Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-مهدی چمران، عضو شورای مرکزی جمنا در واکنش به صحبت‌های محمدرضا باهنر که حضور چهره‌هایی با عقبه سپاهی را موجب شکست جمنا دانسته بود، گفت: این موضوع را از موارد عدم موفقیت جمنا نمی‌دانم. بالاخره بازنشسته‌های سپاه از دوستان فعال و انقلابی کشور هستند و حضورشان مغتنم است، نه اینکه نقطه‌ضعف باشد.

محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری اخیرا در گفت‌وگویی بیان کرده بود که حضور افرادی که عقبه حضور در سپاه داشتند این گمانه را در میان افکارعمومی به‌وجود آورد که جمنا از طرف سپاه حمایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مهدی چمران، عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ضمن رد صحبت‌های اخیر باهنر حضور این افراد را برای جمنا مغتنم عنوان کرد. او برهمین اساس با وجود قبول این موضوع که در جمنا مشکلاتی وجود دارد، شکست تشکل جمنا را رد  و رسیدن به یک نامزد واحد و کسب ۱۶ میلیون رای اقلیت برای اولین بار در کشور را نقطه قوت و پیروزی این تشکل عنوان کرد.

*آقای چمران، آقای باهنر اخیرا یکی از دلایل شکست جمنا را پررنگ بودن حضور چهره‌های سیاسی عنوان کرده است. نظر شما درباره صحبت‌های او چیست؟

نظر خاصی ندارم. آقای باهنر هر از چندگاهی صحبتی می‌فرمایند و ما هم با ایشان صحبت می‌کنیم.

*شما به طور کلی این موضوع را جزء موارد عدم موفقیت جمنا می‌دانید؟

موفقیت بزرگی برای جمنا حاصل شد که آن موفقیت رسیدن به یک نامزد واحد و کسب ۱۶ میلیون رای اقلیت برای اولین بار در کشور بود و این اصولا در کشور مورد تامل است.

چمنا مشکلاتی داشته اما مشکلات راجع به این موضوعاتی که مطرح شده نیست، مشکلات دیگری است و مواردی هم که ایشان (باهنر) مطرح کرده همه اصلاح شده است، یا در حال اصلاح است. شوراهای استان‌ها همه تشکیل شده و عوض شده‌اند، نیروهای جدید و جوان آمده‌اند، از خانم‌ها استفاده شده است. به طور کلی تغییرات اساسی در شوراهای استان‌ها شکل گرفته است.

*می‌گویید اصلاح شده است یعنی این موضوعی که باهنر درباره حضور نیروهای سپاهی مطرح کرده است، در اصلاحات در نظر گرفته شده است؟ چه در شوراهای مرکزی و چه صدر امور این تشکل؟

برای شورای مرکزی که باید مجددا انتخابات برگزار شود. علاوه بر آن از نیروهای بازنشسته سپاه کسی را در شورای مرکزی نمی‌بینم که حضور داشته باشد.

*در استان‌ها چطور؟

بله در استان‌ها ممکن است که باشند، ایرادی هم ندارد. بالاخره بازنشسته سپاه از دوستان فعال و انقلابی کشور هستند و حضورشان مغتنم است، نه اینکه نقطه‌ضعف باشد. منتها حالا میزان تعدادشان است، که چه تعداد باشند و کم و زیادشان است که همان‌طور که گفتم اینها اصلاح شده است.

*شما که به نظر می‌آید قبول ندارید این که مطرح می‌شود جمنا شکست داشته است، اما به هر حال ایراداتی به جمنا وارد است که از آن جمله به این موضوع تاکید می‌شود که برخی نیروهای اصیل اصولگرایی از جمنا بیرون مانده‌اند.
همه انتقادات را می‌پذیریم و همه این انتقادات را دوستانی که داشته باشند با آنها می‌نشینیم صحبت می‌کنیم و از راهنمایی‌های آنها حداکثر استفاده را می‌کنیم.

*یعنی این احتمال وجود دارد که با افرادی مانند لاریجانی و ناطق‌نوری که به نظر می‌آید آنچنان تمایلی برای حضور نداشتند، به بحث و گفت‌وگو بنشینید؟
اگر تمایلی به این کار داشته باشند بله، نداشته باشند، خیر.

*پس تا به حال برای حضور و گفت‌گوی با آنها اقدامی نشده است؟
نخیر.

*یعنی اگر بخواهید درباره حلقه جمنا صحبت کنید محدود است به همان چیزی از قبل بوده و افراد و گروه‌های جدیدی به آن افزوده نشده است؟
ما جمنا را از بالا شروع نکردیم، از پایین شروع کردیم. شورای مرکزی آن هم به انتخاب نزدیک به دو هزار نفری بود که از استان‌ها به تهران آمده بودند. بنابراین به این شکل نیست که ما عده‌ای را از بالا به پایین بیاوریم و کار را شروع کنیم، بلکه رویه از شهرستان‌ها به استان‌ها و استان به مرکز است. برهمین اساس انتخابی است.

*اما فکر می‌کنید این می‌تواند تاثیرگذار باشد؟ به هر حال وقتی به تشکلی نگاه می‌شود چهره‌های شاخص آن مدنظر قرار می‌گیرد؟
ما بیشتر از چهره‌ شاخص به آدم‌هایی که در آن حضور دارند نگاه می‌کنیم. نیروهای فعال و به‌خصوص جوانانی که در آن حضور دارند.

*منظورتان کادرسازی است؟
بله قاعدتا. چون نیروهای شاخص همه جا هستند و فقط نیروهای شاخص کافی نیست.

*تقریبا یک سال به انتخابات زمان باقی مانده است، فعالیت جدیدی شروع کرده‌اید؟
هنوز خیر، هنوز فعالیتی در این زمینه آغاز نکرده‌ایم.

*پس اینکه مطرح می‌کنید در مرحله اصلاح هستید، موردی چه مواردی را شامل می‌‌شود؟
اجازه دهید تمام که شد خدمتتان می‌گوییم.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور

بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به حواشی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی با صدور بیانیه‌ای به حواشی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور واکنش نشان دادند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

چندی پیش، بعد از حدود ۴ سال، انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور برگزار شد و اعضای شوری مرکزی جدید مسئول پیگیری امور آن شدند. اما اکنون، تنها پس از چندماه پیگیری امور، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، به عنوان مهم‌ترین نهاد نظارتی بر سازوکار‌های قانونی و عملیاتی روان‌شناسی و مشاوره ایران، چند ماهی است که اسیر بی‌نظمی و گروکشی‌های بی‌حدی شده که فرآیند کاری آن را مختل کرده است.

این اختلال تا جایی رشد داشته که هفته گذشته شوری مرکزی جدید این سازمان که پس از ۴ سال وقفه، دوباره با انتخابات تشکیل شده بود فعالیت خود را متوقف کردند تا دوباره، بی‌نظمی حاکم بر فضای روان‌شناسی کشور شود.

این ماجرا متأثر از فشار‌های بسیاری است که از سمت شوری مرکزی چهارم این سازمان بر شوری مرکزی پنجم ایجاد شده بود و همچنان ادامه دارد. فشار‌هایی که از ادعای نقض کردن قانون در انتخابات سازمان نظام و مردود بودن نتایج آن نشأت گرفته بود. ادعا‌هایی که هیچ گاه دقیق و روشن بیان نشدند و هیچ زمانی هم از سمت شوری مرکزی پنجم پاسخی به آن‌ها داده نشده و فضای روان‌شناسی و مشاوره کشور را در ابهام فرو برده است.    

بسیج دانشجویی دانشکدگان روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه‌های بزرگ شهر تهران، به مناسبت روز روان‌شناس و مشاور، برای رفع سوءتفاهم‌ها و روشن کردن موضوع از هر دو گروه دعوت می‌کند تا در یکی از روز‌های هفته‌ی آتی، در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گرد هم جمع شوند و در محیطی دانشگاهی و به دور از حواشی به دانشجویان و دغدغه‌مندان این فضا پاسخ‌گو باشند. امید است که بتوان با روشن و شفاف شدن موضوع، گره از کار این سازمان گشود.  طبیعی است که عدم شرکت شوری مرکزی چهارم و شوری مرکزی پنجم، به معنای شانه خالی کردن از بار مسئولیت و بی‌احترامی به افکار عمومی و دانشجویانی است که دغدغه روان‌شناسی کشور را دارند.

پی‌نوشت: در صورت اعلام حضور گروه‌های مذکور، جزئیات برگزاری برنامه متعاقباً اعلام می‌شود. 

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران 
بسیج دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی 
بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه‌طباطبایی 
بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه الزهرا

دیگر خبرها

  • برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور