Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی کیانی، مدیرعامل مؤسسه ملی ندای سلامت مرهم در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ از آغاز بیست و چهارمین سفر خیریه این مؤسسه با هدف انجام عمل جراحی رایگان بیماران مبتلا به شکاف لب و کام این بار در شهر دزفول استان خوزستان خبر داد و گفت: در این سفر دو روزه که از امروز یک‌شنبه، هفتم بهمن‌ماه، آغاز شده است 164 جراحی شکاف لب و شکاف کام انجام می‌شود که 86 نفر امروز و 78 نفر فردا جراحی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قبل از آغاز این سفر، اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان با تشکیل دبیرخانه‌ای دائمی با کل مدارس استان ارتباط برقرار و تمامی دانش‌آموزان مبتلا به شکاف لب و کام را شناسایی و به ما معرفی کرده است، گفت: با این اقدام به طور عملی غربالگری در سطح این استان انجام گرفت و اکنون می‌توانیم با قدرت بگوییم که دیگر بیمار شناسایی نشده‌ای در استان اهواز وجود نخواهد داشت.

 کیانی از حضور 13 جراح پلاستیک، شش متخصص طب فیزیکی و توانبخشی(برای انجام خدمات پزشکی رایگان در خصوص مشکلات ستون فقرات) چهار فوق تخصصی بیهوشی، چهار متخصص آموزش و ارتقای سلامت، سه متخصص فناوری اطلاعات سلامت و 18 پرستار، تکنسین اتاق عمل و نیروی ستادی و پشتیبانی در این سفر خبر داد و اظهار کرد: قبل از انجام سفر به صورت الکترونیکی 689 نفر ویزیت شده و بیماران نیازمند عمل جراحی تشخیص و نوبت عمل دریافت کردند. 356 نفر نیز به صورت الکترونیکی برای دریافت خدمات طب فیزیکی ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه همانند سفرهای گذشته از سایر استان‌ها نیز بیماران پذیرش و جراحی رایگان می‌شوند، گفت: تعدادی از بیماران از استان‌های ایلام و کهگیلویه و بویراحمد و بقیه از استان خوزستان هستند که با انجام این سفر دیگر در این سه استان بیمار شکاف لب و کام جراحی نشده‌ای نخواهیم داشت.

مدیرعامل مؤسسه ملی ندای سلامت مرهم یکی از تفاوت‌های ارزشمند سفر بیست و چهارم مرهم را همراهی رئیس دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام و بوشهر که هر دو متخصص بیهوشی هستند با گروه مرهم بیان کرد و گفت: طی این دو روز، این دو متخصص بیهوشی در اتاق عمل در کنار بیماران هستند.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی سلامت جراحی رایگان شکاف کام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام

محمد صادق معلم زاده معاون درمان دانشکده پزشکی تربت جام گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه بخش شیمی درمانی سرپایی در مرکز آموزشی درمانی سجادیه واقع در منطقه جام راه اندازی شد.

وی افزود: این بخش با هدف ارائه خدمات شیمی درمانی به بیماران مبتلا به سرطان در منطقه جام و ارتقای سطح دسترسی آنها به خدمات درمانی تخصصی راه اندازی شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: از این پس، بیماران منطقه تربت جام، تایباد، صالح آباد، باخرز می‌توانند بدون نیاز به تحمل سفر‌های طاقت فرسا به شهر‌های دیگر، خدمات شیمی درمانی را در همین مرکز دریافت کنند.

معلم زاده با اشاره به امکانات و خدمات ارائه شده در این بخش، اظهار داشت: در بخش شیمی درمانی سرپایی سجادیه، کلیه مراحل شیمی درمانی توسط متخصصان آنکولوژی مجرب انجام می‌شود و همچنین خدمات مراقبتی و حمایتی و مشاوره روانشناسی و مددکاری اجتماعی نیز به بیماران ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوبت دهی به بیماران در این بخش به صورت اینترنتی انجام می‌شود و امکان نوبت دهی حضوری نیز در محل مرکز فراهم شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • تربیت نیرو‌های متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF