Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@00:52:24 GMT

اردبیل 650 کیلومتر بزرگراه نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۴۵۳۴

اردبیل 650 کیلومتر بزرگراه نیاز دارد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: این استان در مسیر توسعه بزرگراهی به عنوان یک ضرورت حتمی به 650 کیلومتر بزرگراه نیاز دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، علی یوسف‌زاده امروز در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر 152 کیلومتر بزرگراه، 701 کیلومتر راه اصلی، 702 کیلومتر راه فرعی و 4 هزار و 738 کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل در شاخص بهره‌مندی از بزرگراه از میانگین کشوری پائین‌تر است بیشترین هدفگذاری ما توسعه بزرگراه‌هاست تا بتوانیم به میانگین کشوری در این حوزه دست پیدا کنیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: شاخص بهره‌مندی کشور از آزادراه و بزرگراه به طور متوسط 22 کیلومتر به ازای هر 100 کیلومتر است که این میانگین در استان اردبیل 10 کیلومتر به ازای هر 100 کیلومتر راه است.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن ترافیک موجود در راه‌های استان اردبیل ، توسعه بزرگراه‌ها اولویت اصلی اداره کل راه و شهرسازی در احداث راه‌هاست که امیدواریم با تامین منابع مورد نیاز موفق به اجرایی شدن آن باشیم.

یوسف زاده گفت: به منظور نیل به این هدف اداره کل راه و شهرسازی در حال حاضر نزدیک به 150 کیلومتر احداث باند دوم و بزرگراه را در دست اجرا دارد و همه تلاش خود را جهت تسریع در تکمیل پروژه های موجود به کار گرفته است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به ضرورت توسعه بزرگراه‌ها در این استان و رسیدن به 650 کیلومتر نیاز استان به بزرگراه ، اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تمام توان خود را در مسیر تامین منابع مالی و استفاده از توان پیمانکاران در توسعه بزرگراه‌ها به کار گرفته است.

وی به پروژه‌های شاخص در دست احداث این اداره کل در بخش بزرگراه‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: احداث باند دوم بزرگراه اردبیل - مشگین‌شهر به طول 43 کیلومتر، اردبیل -سرچم به طول 35 کیلومتر، پارس‌آباد - سربند به طول 20 کیلومتر و محور رضی -گرمی - بیله‌سوار به طول 23 کیلومتر از پروژه های بزرگراهی مهم در حال احداث است.

یوسف زاده  ادامه داد: مقدمات برگزاری مناقصه به منظور واگذاری 50 کیلومتر دیگر از راههای استان جهت تبدیل به بزرگراه نیز فراهم شده است که در آینده نزدیک نسبت به واگذاری و شروع آن اقدام خواهد شد.

وی از جمله گـره‌های ترافیکی را در راه‌های مواصلاتی استان محدوده تونل حیران در محور اردبیل - آستارا اعلام کرد و گفت: احداث تونل دوم به همراه دو بانده شدن محور اردبیل - آستارا به مشاور واگذار شده تا به محض تهیه نقشه اجرایی به پیمانکار واگذار شود.

معاون مهندسی و سـاخت اداره کل راه و شـهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: علاوه بر احداث بزرگراه ، احداث راه‌های مرتبط با توسعه گردشگری استان نیز جزو برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است که در این زمینه محور شال - ماجولان - ماسوله و  برندق - جعفرآباد در شهرستان خلخال، اوماسلان - داش‌دیبی در شهرستان گرمی و مشکین‌شهر - قینرجه در مشکین شهر در حال اجراست.

وی گفت: به منظور دسترسی اهالی منطقه جنوب استان به استان‌های همجوار و مرکز کشور راه اصلی کلور- درام در دست احداث است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و عدم وجود گردنه های برفگیر این راه امکان دسترسی ایمن اهالی شهرستان خلخال به استان زنجان و در نتیجه آزاد راه رشت - قزوین از طرق منطقه لوشان را فراهم می نماید و همچنین مسیر گردشگری مناسبی برای استان و توسعه جنوب استان خواهد بود.

یوسف زاده بیان کرد: بازیافت سرد در محور خلخال به اسالم به طول 16 کیلومتر و با هدف ارتقای محور به راه اصلی در حال اجراست که با تکمیل باقیمانده لایه دوم آسفالت قبل از شروع سفرهای فصل گردشگری در سال آینده محدوده فوق به شکل کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تصادفات جاده‌ای در راه‌های مواصلاتی شمال استان اردبیل این اداره کل تمام راههای اصلی منتهی به شمال استان اردبیل را برای انجام مطالعات احداث بزرگراه به مهندسان مشاور واگذار کرده و یا در دست واگذاری دارد تا براساس این مطالعات طرح‌های اجرایی و عملیاتی نیز به انجام برسد.

معاون مهندسی و سـاخت اداره کل راه و شـهرسازی استان اردبیل  ابراز امیدواری کرد: با تلاش همه مسئولان و نمایندگان مجلس در آینده نه تنها شاهد رسیدن شاخص بزرگراهی استان به میانگین کشوری، بلکه تحقق رسیدن به 650 کیلومتر بزرگراه در استان باشیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس

تین نیوز

 مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان بطول ۲۲ کیلومتر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عطاء الله اکبری با بیان اینکه یکی از نگاه های ویژه و خاص دولت سیزدهم توجه به حوزه زیرساخت ها است، گفت: محور خاش سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

اکبری ادامه داد: طول کلی محور خاش سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب ۶ قطعه اجرایی می شود.

وی هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه ذکر کرد و گفت: توسعه بزرگراه ها به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم این دیار، هم اینک در اولویت برنامه های توسعه ای دولت قرار گرفته بطوری که این استان به کارگاه بزرگ راهسازی جهت برخورداری از مسیرهای مطمئن، ایمن و پرامید برای خروج این استان از بست ارتباطی به سایر نقاط کشور تبدیل شده است.

اکبری با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی