی استان زنجان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی در حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان زنجان خودروهای مذکور را رویت کرده و آنها را با علائم هشدار دهنده و دستور ایست متوقف کردند.

سرهنگ بدری اظهار داشت: در بازرسی از خودروها در مجموع تعداد ۲۱۰ کارتن هفت کیلویی تنباکو قاچاق (جمعا ۱۴۷۰ کیلوگرم تنباکو)، ۱۰ هزار و ۹۷۷ عدد انواع کالای بهداشتی و آرایشی خارجی، ۹۵۰ ثوب روسری خارجی و هفت راس دام سنگین (گوساله) فاقد مجوز دامپزشکی و حمل کشف شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان ارزش مجموع اقلام مکشوفه فوق را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند که در این خصوص ۶ نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله به مراجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد