Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وابسته نظامی ونزوئلا در سفارتخانه این کشور در آمریکا، ضمن اعلام حمایت از «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت فعلی ونزوئلا، به واشنگتن پناهنده شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سرهنگ «خوزه لوئیس سیلوا» فرستاده عالی نظامی ونزوئلا در آمریکا طی یک پیام ویدئویی از دفتر کارش در سفارتخانه واشنگتن گفت: «اکنون با مردم ونزوئلا و مخصوصا با برادرانم در نیروهای مسلح کشورم صحبت می‌کنم و از آنها می‌خواهم که رئیس خوان گوایدو را به عنوان تنها رئیس‌جمهور مشروع به رسمیت بشناسند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیلوا همچنین در تماس تلفنی با رویترز گفت که دیگر «نیکلاس مادورو» را رئیس‌جمهور ونزوئلا نمی‌داند و خواستار برگزاری انتخابات شد.

گوایدو نیز در صفحه شخصی توئیتر خود ضمن استقبال از این بیانیه وابسته نظامی ونزوئلا در آمریکا، از دیگر مردم این کشور و مخصوصا نظامیان ونزوئلا خواست که راه او را در پیش بگیرند.

 این در حالی است که اولتیماتوم 72 ساعته مادورو به دیپلمات‌های آمریکایی در سفارتخانه این کشور در ونزوئلا برای ترک کاراکاس، بامداد یکشنبه منقضی شد و هنوز هم اقدامی متعاقب آن صورت نگرفته است.

رویترز اما گزارش می‌دهد که مادورو از موضع خود برای اخراج تمام دیپلمات‌های آمریکایی عقب‌نشینی کرده و پیشنهاد داده که به‌جای سفارتخانه، طی 30 روز آینده «دفتر حافظ منافع» در دو کشور گشوده شود. اگر دو طرف در این باره به توافقی نرسند، دیپلمات‌های آنها باید کشورهای مقابل را ترک کرده و سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها تعطیل می‌شوند.

گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان مادورو چهارشنبه این هفته در اقدامی که از سوی دولت این کشور تلاش برای انجام کودتا خوانده شد، خود را رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد و سوگند یاد کرد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوی آمریکا نیز به دنبال این اقدام گوایدو، او را رئیس جمهوری قانونی به رسمیت شناخت و در مقابل نکلاس مادورو را رئیس جمهور غیرقانونی خواند.

همزمان با حمایت برخی کشورها از جمله آمریکا، کانادا، آلمان، برزیل و اروگوئه از تلاش رئیس مجمع ملی ونزوئلا برای کودتا در این کشور، ترکیه، ایران، روسیه و مکزیک این اقدام را محکوم و از مادورو اعلام حمایت کردند.

از سال 2017 و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا بین اپوزیسیون و رئیس‌جمهور این کشور، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) که اکثریت آن در دست مخالفان است، بالا گرفته و تشدید این اختلافات سبب اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل «مجلس موسسان قانون اساسی» در سال 2017 شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان در باره طرح حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ،رئیس دستگاه قضا،وزیر کشور وارد این صحنه شدیم

به گزارش صدای ایران از ایسنا، سردار احمدرضا رادان در اجتماع مردم مشهد در حمایت از پلیس برای اجرای طرح نور گفت: موضوع عفاف و حجاب و برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده ها، با هدف نفوذ و استحاله است.

وی افزود: ما به حکم قانون و به خواست مردم، مسئولین به ویژه رئیس جمهور، رئیس دستگاه قضا، وزیر کشور و با حمایت نمایندگان و رئیس مجلس وارد این صحنه شدیم؛ در کنار مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا قسم یاد می‌کنیم و عهد و پیمان می‌بندیم با جانبازان و شهدا و کسانی که دل در گرو خدا بستند تا حمایت‌های مردم عزیز را داریم به لطف خدا و عنایات اهل بیت (ع) به هیچ عنوان از این جنگ شناختی و حوزه اجتماعی که رها شده بود و مورد هجمه دشمن قرار گرفته، لحظه‌ای آرام و قرار نداشته و برای رسیدن به عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • سردار رادان در باره گشت حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ، رئیس دستگاه قضا و وزیر کشور وارد شدیم
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • سردار رادان در باره طرح حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ،رئیس دستگاه قضا،وزیر کشور وارد این صحنه شدیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد