Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نکویی فرد روز یکشنبه در نشست با رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: تولید و پرورش آرتمیا در محیط بسته، ایجاد خزانه ژنتیکی، فرآوری و پرورش جلبک های دونالیلا و کلرلا و تولید پودر خشک از آنها و اجرای طرح پایلوت پرورش آرتمیا در استخرهای خاکی فسندورز میاندوآب از جمله پروژه های در دست اقدام این مرکز در راستای تولید و پرورش این آبزی ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه توسعه پرورش آرتمیا در اشتغال زایی و رونق اقتصادی استان تاثیر مهمی دارد، گفت: پرورش آرتمیا در استخرها و زه آب‌ها روشی جایگزین برای احیای آرتمیای دریاچه ارومیه است که در استان و برخی از مناطق کشور موفقیت آمیز بوده است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین منابع آبی آذربایجان غربی، دریاچه پشت سد ارس و رودخانه ارس است که انواع ماهیان و گونه شاه میگوی آب شیرین را در خود جای داده است.
نکویی فرد ادامه داد: برای حفظ و توسعه این ذخایر، آخرین یافته های تحقیقاتی و بایدها و نبایدهای لازم در استان در نشست های تحقیقاتی ارزیابی شده است.
وی بیان کرد: 6 پروژه تحقیقاتی جامع در سال جاری عملیاتی شده و 6 پروژه نیز در بخش منابع آبی آذربایجان غربی در دست اجراست.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم در این دیدار گفت: توسعه پرورش آرتمیا در اکوتوریسم منطقه، اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصادی استان موثر است.
رسول جلیلی اضافه کرد: توسعه پرورش آرتمیا در آذربایجان غربی با توجه به تهدید کم‌آبی دریاچه ارومیه می‌تواند به عنوان کشت جایگزین محصولات کشاورزی راهکار مناسبی در جهت اشتغال جایگزین برای کشاورزان حوضه آبریز دریاچه ارومیه باشد.
وی بیان کرد: با پرورش این گونه سخت پوست می توان زمینه اشتغالزایی، تولید درآمد و تامین نیازهای کشور در صنعت آبزی پروری را ایجاد کرد.
وی اظهار داشت: در حوضه ارس محصولات تولیدی آبزیان در سال های اخیر کاهش یافته است که باید چالش ها و مشکلات موجود در این زمینه شناسایی و بررسی شود که نیازمند کار تیمی و تعامل بیش از پیش بین بخش های تحقیقاتی و اجرایی است.
به گزارش ایرنا مرکز تحقیقات آرتمیای کشور یکی از مراکز 11 گانه موسسه های تحقیقات علوم شیلات کشور است که در وزارت جهاد کشاورزی و در راستای تولید، تحقیقات کاربردی خود را انجام می دهد و وظیفه اصلی آن بررسی و تحقیق در زمینه آرتمیای دریاچه ارومیه و مناطق 18 گانه آرتمیا در کشور است.
7125/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها پوست درآمد دریاچه ارومیه محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ناصر عتباتی در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: با توجه به این فرمان رهبری، هر کسی باید در حوزه کاری خود، در عمل نشان دهد که به آن پایبند است و در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید حرکت کند.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه همواره تاکید دارد که دستگاه قضا باید در کنار مدیران اجرایی، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی باشد و از اهرم‌های قانونی خود برای رفع مشکل تولید بهره ببرد. 

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: بی‌تردید هر اندازه شاهد رونق اشتغال در استان و در نتیجه کاهش بیکاری باشیم به همان اندازه بزهکاری و اختلافات خانوادگی و در نتیجه تولید پرونده برای دستگاه قضایی به حداقل می‌رسد.

وی با ابراز خرسندی از اهتمام دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و بانکی استان برای رفع مشکل تولید در آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به برخی مشکلات واحدهای تولیدی، باید همانند گذشته مدیران دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و بانکی تلاش کنند تا مشکلات این واحدها مرتفع و به چرخه تولید بازگردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان