Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، خیرالله خادمی با اشاره به اینکه هدفگذاری شده است آزادراه تهران - شمال در منطقه یک پس از تکمیل نهایی زیر بار عبور ترافیک برود، پیشرفت منطقه یک را ۹۴ درصد اعلام کرد. 

وی افزود:‌ تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در منطقه یک آزادراه تهران - شمال، ۳۰۰ میلیارد تومان در منطقه ۴ آزادراه تهران - شمال و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در منطقه دوم آزادراه تهران - شمال هزینه شده است و جمع اعتباری که تاکنون از سوی دولت و بنیاد در این پروژه هزینه شده است، ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، پیشرفت منطقه دو آزاد راه تهران - شمال را ۲۶ درصد اعلام کرد و گفت: منطقه سه آزادراه طبق پیش‌بینی‌ها حدود پنج سال برای تکمیل زمان لازم دارد. 

وی ادامه داد:‌ امروز تکمیل منطقه ۳ آزادراه تهران شمال ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌طلبد و چون مشمول زمان می‌شود، هزینه این پروژه تا ۷ هزار میلیارد تومان در منطقه ۳ افزایش می‌یابد. 

خادمی اضافه کرد: از آن نظر ممکن است برای آزادراه تهران - شمال خصوصا در منطقه ۳ دچار کمبود منابع شویم، سراغ فاینانسرهای خارجی رفتیم که دولت و بنیاد به صورت مشترک از رقم فاینانس استفاده کند و سهم خود را طرفین متعهد شوند. 

وی توضیح داد: در این راستا بنیاد مستضعفان به عنوان شریک پروژه با چند شرکت مختلف چینی (۵ شرکت) و یک شرکت اروپایی صحبت‌های اولیه را داشته است تا با تایید ما مناقصه برگزار شود. 

* تکمیل راه‌آهن خواف - هرات تا مرز افغانستان 

وی درباره راه ‌آهن خواف - هرات گفت:‌قرار بود این پروژه پایان سال ۹۷ به پایان برسد،‌ در این راستا از خواف تا مرز ایران و افغانستان توسط ما ساخته شد، ضمن آنکه ۶۰ کیلومتر را باید در داخل خاک افغانستان اجرایی می‌کردیم و ۴۰ کیلومتر هم در این خط اجرایی در تعهد افغانستان است. 

وی با بیان اینکه این خطر ریلی از خواف تا مرز تکمیل شده است، گفت:‌ بخش ۶۰ کیلومتری بعدی که از مرز آغاز می‌شود توسط ما در حال اجرا است که زیرسازی و ریل‌گذاری آن در حال تمام شدن است. 

* آسفالت ۲ قطعه از ۴ قطعه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران یکی از حلقه‌های مفقوده کریدورهای ترانزیتی اطراف پایتخت است، گفت: این پروژه از پیشرفت مناسبی برخوردار است و معارض آن برطرف شده است.

خادمی ادامه داد:‌ در سه هفته گذشته تونل زیرگذر از زیر آزادراه کرج - قزوین برای آزادراه کنارگذر جنوبی تهران بازگشایی شد. 

وی ادامه داد:‌ این پروژه ۱۵۸ کیلومتری چهار قطعه دارد که دو قطعه آن آسفالت شده است، در دو قطعه زیرسازی در حال انجام است و در حال تامین قیر برای پروژه هستیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: در حال ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح پروژه روی آزادراه‌های تهران - قم و  تهران - ساوه هستیم که هرکدام حدود ۱۰ کیلومتر رمپ و لوپ دارد.

* پیشرفت فیزیکی ۷۱ درصدی آزادراه اصفهان - شیراز در ۷ قطعه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه یک هزار و ۷۴ پروژه عمرانی فعال در شرکت داریم، اظهار داشت:‌ یکی از پروژه‌های بزرگ ما احداث آزادراه اصفهان - شیراز به طول ۲۲۳ کیلومتر است.

خادمی با بیان اینکه آزادراه اصفهان - شیراز برای استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، کرمان و  بندرعباس مزیت دارد،‌گفت: با تکمیل این آزادراه ۱۵۰ کیلومتر مسیر نسبت به جاده موجود کوتاه‌تر می‌شود. 

وی پیشرفت فیزیکی آزادراه اصفهان - شیراز در ۷ قطعه را ۷۱ درصد اعلام کرد. 

* پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد ادامه آزادراه همت تا کرج

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: یکی از پروژه‌هایی که موجب تسهیل ارتباط پایتخت با کرج و قزوین و رفع گلوگاه‌های مسیر را انجام می‌دهد، پروژه ادامه آزادراه همت به کرج است. 

خادمی با بیان اینکه این مسیر آزادراهی در حال حاضر ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با تکمیل این مسیر، ارتباط جدیدی بین پایتخت و شهر کرج ایجاد می‌شود، این مسیر در ادامه به جاده کرج - چالوس متصل می‌شود که در ادامه آن هم کنارگذر شمالی کرج وجود دارد که شهرداری کرج آن را در قالب آزادراه می‌سازد.

وی ادامه داد: مقرر شد این آزادراه کنارگذر شمالی هم با تزریق اعتبارات دولتی تکمیل شود و هم‌اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا بدین ترتیب مسیر آزادراهی مناسبی بین تهران، کرج و قزوین داشته باشیم. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه حدود یک کیلومتر از مسیر انتهای آزادراه همت باید رفع معارض شود، گفت:‌برای تملک اراضی این مسیر حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

وی افزود: ما تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان در این آزادراه شش خطه هزینه کرده‌ایم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اکبری بعد از ظهر شنبه در جریان بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا اظهار کرد: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال احداث بوده و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: پروژه بزرگراه آستارا _آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیر همسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آبرو و زیرگذر می‌باشد.

اکبری با بیان اینکه پروژه بزرگراه آستارا- آستارا ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: امیدواریم تا پایان شهریورماه این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری می‌باشد.

گفتنی است؛ در بازدید معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا - آستارا و در جلسه‌ای با حضور مشاور و پیمانکار پروژه، موانع و مشکلات اجرای پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6090391

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران