Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز«جرمی هانت»، وزیر خارجه انگلیس در نشستی جنجالی که دولت آمریکا قرار است علیه ایران برگزار کند، شرکت خواهد کرد.

روزنامه گاردین با گزارش این خبر نوشت وزیر خارجه انگلیس شرکت در نشست ورشو را مشروط بر آنکه «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه آن میزبانی نشستی در خصوص یمن را برعهده بگیرد، پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق نوشته گاردین، «هانت» اولین وزیر خارجه یک کشور اروپایی است که اعلام کرده در نشست لهستان شرکت خواهد کرد. این نشست روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه در ورشو پایتخت لهستان برگزار شود. دیپلمات‌های اروپایی، بر اساس این برداشت که ممکن است این نشست بخشی از تلاش‌های آمریکا برای تضعیف حمایت از برجام باشد تمایلی برای شرکت در آن نداشته‌اند.

روزنامه گاردین نوشته کشورهای اروپایی با آمریکا درباره جوانب مختلفی از رفتارهای ایران هم‌نظرند، اما در ماه‌های گذشته به دلیل خروج آمریکا از برجام با این کشور اختلاف نظر داشته‌اند.

واشنگتن با وزرای خارجه ۷۰ کشور برای شرکت در این نشست تماس گرفت و بعد از مواجهه با اکراه کشورهای اروپایی از شرکت در این نشست، مجبور شد دستور کار آن را برای تحت پوشش قرار دادن مسائل گسترده‌تری در غرب آسیا، گسترده‌تر کند.

هانت بعد از گفت‌وگو با «مایک پامپئو» در واشنگتن پذیرفته در این نشست شرکت کند، اما تنها مشروط بر آنکه انگلیس، آمریکا، امارات و عربستان سعودی در حاشیه نشست ورشو، جلسه‌ای در خصوص یمن برگزار کنند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که امروز درباره نشست لهستان صادر کرده، نامی از ایران به میان نیاورده و دستور کار این نشست را «بحران‌های منطقه‌ای و تأثیر آن بر غیرنظامیان در منطقه، منع اشاعه موشکی، امنیت‌ سایبری و تهدیدهای نوظهور انرژی» اعلام کرده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که در روزهای گذشته امتناع کشورها از نشست لهستان تا آنجا پیش رفت که برخی دیپلمات‌های اروپایی احتمال دادند ممکن است پامپئو تصمیم به لغو آن بگیرد.

فارس

انتهای پیام/

171 / 156 لهستان ایران تحریم آمریکا اروپا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لهستان ایران تحریم آمریکا اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تجهیزات استراق سمع در سالن جلسه هیات دولت لهستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس اعلام مقامات سرویس امنیتی لهستان، در محل برگزاری نشست امروز وزرای این کشور، تجهیزات استراق سمع کشف شده است.

رویترز نوشته است که مقامات لهستان درباره مظنون احتمالی این اقدام جاسوسی جزئیاتی ارائه نکرده‌اند. به نوشته رویترز، ورشو به عنوان مرکز تامین و تحویل تسلیحات غربی به اوکراین در جریان بیش از ۲ سال جنگ این کشور با روسیه، همواره با هشدار سطح بالای جاسوسی روبه‌رو بوده است.

جاسِک دوبرزینسکی، سخنگوی سرویس امنیتی لهستان در ایکس نوشت: سرویس حفاظت دولتی با همکاری آژانس امنیتی داخلی، در سالنی که قرار بود نشست شورای وزرا در «کاتوویتسه» برگزار شود، تجهیزات استراق سمع کشف و ضبط کردند.

به گفته وی، این نشست طبق برنامه‌ریزی در ساعت مقرر برگزار خواهد شد. وزرای لهستان قرار است امروز درباره سیاست‌های حوزه انرژی از جمله گذار از زغال سنگ و تدوین برنامه‌ای در راستای تعدیل آثار بهای بالای انرژی بر خانواده‌های آسیب‌پذیر بحث و تبادل نظر کنند.

دولت ورشو دیروز اعلام کرد که در حال تحقیقات درباره جاسوسی احتمالی یکی از قاضی‌های لهستانی است که به اطلاعات محرمانه دسترسی داشته و درخواست پناهندگی سیاسی در بلاروس داده است.

کد خبر 6099368

دیگر خبرها

  • کشف تجهیزات استراق سمع در سالن جلسه هیات دولت لهستان
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه