Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: یکی از برنامه‌های سازمان نظام روانشناسی با همکاری جهاد دانشگاهی، راه‌اندازی "اندیشکده اسلامی و بومی‌سازی رشته روانشناسی مبتنی بر فرهنگ دینی و اسلامی" است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد حاتمی در نشست "۴۰ سال خدمات روانشناسی در انقلاب گفت: ۲۰۰ هزار نفر دانشجو و فارغ التحصیل در سراسر دنیا در رشته روانشناسی و مشاوره تحصیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان ۱۰ نفر اول محصلان علوم انسانی سه الی چهار نفر در رشته روانشناسی تحصیل می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر همه خانواده‌های سالم در دهه چهارم انقلاب، روانشناسی را انتخاب کرده‌اند تا در ماه گزارش کار رفتارهایشان را به روانشناس ارائه دهند.

حاتمی با بیان اینکه روانشناسی نهادینه شده، افزود: مردم پذیرفته‌اند که باید به روانشناس مراجعه کنند و در بدنه نظام نیز آن را قبول کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان نظام روانشناسی در سال ۸۹ تأسیس شده بیان کرد: ۶ هزار پروانه تخصصی توسط سازمان نظام روانشناسی داده شده است. براساس قانون مجلس شورای اسلامی برای هر نوع فعالیت و مشاوره روانشناسی باید سازمان نظام روانشناسی مجوز دهد.

حاتمی با بیان اینکه سازمان نظام روانشناسی در سه زمینه فعالیت می‌کند؛ مشخص کردن معیارها و استانداردها، نظارت و توانمندسازی، در عین حال افزود: ناهماهنگی‌های کشور عامل پیشرفت آسیب‌های اجتماعی است؛ چراکه به افراد غیرمتخصص مجوز داده شده که کار مشاوره انجام دهند. باید در آستانه دهه پنجم انقلاب، با برنامه مدون و هماهنگ به مقابله با آسیب‌ها بپردازیم. باید محور و هسته برنامه سازمان نظام روانشناسی باشد. ما می‌توانیم با داشتن ۲۶ هزار عضو در حوزه آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کنیم. باید سازمان نظام روانشناسی به رسمیت شناخته شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره معتقد است: روانشناسی و مشاوره می‌تواند به عنوان دفاع غیر عامل مطرح شود و لازم است برای صیانت از خانواده‌ها و جوانان روانشناسی در محور قرار گیرد.

حاتمی در ادامه بیان کرد: باتوجه به برنامه ریزی‌هایی که دارم، براساس برنامه گام به گام حرکت می‌کنم. باتوجه به سخنان و دغدغه‌های مذهبی، یکی از برنامه‌های مدنظرم بحث اندیشکده اسلامی و بومی سازی رشته روانشناسی مبتنی بر فرهنگ دینی و اسلامی است. علم روانشناسی را قبول داریم، اما برای خدمات دهی باید تجربه ۴۰ ساله را مدنظر داشته باشیم تا فرهنگ مردم را به رسمیت بشناسیم و مبتنی بر فرهنگ مردم خدمات ارائه دهیم.

وی در ادامه گفت: در دهه پنجم انقلاب اسلامی علمی را به رسمیت نمی‌شناسیم مگر اینکه آن علم تجاری سازی شود، علمی که با نیازهای جامعه ارتباط برقرار کند و درآمدزا باشد.

حاتمی افزود: روانشناسی و مشاوره جزو ۱۰ رشته برتر دنیاست که می‌تواند تجاری ساز باشد. متأسفانه در این زمینه سازمان نظام روانشناسی ضعیف عمل کرده است اما در برنامه‌های خود بحث اقتصاد و مشاوره و تجاری سازی این رشته را مدنظر داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روانشناسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در آیین گرامیداشت روز معلم، گفت: علم‌آموزی بدون در نظر گرفتن مسائل اخلاقی ارزش لازم را نداشته و نمی‌تواند برای جامعه مفید باشد.

وی اضافه کرد: در سایه ترویج مسائل اخلاقی و تربیتی انسان‌های با اخلاق، عدالت خواه و خدمت‌گزار حاصل شده که می‌توانند آینده کشور را تضمین کنند.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: تربیت این نیرو‌های با ارزش و توانمند جزو رسالت خطیر معلمان و فرهنگیان در نظام جمهوری‌اسلامی است.

عباسی خطاب به دانش آموزان نیز گفت: نوجوانان و جوانان باید نسبت به تاریخ معاصر کشور و سرگذشت انقلاب اسلامی آگاهی داشته باشند و نسبت به رشادت و ازخودگذشتگی‌هایی که برای حفظ نظام اسلامی صورت گرفته، مطلع شوند.

وی فرهنگ و تمدن ایرانی را آمیخته با فرهنگ دینی دانست و افزود: تقویت فرهنگ بومی و اسلامی در بین جوانان و نوجوانان نقش بسزایی در مقابله با تهاجم فرهنگی کشور‌های غربی دارد.

در پایان این مراسم از فرهنگیان نمونه شهرستان به مناسبت روز معلم با اهدای لوح قدردانی شد.

امروز ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت سردار شهید مرتضی مطهری است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز معلم نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری
  • تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی برای اعتلای فرهنگ است
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سهم بسزایی در تربیت روانشناس دارد
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد