Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@22:06:30 GMT

شيوع 4 درصدي کم‌خوني در کودکان

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۲۰۷۰۷

شيوع 4 درصدي کم‌خوني در کودکان

خبرگزاري آريا - مدير کل دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت درباره شيوع کم خوني، کم وزني و کوتاه قدي در کودکان ايراني توضيح داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايلنا، زهرا عبداللهي مدير کل دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت در حاشيه چهاردهمين کنگره تغذيه کودکان و نوجوانان ايران که در انستيتو تحقيقات تغذيه و صنايع غذايي در حال برگزاري است، با اشاره به کاهش شيوع کوتاه قدي و کم وزني ناشي از سوء تغذيه پس از پيروزي انقلاب اسلامي به ويژه در دو دهه اخير اظهار کرد: در يک مطالعه پنج ساله روند رشد قدي و شيوع سوء‌تغذيه کودکان را بررسي مي‌کنيم که بر اساس آخرين مطالعات کشوري نشان داده شده است در دو دهه اخير سوء تغذيه کودکان که يک مشکل جدي بود به ميزان قابل توجهي کاهش پيدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به شيوع کوتاه قدي در کودکان اشاره کرد و گفت: سه دهه پيش شيوع کوتاه قدي ناشي از سوء‌تغذيه در کودکان 20 درصد بود و اين ميزان در مناطق محروم به 50 درصد مي‌رسيد، اما بر اساس آخرين مطالعات انجام شده شيوع کوتاه قدي از ميانگين 20 درصد به 4 درصد کاهش پيدا کرده است و اين به معناي رشد 75 درصدي در کاهش شيوع کوتاه قدي کودکان است.
عبداللهي با بيان ميزان شيوع کم وزني در کودکان اظهار کرد: ميزان کم وزني ناشي از سوء تغذيه در کودکان سه دهه پيش 17 درصد بود که با مداخلات صورت گرفته در شبکه بهداشت و درماني و مراقبت‌هاي تغذيه‌اي براي کودکان به همراه مداخلات بين بخشي در کاهش سوء تغذيه توانستيم اين ميزان را به 3.8 درصد کاهش دهيم و اين نشان از کاهش چشمگير سوء تغذيه در کودکان است
مدير کل دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: در مناطق محروم به دليل اينکه فقر، بي‌سوادي و خشکسالي و تغييرات آب و هوايي وجود دارد شيوع سوء تغذيه از ميانگين کشوري بيشتر است، اما با اين حال سوء تغذيه ناشي از کم وزني در مناطق محروم نيز نسبت به سه دهه پيش به ميزان قابل توجهي کاهش پيدا کرده است.
وي به تشريح شيوع کم خوني در کودکان پرداخت و گفت: شيوع کم خوني در کودکان حدود 4 درصد است که در مناطق محروم به 8 درصد مي‌رسد البته ما کاهش چشمگيري در ميزان شيوع کم خوني نسبت به 30 سال پيش داريم و همه اين‌ها نتيجه اقدامات بهداشت و درماني پس از پيروزي انقلاب اسلامي بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان

داریوش حسن‌نژاد  با اشاره به آخرین وضعیت سد‌های لرستان، گفت: حجم کل مخزن سد مروک ۱۰۵.۵۸ میلیون مترمکعب و حجم آب فعلی این سد ۲۷.۸۴ میلیون مترمکعب است.

او با بیان اینکه ۲۶ درصد مخزن سد مروک هم‌اکنون پر است، اضافه کرد: حجم آب این سد در مدت مشابه سال گذشته ۲۸.۱۲ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با ذکر اینکه حجم آب فعلی سد ایوشان ۵۰.۱۵ میلیون مترمکعب است، بیان کرد: ۹۷ درصد مخزن این سد هم‌اکنون پر است.

بیشتر بخوانید
۵۸ درصد ظرفیت سد‌های لرستان خالی است

او یادآور شد: حجم آب فعلی سد تنگ هاله ۲.۹۵ میلیون مترمکعب، سد خان‌آباد ۵.۲۷ میلیون مترمکعب، کزنار ۰.۶ میلیون مترمکعب و سد حوضیان ۷.۵۱ میلیون مترمکعب است.

حسن‌نژاد اعلام کرد: ۸۳ درصد سد تنگ هاله، ۳۸ درصد سد خان‌آباد، ۰.۶ درصد سد کزنار و ۷.۵۱ درصد سد حوضیان هم‌اکنون پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: حجم کل مخازن سد‌های این استان ۲۰۸.۷۱ میلیون مترمکعب است، اما حجم فعلی این سد‌ها به کاهش ۹۴.۳۲ میلیون مترمکعبی رسیده است.

او با اشاره به کاهش دو درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان نسبت به سال گذشته، گفت: حدود ۴۵ درصد مخازن سد‌های این استان هم‌اکنون پر است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه در غزه جان باختند
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور