Web Analytics Made Easy - Statcounter

آذر ولی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با بیان اینکه از روز گذشته تا امروز شاهد روند کاهشی وضعیت آلودگی هوا در سطح استان بودیم، افزود: اما این پدیده همچنان در آسمان استان وجود دارد و هوای شهرهای قصرشیرین، کرمانشاه، پاوه و کنگاور اکنون نیز در وضعیت هشدار است.
وی اظهار داشت: براساس پایش های انجام شده وضعیت هوای قصرشیرین از ساعت 12 دیشب تا 6 صبح امروز از 245 میکروگرم بر متر مکعب هوا به 239 میکروگرم رسیده و همچنان در وضعیت هشدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته او ، هوای کرمانشاه نیز براساس پایش انجام شده از 313 میکروگرم به 331 و پاوه نیز از 207 به 238 رسیده و هوای این 2 شهر نیز اکنون در وضعیت هشدار است.
وی اما در مورد وضعیت هوای کنگاور گفت: در این شهر شاهد روند کاهشی هستیم به طوریکه از 237 میکروگرم اکنون به 197 میکروگرم کاهش یافته اما همچنان در این شهر هم هوا در وضعیت هشدار است.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه میزان غلظت گرد وغبار تا 150 میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است، گفت: از این مقدار تا 390 میکروگرم بر متر مکعب هوا باعث قرار گرفتن در وضعیت هشدار می شود.
او همچنین با اعلام اینکه اگر غلظت گرد وغبار بین 390 تا 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا باشد، وضعیت اضطرار ایجاد می شود، یادآور شد: در صورتی هم که میزان غلظت گرد و غبار از 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا بیشتر شود، وضعیت آلودگی به حد بحران می رسد.
ولی زاده، وارونگی دما را پدیده ای طبیعی در فصول سرد سال دانست و افزود: باتوجه به سرمای شدیدی که در استان وجود دارد شاهد وقوع وارونگی هستیم که امیدوارم با ورود سامانه بارشی جدید از فردا شاهد پاک شدن هوای استان باشیم.
او این وضعیت هوا را برای مبتلایان به بیماری های آسم و تنگی نفس و افراد مسن و کهنسال خطرناک دانست و از مردم خواست توصیه های بهداشتی را رعایت کنند، حتی المقدور از وسیله نقلیه شخصی استفاده نکنند و مبتلایان به بیماری های قلبی و ریوی هم از ماسک استفاده نمایند.
او همچنین گفت: از اول امسال تاکنون هوای استان به مدت 11 روز در مرحله هشدار و 2 روز در مرحله بحران قرار گرفت.
وارونگی دما یا وارونگی گرمایی یا اینورژن به پدیده‌ای گفته می‌شود که در آن برخلاف حالت طبیعی با افزایش ارتفاع دما نیز زیاد می‌شود و در این شرایط درجه حرارت پائین جو کمتر از طبقه فوقانی می‌باشد. این پدیده آلودگی هوا در کلانشهرها را تشدید می کند.
3033/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آلودگی هوا استاندارد بیماری های قلبی حفاظت محیط زیست گرد و غبار جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شش شهر خوزستان در وضعیت آلوده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۲:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری ۱۳۹، حفاری ۱۱۷و نیوساید ۱۲۷ و پادادشهر ۱۰۶ و شهرهای اندیمشک ۱۰۶، حمیدیه ۱۰۱، دزفول ۱۱۶، ماهشهر ۱۲۷ و هندیجان ۱۲۷ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز گذشته و را به صورت غیرحضوری اعلام کرد و امروز نیز مدارس تایم صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

کد خبر 749345

دیگر خبرها

  • تیک آف تماشایی هواپیما در هوای بارانی کرمانشاه + فیلم
  • هوای استان کرمانشاه روز‌های پنجشنبه و جمعه بارانی است
  • هوای ۸ شهر اصفهان سالم است
  • وضعیت هوای تهران در دوازدهمین روز اردیبهشت
  • صدور هشدار سطح نارنجی در چهار محال و بختیاری
  • پیش بینی وضعیت آب و هوای تهران
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی