Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در هفتمین جلسه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه تاکید شد که با توجه به درپیش بودن چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در مجموعه نمایشگاه هایی آثار و دستاوردهای انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح در صنعت دفاعی و عرصه های مختلف مانند نمایش‌ها و دستاوردهای هوایی و نقش نیروهای مسلح در سازندگی کشور به خصوص محرومیت زدایی، نمایشگاه هایی در محل موزه انقلاب اسلامی و مصلی امام خمینی(ره) و محدوده مهرآباد جنوبی برپا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه ابلاغ شد که این نمایشگاه با بسیج امکانات در روزهای باقیمانده بازگشایی شود.

سرلشکر باقری درباره افزایش تعداد هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: با تصویب اعضا در هیئت امنای بنیاد حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء و معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح به جمع اعضای هیئت امنای اضافه شدند.

وی درخصوص دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه اظهارداشت: اولین موضوع تهیه و تصویب آیین نامه نحوه اداره مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس در استانها بود؛ تا به حال ۱۵ موزه استانی آغاز بکار کرده اند و قرار است طی سال جاری، عملیات اجرایی ۶ موزه پایان یافته و در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: برای نحوه اداره این مراکز در استان‌ها و هم افزایی دستگاه های لشکری و کشوری و همچنین مجموعه هنرمندان و پیشکسوتان و علاقمندان به نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیاز به تهیه آیین نامه ای بود که این آیین نامه امروز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و بزودی ابلاغ و اجرا می شود.

سرلشکر باقری ادامه داد: در بخش دوم، موضوع نحوه نظارت بر آثار هنری در حال تولید در کشور از جهت اینکه واقعیات دفاع مقدس همانگونه که بوده است در آثار هنری درج و در اختیار عموم قرار گیرد. در این زمینه آیین نامه مجزایی تهیه شد به نحوی که سخت گیری های موجود باعث کاهش آثار تولیدی در این حوزه نشود و از موازی کاری نیز جلوگیری بعمل آید.

وی اظهارداشت: حمایت از آثار هنری یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در جلسه امورز بود که مقرر شد این آیین نامه به شورای هماهنگی بازگردد و با حضور وزیر ارشاد و رئیس سازمان صدا و سیما، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر اعضای جلسه با اصول ذکر شده مورد بازبینی قرار گیرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دستور سوم جلسه امروز، تصویب بودجه سال ۹۸ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بود که طبق آنچه که در لایحه دولت به مجلس ارائه شد، مورد تایید اعضا قرار گرفت و به تصویب رسید.

سرلشکر باقری در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به تغییر رویکرد نیروهای مسلح از پدافندی به آفندی گفت: بر اساس آموزه های اسلام و آرمان های جمهوری اسلامی، قصد تجاوز و تهاجم و حتی چشمداشتی به خاک هیچ کشوری نداریم. راهبرد کلان دفاعی ما دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و منافع ملی کشور و ملت است.

وی با بیان اینکه سیاست دفاعی ایران اسلامی به معنای آن نیست که در رویکردهای سطح عملیاتی و تاکتیکی صرفا دفاعی و منفعلانه عمل کنیم، گفت: ما ضمن اینکه هیچ چشمداشتی به منافع و خاک کشورهای دیگر نداریم اما در حفظ منافع خودمان ممکن است رویکرد آفندی داشته باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: اگر کسی قصد تجاوز به منافع کشورمان را داشته باشد و آثار و شواهد آن دیده شود، جمهوری اسلامی دست روی دست نخواهد گذاشت تا منافع ملت و امینت و آرامش کشور به خطر بیفتد. لذا رزمایش هایی که در دریا، تنگه هرمز، خلیج فارس، دریای عمان و در زمین و هوا در سال جاری در حال انجام است یک تغییری در ماهیت دارد و این مسیر رو به ارتقا است تا اینکه نیروهای مسلح آمادگی این را داشته باشند که در صورت ضرورت در تاکتیک‌ها این تغییر را اعمال کنیم.

156 / 156 سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قدرت دفاعی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قدرت دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • سعی کردیم به واقعیت وفادار باشیم / فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • سعی کردیم وفادار به واقعیت باشیم/فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند