Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به بارندگی‌های اخیر خوزستان، گفت: اکنون همه دریچه‌ها به سمت عراق باز است و حدود ۲۰۰ مترمکعب بر ثانیه آب شیرین در حال وارد شدن به قسمت عراقی تالاب هورالعظیم است.

به گزارش ایسنا، احمدرضا لاهیجان‌زاده در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان که امروز (۷ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص وضعیت تالاب هورالعظیم اظهار کرد: این تالاب نیازمند چند اقدام فوری است؛ نخست بحث حوضچه شماره ۵ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز کالورت میدان نفتی یاران جنوبی در محل این حوضچه باز نشده است. بازسازی و ایمن‌سازی پاسگاه‌ها انجام شده و بازگشایی کالورت میدان یاران جنوبی نیز باید توسط شرکت متن (شرکت مهندسی و توسعه نفت) انجام شود.

وی افزود: همچنین باید شرکت متن و مرزبانی در این منطقه با یکدیگر همکاری داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: جاده شط علی در تالاب هورالعظیم نیز هنوز باز نشده است یعنی هنوز هر چه فشار است بر حوضچه شماره ۲ تالاب وارد می‌شود. در این شرایط احتمال شکسته شدن دایک در حوضچه شماره ۲ تالاب هورالعظیم بالا است زیرا هنوز تخلیه آب از حوضچه ۲ به ۳ به خوبی انجام نشده است. برای مدیریت این وضعیت باید جاده شط علی در شرق و غرب بازگشایی شود.

لاهیجان‌زادهاظهار کرد: همچنین در جاده سیدالشهدا بین حوضچه ۳ و ۴ تالاب هورالعظیم باید یک تا دو کالورت دیگر ایجاد شود تا تخلیه آب از حوضچه ۳ به ۴ انجام شود.

وی عنوان کرد: اکنون همه دریچه‌ها به سمت عراق باز است و حدود ۲۰۰ مترمکعب بر ثانیه آب شیرین در حال وارد شدن به قسمت عراقی تالاب هورالعظیم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان ورودی آب به حدی رسیده است که از ۷۵ دهنه از سمت عراق به سمت ما می‌آید و اگر این قسمت را باز کنیم می‌توانیم آب شیرین را به سمت حوضچه ۴ و ۵ تالاب هورالعظیم هدایت کنیم.

وی افزود: باید سازمان آب و برق زمان ویژه‌ای برای تالاب بامدژ قرار دهد؛ این تالاب سال‌ها سیلاب شاوور و دز را پذیرا بوده است ولی دستکاری شد و اکنون باید به شرایط پذیرش سیلاب برگردد.

لاهیجان‌زاده با اشاره به نهر بحره، گفت: نباید بگذاریم سیلاب رخ دهد اما هر ساله تالاب شادگان و نخیلات این شهرستان نیز با مشکل مواجه باشند. برای رهاسازی آب از نهر بحره به تالاب شادگان نیازمند ایستگاه پمپاژ هستیم و آب با دبی ۴۰۰ متر را نیز می‌توانیم وارد تالاب شادگان کنیم. اکنون ایستگاه پمپاژ شیلات و جهاد نصر فعال نیستند تا از این فرصت برای رهاسازی آب به تالاب شادگان استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بارندگي تالاب هورالعظیم منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آبگیری تالاب آق گل همدان

(تصاویر) آبگیری تالاب آق گل همدان

دیگر خبرها

  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • فوتبال از دریچه فان؛ آرنه اسلوت پس از اولین جلسه تمرینی با داروین نونیز
  • لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر
  • (تصاویر) آبگیری تالاب آق گل همدان
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا