Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسابقات کشتی قهرمانی کشور نوجوانان در حالی روز جمعه در شهرهای بیرجند و مراغه برگزار شد که فرنگی‌کاران همدانی به مسابقات اعزام نشدند و اعزام آزادکاران نیز با اتفاقات عجیب و غریبی همراه بود. ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت و توسعه یک رشته ورزشی از دید کارشناسان توجه به تیم‌های پایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در هر رشته ورزشی پشتوانه تیم بزرگسالان به شمار می‌روند و به همین دلیل توجه مادی و معنوی به تیم‌های پایه در دستور کار فدراسیون‌ها و هیئت‌های استانی قرار دارد.

بی‌تردید در روزگاری که کشتی همدان از دوران اوج خود فاصله گرفته حمایت از تیم‌های پایه و توجه به کشتی‌گیران نونهال، نوجوان و جوان باید در دستور کار هیئت کشتی استان قرار بگیرد، اما در حالی که مسابقات کشتی قهرمانی کشور نوجوانان روز جمعه در شهرهای بیرجند (فرنگی) و مراغه(آزاد) برگزار شد فرنگی‌کاران همدانی در اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ کشتی استان به این مسابقات اعزام نشدند و اعزام آزادکاران نیز با اتفاقات عجیب و غریبی همراه بود؛ اتفاقاتی که به یکی از ضعیف‌ترین نتایج نوجوانان آزادکار همدانی در مسابقات قهرمانی کشور منجر شد.

توجیه یا عذر بدتر از گناه

رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی کشور (گروه ج) روز جمعه در حالی در سالن پردیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی با حضور 9 استان برگزار شد که هیئت کشتی همدان تیم فرنگی نوجوانان استان را به این مسابقات اعزام نکرد؛ اتفاقی که حداقل در 2 دهه گذشته سابقه نداشته است.

روابط عمومی هیئت کشتی استان همدان در بیانیه‌ای دلایل عدم اعزام تیم کشتی همدان را طولانی بودن مسافت همدان تا بیرجند، شرایط آب و هوایی، فرا رسیدن فصل امتحانات و عدم آمادگی تیم کشتی فرنگی نوجوانان استان ذکر کرد؛ دلایلی که بیش از آنکه فنی یا کارشناسی باشد عذر بدتر از گناه بود.

یکی از مربیان سازنده کشتی استان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در همدان با بیان این که کشتی فرنگی در همدان همیشه مغفول مانده اظهار داشت: با این حال تاکنون سابقه نداشته تیم‌های فرنگی استان به مسابقات قهرمانی کشور اعزام نشوند.

وحید بیگم جانی افزود: روزی که آقایان سرپرستی هیئت را برعهده گرفتند شعار توجه به کشتی فرنگی را سردادند، اما در عمل نه تنها توجهی نشد بلکه اوضاع از قبل هم بدتر شد.

وی با اشاره به این که مسابقات قهرمانی کشور مهم‌ترین مسابقات کشتی کشور در بخش قهرمانی به شمار می‌رود عنوان کرد: با عدم اعزام تیم همدان به مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان یک سال زحمات مربیان پایه و سازنده استان به باد رفت.

بیگم جانی تصریح کرد: تنها راه پیشرفت کشتی‌گیران فرنگی‌کار همدانی حضور در مسابقات مختلف و تنه به تنه شدن با کشتی‌گیران سایر استان‌ها است، اما با اعزام نکردن تیم این فرصت مناسب از دست رفت.

وی دلایل مطرح شده از سوی هیئت کشتی در رابطه با عدم اعزام فرنگی‌کاران نوجوان استان به مسابقات قهرمانی کشور را توجیه خواند و گفت: اگر بحث امتحانات بچه‌ها مطرح بود چرا همزمان تیم کشتی آزاد نوجوانان به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شد؟ یا اصلا بچه‌های دیگر استان‌ها امتحان ندارند؟

بیگم جانی افزود: مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور نوجوانان در گروه ج سال گذشته هم در شهر بیرجند برگزار شد و تیم همدان در این مسابقات حضور داشت؛ بنابراین فاصله زیاد همدان تا بیرجند هم بهانه‌ای بیش نیست.

وی عدم آمادگی تیم را هم عذر بدتر از گناه خواند و تصریح کرد: اگر تیم استان و کشتی‌گیران همدانی آمادگی لازم برای حضور در این مسابقات را نداشتند مقصر هیئت کشتی است که نتوانسته بستر لازم را برای آمادگی کشتی‌گیران فراهم کند.

بیگم جانی با بیان این مشکلات مالی دلیل اصلی اعزام فرنگی‌کاران نوجوان استان به مسابقات قهرمانی کشور بوده گفت: البته از آنجا که متولیان هیئت کشتی مطمئن بوند تیم همدان در این مسابقات نتیجه درخوری کسب نمی‌کند و این نتیجه بد در کارنامه سرپرست هیئت ثبت می‌شود، صورت مسئله را پاک کردند و تیم را به مسابقات اعزام نکردند.

آزادکاران همدانی به دلیل خرابی مینی‌بوس در راه ماندند

با توجه به اتفاقات عجیب و غریبی که در راه اعزام تیم کشتی آزاد نوجوانان استان همدان به مسابقات قهرمانی کشور پیش آمده به نظر می‌آید مشکلات مالی یکی از دلایل مهم عدم اعزام فرنگی‌کاران نوجوان همدانی به مسابقات قهرمانی کشور بوده؛ اتفاقاتی که خستگی و بیماری را برای کشتی‌گیران آزادکار نوجوان همدانی رقم زد تا در مقابل تیم‌های تهران، البرز و آذربایجان شرقی در این مسابقات تن به شکست سنگین بدهند.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور ( گروه الف) از روز جمعه در شهر مراغه آذربایجان شرقی با حضور 10 استان برتر کشور آغاز شد و شنبه با معرفی تیم قهرمان به کار خود پایان می‌دهد.

در حالی که پذیرش تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات ساعت 16 روز پنجشنبه بوده تیم کشتی استان همدان به دلیل خرابی مینی‌بوس ساعت 30 دقیقه بامداد روز جمعه به شهر مراغه می‌رسد.

یکی از همراهان تیم کشتی آزاد نوجوانان استان همدان در این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با بیان این که تیم همدان ساعت 8 صبح روز پنجشنبه با یک دستگاه مینی‌بوس عازم این مسابقات می‌شود اظهار داشت: هیئت کشتی برای اعزام تیم تا شهر مراغه با فاصله بیش از 500 کیلومتر تا همدان یک دستگاه مینی بوس فرسوده و خراب اجاره کرده بود.

وی افزود: جدا از امنیت کم مینی‌بوس در این مسیر طولانی، این خودرو 2 بار در مسیر خراب شد و چندین ساعت تعمیر آن به طول انجامید.

خوزستان| آئین تقدیر از قهرمانان کشتی جام تختی به روایت تصویرنماینده اتحادیه جهانی کشتی: سطح فنی کشتی‌گیران ایرانی بالا و مطلوب استخوزستان|سرپرست فدراسیون کشتی: کسب بهترین نتیجه در رقابت‌های قهرمانی آسیا دور از انتظار نیست

این مربی کشتی با اشاره به این که به دلیل مشکلات پیش آمده در راه تیم همدان به جای ساعت 16روز پنجشنبه بامداد روز جمعه به مراغه رسید گفت: تا بچه‌ها شام بخورند و اتاق‌های خود را تحویل بگیرند ساعت 2 بامداد شد و این درحالی بود که مسابقات ساعت 7 صبح آغاز می‌شد.

وی تصریح کرد: به دلیل خرابی مینی‌بوس و سرگردانی بچه‌ها در هوای سرد جاده و استراحت کم کشتی‌گیران تیم همدان در روز مسابقه دچار خستگی مفرط شده بودند. ضمن آنکه چند نفر از بچه‌ها نیز به شدت سرما خوردند.

این مربی با اشاره به این که برخی از این کشتی‌گیران در روز مسابقه به جای گرفتن کشتی باید در بیمارستان بستری می‌شدند عنوان کرد: خستگی مفرط و سرماخوردگی باعث شده بود تا کشتی‌گیران همدانی در زمان دوم مسابقه دیگر نای مبارزه نداشته باشند.

وی تاکید کرد: آزادکاران نوجوان همدانی ظرفیت ایستادن بر روی سکوی مسابقات قهرمانی کشور را داشتند اما ناتوانی هیئت در اعزام مناسب تیم و بی‌توجهی سرپرست کم تجربه تیم به مشکلات کشتی‌گیران باعث شد که همدان از 4 مسابقه 3 مسابقه خود را در روز اول واگذار کند.

تیم کشتی آزاد نوجوانان استان همدان در روز نخست مسابقات قهرمانی کشور با قبول شکست مقابل تیم‌های تهران، آذربایجان شرقی و البرز در گروه 5 تیمی خود چهارم شد و در حالی روز شنبه برای کسب مقام هفتم این مسابقات به مصاف تیم تهران می‌رود که تنها 10 تیم در این مسابقات حضور داستند و حتی اگر با پیروزی مقابل تیم توابع تهران به مقام هفتمی برسد یکی از بدترین نتایج آزادکاران نوجوان همدانی در مسابقات قهرمانی کشور رقم خورده است.

بردن زیره به کرمان

البته همه مشکلات کشتی پایه همدان به عدم اعزام تیم کشتی فرنگی نوجوانان به مسابقات قهرمانی کشور و اتفاقات عجیب و غریب در راه اعزام تیم کشتی آزاد ختم نمی‌شود و در حال حاضر کشتی پایه استان با پدیده زشت استفاده از کشتی‌گیران دیگر استان‌ها در مسابقات استانی و کشوری دست به گریبان است.

به عنوان مثال تیم ملایر امسال در حالی در مسابقات کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی استان به مقام دوم دست یافت که 25 امتیاز این تیم را یک کشتی‌گیر تهرانی کسب کرد.

این کشتی‌گیر امسال در مسابقات قهرمانی استان تهران برای تیم شهر تهران هم کشتی‌ گرفته بود و کارت ملی وی نیز صادره از تهران است.

این کشتی‌گیر با قهرمانی در مسابقات کشتی نوجوانان استان جواز حضور در مسابقات قهرمانی کشور را هم پیدا کرد و درحالی که همه مربیان استان به اعزام این کشتی‌گیر تهرانی در لباس تیم استان همدان به مسابقات قهرمانی کشور اعتراض داشتند با تصمیم مسعود مصطفی جوکار، نایب رئیس ملایری هیئت کشتی، وی به همراه تیم همدان به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شد.

شهرستان ملایر با پرورش 2 نایب قهرمان المپیک معدن استعداد کشتی آزاد است اما از آنجا که مسئولان تیم ملایر وقت یا به عبارتی بهتر حوصله پرورش کشتی‌گیران را ندارند برای طی کردن راه چندساله در یک شب تصمیم به استفاده از کشتی‌گیران سایر استان‌ها گرفتند؛ بدعت بدی که کارشناسان کشتی از آن با عنوان بردن زیره به کرمان یاد می‌کنند و بی‌شک اثرات منفی نیز بر کشتی ملایر و استان همدان خواهد گذاشت.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی

فینالیست های پنج وزن دوم مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.

به گزارش مشرق، مسابقات پنج وزن دوم چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.

در این پیکارها بیش از ۱۲۰ کشتی گیر از کشورهای ایران، عراق، ارمنستان و سوریه با هم به رقابت می پردازند.

نفرات راه یافته به فینال پنج وزن نخست این رقابت ها به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: سجاد عباسپور _ پویا ناصر پور

۶۷ کیلوگرم: امیرمحمد یارمحمد زهی _ حجت رضایی

۷۷ کیلوگرم: علیرضا عبدولی _ غلامرضا فرخی

۸۷ کیلوگرم: محمد حسین محمودی _بهروز هدایت

۱۳۰ کیلوگرم: رازمیک کردیان(ارمنستان)_ محمد سروش رنجبر

بر اساس این گزارش بیش از ۱۰ هزار خوزستانی در رشته کشتی فعالیت می کنند.

دیگر خبرها

  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • گزارش تسنیم از مسابقات کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل + فیلم
  • شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی
  • طلایی شدن تنها سهمیه کشتی فرنگی همدان در جام تختی
  • اعلام مسیر رسیدن به المپیک در دوومیدانی/ برنامه اعزام‌ها مشخص شد
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • ملی‌پوش فرنگی که شاید در مسابقات مجارستان کشتی بگیرد
  • مسابقات کشتی فرنگی جام تختی به بهترین نحو برگزار شد
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل
  • نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی