Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا احساس می کنید که برای کنترل اشتهایتان نیاز به کمک دارید؟ مطمئن باشید که تنها نیستید چون همه کسانی که در تلاش برای کم کردن و یا ثابت نگه داشتن وزنشان هستند با مسئله گرسنگی هم دست و پنجه نرم می کنند. این دو مسئله تصادفی در کنار هم قرار نمی گیرند. خیلی سخت است که با گرسنگی بجنگی به خصوص وقتی که به هر طرف نگاه می کنی چشمت به غذاهای پرکالری می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عجیب نیست که نیروی اراده ضعیف عمل کند.به گزارش بلاغ،در تحقیقاتی چند، ثابت شده ترکیباتی در برخی غذاها هستند که باعث آزاد شدن هورمون هایی در شکم و انتقال دهنده های عصبی مغز می شوند که ایجاد حس سیری و از بین بردن اشتها و هوس می کنند. خوردن هرچه بیشتر این غذاها در کنترل گرسنگی کمک بیشتری خواهد کرد حتی زمانی که کالری را برای کم کردن وزن کنار گذاشته باشید. سیب

خوردن روزانه یک سیب مانع اضافه وزن می شود. سیب ها دارای فیبر محلول و اسید اورسولیک هستند. ترکیباتی طبیعی که باعث چربی سوزی و عضله سازی می شوند. در تحقیقاتی ثابت شده است زنانی که روزانه ۳ عدد سیب مصرف می کنند در عرض ۱۰ هفته ۹۰۷ گرم وزن کم می کنند. بیشتر از رژیمی هایی که در برنامه شان از میوه استفاده نمی کنند.

یک سیب متوسط دارای ۹۵ کالری و ۶ گرم فیبر است. یک سیب کوچک دارای ۷۵ کالری و ۳٫۵ گرم فیبر است. هنگام خوردن سیب آن را کامل و با پوست بخورید چرا که اسید اورسولیک و آنتی اکسیدان های مفید در پوست سیب هستند.

حبوبات: نخود فرنگی، عدس، نخود و…

حبوبات نیز تهدیدی برای حس گرسنگی هستند چون سرشار از فیبر و منبع پروتئین های دیرهضم هستند. حبوبات غذاهای با نمایه گلیسمی پایین هستند که قند خون و کربوهیدرات ها را کنترل می کنند. در آزمایشی محققان به این نتیجه رسیدند کسانی که یک فنجان حبوبات می خورند ۳۱ درصد بیشتر از کسانی که حبوبات مصرف نمی کنند احساس سیری می کنند. و همچنین آنهایی که اضافه وزن دارند و در رژیمشان حبوبات مصرف می کنند در عرض ۱۶ هفته ۴٫۵ کیلوگرم وزن کم می کنند. علاوه بر آن سطح کلسترول خونشان نیز تقویت می شود.

تخم مرغ

خوردن صبحانه ای که سرشار از پروتئین است (۲۰ تا ۳۰ گرم) باعث کاهش هورمون گرلین که بالابرنده اشتهاست و افزایش هورمون های پپتید YY و GLP-1 که کاهش دهنده اشتهاست می شود. در یک آزمایش افرادی که صبحانه تخم مرغ می خوردند، روزانه ۴۳۸ کالری کمتری استفاده می کنند. درواقع محققان دریافته اند که خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه در ۲۴ ساعت گرسنگی را کنترل می کند. ( زرده تخم را برای کنترل کلسترول خون و سفیده تخم مرغ را برای تامین پروئین مصرف کنید)

ماست یونانی

کسانی که ماست یونانی مصرف می کنند ۲۰درصد احتمال اضافه وزن و ۳۸ درصد احتمال چاقی شان کمتر از کسانی است که ماست یونانی مصرف نمی کنند. چطور یک ماست یونانی می تواند اندام شما را باریک کند؟ محققان معتقدند که پروتئین، کلسیم و پروبیوتیک ها باعث چنین نتیجه ای می شوند.

ماست یونانی که با جداکردن آب شیری که از آن ماست تهیه می شود ساخته می شود بافت غلیظ تر و قند کمتری دارد. پروتئین آن دوبرابر ماست های سنتی ( یک فنجان ماست یونانی برابر ۲۴ گرم پروتئین معادل ۴ عدد تخم مرغ بزرگ است ) و قند آن نصف قند ماست های سنتی است.

انبه

انبه علاوه بر خوشمزه بودن میوه ای رژیمی هم می باشد. این میوه هسته دار دربردارنده عناصر بیواکتیو شامل منگی فرین ” ترکیبی که چربی بدن را از بین برده و قند خون را تنظیم می کند” می باشد. در آزمایشی که در یک مجله تغذیه بریتانیایی ثبت شد، جوندگانی که انبه مصرف می کردند از اضافه وزن آن ها جلوگیری شده و سطح انسولین و قند خونشان نیز تقویت می شد. این نتایج در حالی بود که آن ها با یک رژیم چربی بالا برای اضافه کردن وزن تغذیه می شدند.

پسته

آجیل ها علاوه بر کالری بالایی که دارند لاغرکننده نیز هستند. تحقیقات نشان داده است که علاقمندان آجیل لاغرتر از کسانی هستند که آجیل نمی خورند. زیرا کالری آن ها به طور کامل جذب بدن نمی شود و سیستم متابولیسم بدن را تقویت می کند.

برای کسانی که می خواهند کمر باریکی داشته باشند بهتر است که از پسته های باپوست استفاده کنند. تحقیقات نشان داده است کسانی که از پسته باپوست مصرف می کنند ۴۱ درصد مصرف کالری کمتری نسبت به آنهایی دارند که از پسته بدون پوست مصرف می کنند. زیرا پوست پسته های خالی شما را به کمتر خوردن ترغیب می کنند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزگلستان سردار پاکپور در مراسم تکریم و معارفه فرمانده گروه مهندسی رزمی و پدافند غیر عامل جواد الائمه گلستان در گرگان گفت: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت پایدار  با کسی شوخی نداریم.

او تاکید کرد : امنیت از مهمترین ارکان حیاتی و محور وحدت ماست و روی آن بسیار حساس هستیم.

وی به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت : رژیم صهیونیستی پا را از حد خود فراتر گذاشته بود و این عملیات موفق و کوبنده برای اولین بار از تاسیس این رژیم جعلی با این حجم بزرگ انجام شد.

او افزود: جمهوری اسلامی برای عزت خود و ملت بزرگ ایران ذره‌ای کوتاه نیامد و دنیا شاهد این توفیق بزرگ بود.

در این مراسم از تلاش‌های سردار دولتی فرمانده سابق گروه مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل ۴۵ جواد الائمه استان تجلیل و سرهنگ منوچهر شوکتی به عنوان فرمانده جدید گروه مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل ۴۵ جواد الائمه استان  معرفی شد.




 

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مطهری الگویی وارسته برای نسل جستجو‌گر عصر ماست
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم
  • کودک از چه سنی می‌تواند ماست بخورد؟
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟