Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه - ایرنا - مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی گفت: مردم استان از ابتدای سال جاری تاکنون هفت میلیارد و 500 میلیون ریال برای بازسازی عتبات عالیات در کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و سوریه کمک کرده اند که این رقم قابل مقایسه با کمک های انجام شده در سال های گذشته نیست.

سیدحسن حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پیش از امسال در جمع آوری کمک های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات، سی و یکمین استان کشور بودیم و با عملکرد مناسب در این خصوص به رتبه دهم کشوری ارتقا یافته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در 13 سال گذشته ستاد عتبات عالیات استان فعالیت قابل توجهی نداشت و میزان کمک های جمع آوری شده در این مدت کمتر از یک میلیارد ریال بود ولی طی 2 سال گذشته رشد بسیار زیادی در این حوزه را شاهد بوده ایم.
وی اعلام کرد: همچنین از ابتدای سال 1396 تاکنون مردم آذربایجان غربی 21 میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک نقدی کردند.
وی با اشاره به فعالیت های استان در بازسازی عتبات عالیات اضافه کرد: بازسازی یکهزار متر مربع از صحن 220 هزار متر مربعی حضرت زهرا (س) و یکهزار مترمربع از صحن 164 هزار مترمربعی عقیله بنی هاشم (س) در نجف اشرف بر عهده آذربایجان غربی است.
مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بازسازی این بخش ها به ترتیب 30 و 40 میلیارد ریال هزینه دارد، بیان کرد: بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف به عنوان بزرگترین پروژه جهان اسلام امسال به پایان می رسد.
حسینی گفت: صحن عقیله بنی هاشم نیز به دلیل پیچیدگی خاص این بنا به دلیل عبور آب از زیرساختمان تاکنون 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش ایرنا شماره حساب های 1225812717851 بانک انصار و 6041111 بانک رسالت پذیرای کمکهای مردی به ستاد اربعین هستند.
همچنین شماره حساب های 122542717851 بانک انصار و 010303353500 بانک ملی پذیرای کمک های مردمی جهت بازسازی عتبات عالیات می باشد.
9918/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ستاد عتبات كمك مردمي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۴۲۴ کیلومتر طول بزرگراه و ۳۵ کیلومتر طول آزاد راه‌های استان آذربایجان غربی است؛ اظهار کرد: در یک سال گذشته ۷ نقطه پر تصادف وحادثه خیز آزاد راهی و ۳ نقطه بزرگ راهی و ۲ نقطه نیز در راه‌های اصلی استان رفع خطر یا آشکار سازی شده است.    وی خاطر نشان کرد: برای رفع یا آشکار سازی ۱۲ نقطه حادثه خیز و پرتصادف استان طی سال گذشته در مجموع ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.    این مقام مسئول با اشاره به اینکه نصب نیوجرسی در سطح راه‌های استان با هدف ارتقای ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای به صورت مستمر انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: طی یک سال گذشته در ۱۲ نقطه از محور‌های مواصلاتی استان عملیات نصب سیستم روشنایی جدید انجام شد.    مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای سیستم‌های روشنایی در محور‌های برون شهری در راستای ارتقای ایمنی تردد ضروری است، افزود: برای اجرای این ۱۲ عملیات که ۱۰ عملیات در مسیر بزرگراهی و ۲ عملیات در مسیر راه اصلی بوده اعتباری به ارزش ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.    وی اظهار کرد: در این مدت در مجموع ۳۷۹۴ کیلومتر خط کشی در محور‌های مواصلاتی استان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال انجام شده که ۵۷ کیلومتر محور آزاد راهی،۱۵۳۶ کیلومتر محور بزرگراهی، ۷۸۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۱۴۲۰ کیلومتر نیز راه روستایی آسفالته است.   دست نشان یاد آور شد: همچنین در این مدت تعداد ۹۵۸۸ عدد تابلو علایم ایمنی و ترافیکی با اعتبار ۹۵ میلیارد ریال، تعمیر و نصب شد.   وی ادامه داد: نصب یا تعمیر ۳۷۷ مترمربع تابلوی اطلاعاتی طی سال ۱۴۰۲ در محور‌های مواصلاتی استان با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی در زمینه ارتقاء ایمنی راه‌ها طی سال گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد