Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@23:02:59 GMT

سرطان‌های شایع در زنان و مردان ایرانی

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۲۸۱۴۵

سرطان‌های شایع در زنان و مردان ایرانی

خبرگزاری ایسنا: معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به سرطان‌های شایع در زنان و مردان کشور، از فراهم آمدن امکان تشخیص زود هنگام این بیماری در کشور خبر داد

دکتر علیرضا رئیسی در مراسم افتتاح ۷۵ مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان، با اشاره به اجرای برنامه ثبت ملی سرطان، این برنامه را افتخاری ملی خواند و گفت: امیدوارم بتوانیم از طریق برنامه ثبت ملی سرطان، پیشگیری و تشخیص زودهنگام را به خوبی پیش بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قانون ثبت اجباری سرطان در سال ۱۳۶۰ در مجلس تصویب و در سال ۱۳۶۳ ابلاغ شد. از سال ۶۳ تا ۸۸ اطلاعات سرطان در کشور را جمع‌آوری می‌کردیم و امسال توانستیم اطلاعات سال ۹۳ و ۹۴ را ثبت کنیم.

رئیسی ادامه داد: در گزارش ثبت سرطان سال ۹۴، اطلاعات ۳۰ استان کشور که بالغ بر ۹۸.۴ درصد جمعیت کل کشور را شامل می‌شود، جمع‌آوری شده است. بر اساس این گزارش در هر دو جنس زن و مرد در سال ۹۴ حدود ۱۰۸ هزار و ۷۹۸ مورد سرطان ایجاد شده که ۵۴ درصد در مردان و ۴۶ درصد آن در زنان بوده است. البته میزان استاندارد شده بروز سرطان ۱۵۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است که این میزان در مردان ۱۵۷ در هر ۱۰۰ هزار نفر و در زنان ۱۳۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر است.

رئیسی گفت: سرطان‌های شایع در کشور در هر دو جنس به ترتیب سرطان پستان با ۳۲ درصد، سرطان پروستات با ۱۷ درصد، سرطان پوست، سرطان معده و سرطان روده بزرگ است. در مردان نیز سرطان‌های شایع به ترتیب سرطان معده با ۱۷.۷۴ درصد، سرطان پوست با ۱۷.۴۹ درصد، سرطان پروستات با ۱۶.۹۳ درصد، سرطان روده بزرگ با ۱۴.۱۳ درصد و سرطان مثانه ۱۲.۶۱ درصد است.

وی ادامه داد: در زنان نیز سرطان پستان با ۲۳.۹ درصد، سرطان روده بزرگ با ۱۱.۷۰ درصد، سرطان پوست با ۱۰.۸۵ درصد، سرطان معده با ۸.۶۷ درصد و سرطان تیرویید با ۷.۳۱ درصد به ترتیب از سرطان‌های شایع هستند.

رئیسی تاکید کرد: رویکرد اصلی ما پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان است که در سیستم شبکه هم روی آن کار می‌کنیم با این فرایند که افراد دارای علائم مشکوک سرطان را بویژه در سرطان‌های پستان، روده بزرگ و دهانه رحم که در برنامه ایراپن هم دیده شده، به سطح دو ارجاع می‌دهیم. همچنین در قالب برنامه تشخیص و زودهنگام سرطان از طریق معاینات بالینی، انجام تست پاپ اسمیر و فیت این سه سرطان را تشخیص می‌دهیم. در حال حاضر این اقدامات در شهر‌های بافت، شهررضا و نقده به صورت پایلوت تحت عنوان برنامه ایراپن اجرا می‌شود.

وی گفت: در عین حال در راستای بازنگری برنامه ایراپن قرار شد یک جمعیت ۵۰ هزار نفره از هر دانشگاه هم در قالب این برنامه بررسی شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: زنان و مردان ایرانی سرطان سرطان های شایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم

طرفداری| در اولین رده بندی تیم های ملی فوتسال جهان، تیم ملی فوتسال ایران در رده چهارم قرار دارد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فیفا برای نخستین بار رده‌بندی جهانی کشورهای فوتسال را راه‌اندازی و اعلام کرد. از این به بعد همراه با رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال، رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال نیز اعلام می‌شود. فیفا رده‌بندی رسمی جهانی فوتسال فیفا را با قدرت‌های برزیل راه‌اندازی کرد که اولین کشور شماره یک در جدول مردان و زنان است، زیرا این ورزش به سرعت در حال رشد یک گام بزرگ دیگر به جلو برداشته است.

برزیل در رده‌بندی برترین تیم‌های ملی مردان در رده نخست قرار دارد. این تیم در 9 دوره جام جهانی فوتسال، پنج بار قهرمان جهان شده است. همچنین تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان نیز در رده‌بندی جهان در رده هشتم دنیا و پس از تایلند در رده دوم آسیا قرار دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • ماموگرافی برای غربالگری سرطان از ۴۰ سالگی
  • ۱۰ دلیل برای بی خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟
  • بانکی پور سند روابط جنسی مردان ترکیه با زنان پُرشمار را منتشر کرد | عدد یاد شده به چه معناست؟ +لینک منبع
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • در فوتبال ایران، مردان فحاشی می‌کنند اما زنان‌ محروم می‌شوند!
  • خطا از مردان، تنبیه برای زنان! از تغییر قانون مهریه تا محرومیت از حضور در ورزشگاه
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • فرهنگ سازی به زمان نیاز دارد
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • مردان بایرن نگاه کنند: اینطوری قهرمان می‌شوند