Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد قلمکاریان سرپرست دانشگاه فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان در گفت‌وگو با روابط عمومی نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان ، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب ، اظهار کرد : هر دعوت و انقلابی تا در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست ؛ یکی از تاثیر گذارترین هنرها در سراسر جهان سینما است و نمایشگاهی با موضوع صنعت سینما می‌تواند بستر را برای رشد در عرصه این هنر فراهم کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان ظرفیت برگزاری سالانه و متمادی را دارد ، ادامه داد : برگزاری نمایشگاه در رابطه با صنعت سینما می‌تواند دانشجویان در رشته‌های هنری مانند فیلم‌سازی ، تدوین ، کارگردانی ، تئاتر و بازیگری را در مسیر رشد و پیشرفت هدایت کند، زیرا دانشجویان با دستگاه‌ها و وسایل فیلمسازی آشنا خواهند شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگ و هنر واحد شماره یک اصفهان با بیان اینکه جای خالی یک رویداد در قالب صنعت سینما در استان اصفهان احساس می‌شد ، گفت : با همت شهرداری ، شورای اسلامی شهر و دیگر دستگاه‌های اصفهان اولین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان در اسفند ماه برگزار خواهد شد.  دانشگاه فرهنگ و هنر می‌تواند در حوزه های مختلف مانند پیچینگ و کارگاه‌های تخصصی به برگزار کنندگان نمایشگاه کمک کند.

قلمکاریان در ادامه افزود: در سینما اول باید محتوا مورد نیاز را به وجود آورد و پس از آن نیروهای ویژه‌ای تربیت کرد که تخصص سینما داشته باشند. در آخر به امکانات و تجهیزات مناسب برای ساخت یک اثر هنری نیاز است. این نمایشگاه می تواند تا حدودی این 3 عنصر را به هم پیوند دهد.

وی در پاسخ به این سوال که رویداد های سینمایی مانند نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان تا چه میزان می‌تواند به دانشجویان کمک کند، گفت: بسیاری از دانشجوایان هنر سینما به صورت گروهی یا فردی در  سینما فعالیت دارند. دانشجویانی که حال در ابتدای راه هستند و افق آینده شان را در ساخت فیلم می‌بینند به نوعی خودشان را در مسیر این نمایشگاه قرار می‌دهند ، زیرا این رویداد می‌تواند کمک شایانی به دانشجویان کند. نمایشگاه صنعت سینما می‌تواند  امید بخشی ، تعالی بخشی ، پویایی و رشد را  برای  دانشجویان به ارمغان بیاورد.

سرپرست دانشگاه فرهنگ و هنر تصریح کرد : دانشگاه فرهنگ و هنر در رشته‌های مختلف از جمله انیمیشن، کارگردانی حدود 5 هزار دانشجو را به جامعه تقدیم کرده است. حضور دانشجویان در این گونه رویدادها از اهمیت بالایی برخوردار است. دانشگاه فرهنگ هنر آمادگی دارد با تمام قوا به این رویداد کمک کند. امیدواریم نمایشگاه صنعت سینما تبدیل به یک رویداد سالیانه شده و هر سال نسبت به سال گذشته بهتر شود.

انتهای پیام/م

اولین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان ، اسفند ماه برگزار خواهد شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران اخبار هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد «خشتانه» در واحد یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مسئول برگزاری رویداد خشتانه گفت: نخستین جشنواره معماری در دانشکده هنر و معماری واحد یزد درحال برگزاری است که یکی از این برنامه‌ها، برگزاری رویداد خشتانه بود.   دکتر فهیمه السادات میرجلیلی اظهار داشت: این رویدادعلمی دانشجویی همزمان با هفته بزرگ داشت معماری به همت انجمن علمی معماری (مهرازان) دانشکده هنر و معماری دانشگاه برگزار شد.   دکتر میرجلیلی در ادامه تصریح کرد: رویداد خشتانه می‌تواند علاوه بر تجربه ساخت عناصر معماری در قالب کوچک؛ دانشجویان علاقه‌مند با انجام کار‌های تیمی که یکی ازنیاز‌های رشته‌ی معماری می‌باشد آشنا شوند.    وی هدف این رویداد را انجام کار تیمی دانشجویی با مواد و مصالح جذاب (خشت‌های کوچک و ملات) عنوان کرد که با حضور ۱۵ نفر؛ در قالب سه گروه تیمی به رقابت پرداختند.    گفتنی است: نخستین دوره جشنواره معماری دانشگاه آزاد یزد همراه با اجرای برنامه‌های متنوعی همچون برگزاری سمینار‌های علمی با حضور اساتید صاحب نظر؛ بازدید از بافت تاریخی یزد و برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی متناسب با رشته مهندسی معماری است.

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد «خشتانه» در واحد یزد
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان