Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان کشور گفت: به جرأت می‌توان گفت: دانش‌آموزانی که در سطح کشور در مسابقات فرهنگی، هنری، پرورشی و ورزشی می‌درخشند بیش از نیمی از آنان از مدارس سمپاد هستند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، «فاطمه مهاجرانی» در مراسم تجلیل از برترین‌های دبیرستان تیزهوشان پسرانه متوسطه دوم نکا (حاج ابوطالب باقری) در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تعداد کل دانش‌آموزان سمپادی در کشور ۱۲۰ هزار نفر است که در ۶۷۰ مدرسه متوسطه اول و دوم مشغول تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه نسبت پسران به دختران در این مدارس ۶۰ درصد به ۴۰ درصد است، افزود: بیشترین میزان دانش‌آموزان سمپادی کل کشور با ۴۵ درصد در اختیار دانش‌آموزان رشته علوم تجربی است و مابقی دانش‌آموزان شامل ۲۳ درصد رشته ریاضی و مابقی رشته علوم انسانی است.

وی با بیان اینکه به دنبال متناسب‌سازی ظرفیت‌های مدارس سمپاد هستیم، تصریح کرد: چیزی که علم به ما می‌گوید این است که باید حدود ۲ تا ۲.۵ درصد دانش‌آموزان ما به عنوان استعداد‌های سرآمد شناخته شده و در مدارس سمپاد مشغول تحصیل باشند این افراد دارای ضریب هوشی بالای ۱۲۵ هستند که حدود ۲ درصد دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهند در حال حاضر میانگین کشوری ما رقمی زیر ۲ درصد است.

مهاجرانی به آزمون متوسطه اول امسال اشاره کرده و گفت: در آزمون امسال برخی اعتراضات از جانب خانواده‌ها به سبب تغییر در نوع آزمون ایجاد شد که در سال ۹۸ با اصلاحاتی در آزمون این مشکلات حل می‌شود. آزمون امسال تست هوش «ریون» بود و ما دیگر به هیچ عنوان آزمون پیشرفت تحصیلی برگزار نخواهیم کرد. در سال ۹۸ نیز برای حل مشکلاتِ امسال، تست هوش و استعداد را به صورت ترکیبی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ما با حذف آزمون‌های زائد موافق هستیم، اظهار کرد: ما باید ابزار انتخاب دانش‌آموزان برای مدارس سمپاد و نحوه آزمون را تغییر می‌دادیم و نمی‌توانستیم بر روی آزمون پیشرفت تحصیلی بمانیم. به‌همین خاطر چنین تغییری در نوع آزمون ایجاد شد و امسال نیز به خانواده‌ها سفارش می‌کنیم به دنبال موسسات برگزارکننده کلاس‌های آمادگی نروند و بدانند که هوش تا حد کمی آموختنی است و با این شیوه‌ها و کلاس‌ها افزایش پیدا نمی‌کند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان کشور با اشاره به وجود برخی انتقادات در مورد مسائل پرورشی و تربیتی این مدارس تصریح کرد: این انتقاد را قبول ندارم، از وقتی مدارس سمپاد نخستین بار در سال ۱۳۶۶ شکل گرفت همواره مسائل تربیتی و پرورشی در این مدارس مورد تأکید بوده و ما به هیچ عنوان بر روی تربیت تک ساحتی تأکید نداریم.

مهاجرانی افزود: در این زمینه کار‌های خوبی انجام شده و به جرأت می‌توان گفت: دانش‌آموزانی که در سطح کشور در مسابقات فرهنگی، هنری، پرورشی و ورزشی می‌درخشند بیش از نیمی از آنان از مدارس سمپاد هستند و این کم‌لطفی است که دانش‌آموزان سمپاد را متهم کنیم. مضافاٌ اینکه کارسوق‌ها و المپیاد‌های فراوانی نیز در مدارس سمپاد در جهت تربیت چند ساحتی در حال انجام است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان به موفقیت‌های دانش‌آموزان سمپاد در المپیاد‌های علمی و کنکور سراسری نیز اشاره کرده و گفت: بیش از ۷۰ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مدارس سمپاد هستند. وی درباره وقفه به وجود آمده در برنامه ملی «شهاب» اظهار کرد: به دلیل اینکه امسال در گزارش تهیه شده در بحث حیطه‌های استعدادی پیوستگی کمی وجود داشت وقفه‌ای به وجود آمد و دستور بازبینی داده شد. اما در حال حاضر برنامه آغاز شده و هیچ تغییری نخواهیم داشت و به روال سابق به کار خود ادامه می‌دهد.

مهاجرانی در پایان مازندران را دارای استعداد‌های برتر علمی و ورزشی دانسته و تصریح کرد: پس از استان تهران، مازندران پُرمدال‌ترین استان در المپیاد‌های علمی است. شایان ذکر است: در پایان این مراسم از برترین‌های علمی و فرهنگی دبیرستان استعداد‌های درخشان متوسطه دوم نکا تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استعداد درخشان مهاجرانی سمپاد کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۹۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با بیان اینکه آموزش و پرورش در دولت سیزدهم مسأله اول کشور و معلم محور اساسی و اصلی نظام تعلیم و تربیت است از رشد ۱۰۰ درصدی کسب رتبه های دو رقمی توسط دانش آموزان کرمانی در کنکور ۱۴۰۲ خبر داد.

وی گفت: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان کرمان در تمام حوزه جز استان های برتر کشور است.

رضایی افزود: با توجه به عملکرد خوب آموزش و پرورش در دولت سیزدهم خوشبختانه مقام معظم رهبری رضایت داشتند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان اجرایی سازی سند تحول بنیادین را مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری در چند سال اخیر دانست و افزود: بر اساس این سند آموزش و پرورش به دنبال تربیت انسان تمام ساحتی و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به توجه ویژه و تاکید مقام معظم رهبری بر فعالیت های پرورشی و تربیتی گفت: خوشبختانه فعالیت های پرورشی و تربیتی در راس برنامه های آموزش و پرورش کشور است هرچند که در زمانی دنبال حذف این معاونت بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روحانی در مدارس استان بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با حوزه علمیه گفت: استان کرمان در این زمینه بعد از استان قم رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

رضایی با اشاره به کسب رتبه اول آموزش و پرورش استان در زمینه اعزام دانش آموزان به اردو های راهیان نور خوزستان از اعزام بیش از ۵ هزار دانش آموز به اردو های راهیان نور در سال تحصیلی جاری خبر داد.

وی با اشاره به ضرورت هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش اظهار کرد: برای هدایت بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در آموزش و پرورش استان برنامه ریزی شده و تأسیس هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش جوار کارخانه ای در دستور کار ماست.

رضایی شرط ورود و استخدام در آموزش و پرورش را قبولی آزمون دانست و افزود: در سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۰۵ هزار نفر جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

وی گفت: در تاریخ کشور به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی، معلمان نقش و جایگاه ویژه ای در هدایت و راهبری جامعه داشته و در مسایل و موضوعات مختلف مشاوران امین مردم بوده اند.

رضایی بیان کرد: در دوران پس از دفاع مقدس نیز یکی از مراجع اصلی مردم یعنی مرجعی که محل مشورت آنان در تمام مسائل روز جامعه بود، معلمان و فرهنگیان بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه معلم نقش کلیدی در نظام اجتماعی دارد، افزود: همه مسوولان و مردم باید تلاش کنند تا از این اسوه های ایثار و فداکاری در جایگاه والای خود تجلیل و تکریم شوند.

رضایی افزود: به همین مناسبت شعار هفته معلم سال جاری "همه ما مدیون تو هستیم، معلم" انتخاب شده و ۴۳ هزار و ۵۱۹ فرهنگی در قالب ۲۹ هزار و ۲۷۰ کلاس درس در ۶ هزار و ۲۰ مدرسه استان کرمان مشغول به فعالیت هستند که قدردان زحمات آنان هستیم.

وی از اجرای طرح رتبه‌ بندی معلمان ویژه ۳۹ هزار فرهنگی در استان کرمان و افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق فرهنگیان طی ۲ سال اخیر خبرداد و افزود: پرداخت هزینه های درمان، تسهیلات بدون بازپرداخت برای بیماران سخت درمان از جمله اقدامات آموزش و پروش استان کرمان است.
رضایی گفت: آموزش و پرورش استان کرمان در شاخص های اختصاصی موفق به کسب رتبه اول کشور و در کل شاخص‌ها ها رتبه دوم کشور را به دست آورده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: کسب ۶ رتبه تک رقمی کنکور توسط دانش آموزان کرمانی و کسب رتبه ۲۶ کنکور رشته ریاضی یک دانش‌ آموز در منطقه رودبارجنوب یکی از اتفاقاتی است که در طول تاریخ این منطقه بی‌ نظیر بوده و همچنین رشد ۱۰۰ درصدی رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری از دیگر افتخارات این استان است.

 رضایی کسب ۱۲۰ مدال رنگارنگ مسابقات کشوری و ۱۰۷ رتبه برتر کشور توسط معلمان و دانش‌آموزان استثنایی در استان کرمان در سال تحصیلی جاری را از دیگر موفقیت های استان برشمرد و ادامه داد: همچنین طی ۲ سال اخیر در این استان بیش از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام به بهره‌برداری رسیده و ۱۰۳ مدرسه جدید در حال ساخت است.

وی افزود: آموزش و پرورش استان کرمان همچنین سند ۴۰۵ ملک را در سال ۱۴۰۱ و ۳۸۵ ملک را در سال گذشته گرفته و در بخش سرانه فضای ورزشی به رشد ۶۹ درصدی رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان قبل از انقلاب
  • زمان برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدارس
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • هشتاد درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص