Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@09:39:54 GMT

هنر‌های تجسمی زبانی همگانی است

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۳۹۲۱۳

هنر‌های تجسمی زبانی همگانی است

با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایشگاه هفتمین دوسالانه هنر‌های تجسمی (آفرینش) با شعار «تمرین زندگی» آغاز به کار کرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آیین گشایش این نمایشگاه که ۳۰۱ اثر در آن به نمایش در آمده است، دبیر این دوسالانه، هنر‌های تجسمی را زبان همگانی خواند و یادگیری زبان هنر را نیازمند آموزش دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براین اساس سودابه امینی گفت: «امروز هنر‌های تجسمی به عنوان یکی از بهترین و موثرترین زبان‌های همگانی در زمینه‌های صنعتی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این روست که کودکان و نوجوانان ما برای بیان اندیشه و احساس‌های خود نیازمند یادگیری این زبان‌اند.»

وی به تلاش مربیان کانون در این زمینه اشاره کرد و گفت: «برگزاری هفتمین دوسالانه هنر‌های تجسمی کانون (آفرینش) بهانه‌ای برای مرور و تاکید بر تلاش‌های مربیان و کارشناسان هنری بود.»

امینی گفت: «اعضای کانون در چهار گروه سنی ۴ تا ۱۸ سال به بیان احساسات و اندیشه‌های خود ‍با تکیه بر شعار «تمرین زندگی» ‍پرداختند و آنچه امروز به تماشای آن می‌نشینید حاصل تلاش کودکانی از سراسر ایران است که به آفرینش زیبایی پرداخته‌اند.»

مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون در بخش ‍پایانی سخنان خود عنوان کرد: «آثار به نمایش در آمده در این رویداد فرهنگی هنری از میان ۳هزار اثر و در پنج گروه با تکیه بر نماد‌های بومی، سنتی و اصیل استان‌های کشور انتخاب شده‌اند. در تاریخ ۹ دی امسال، ۱۵ داور در پنج رشته‌ی نقاشی، خوش‌نویسی، سفال‌گری، عکاسی و هنر‌های بومی و سنتی ۳۰۱ اثر را به عنوان برگزیده، شایسته‌ی قدردانی و دریافت دی‍پلم افتخار معرفی کردند که امروز می‌توانید شاهد این آثار برتر باشید.»

در ادامه این سخنرانی، نمایشگاه هفتمین دوسالانه تجسمی کانون از سوی فاضل نظری مدیرعامل کانون افتتاح شد. در این آیین محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون و رییس هفتمین دوسالانه هنر‌های تجسمی، جمعی از مدیران کانون و داوران این رویداد حضور داشتند و همراه با مدیرعامل به تماشای آثار در نگارخانه آفتاب و نگارخانه‌ی محمدطه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون ‍پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران ‍پرداختند.

گفتنی است این نمایشگاه تا ۲۲ بهمن از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ دایر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کانون پرورشی زبان همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران معرفی شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنر‌های تجسمی این وزارتخانه را به عنوان «رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران» منصوب کرد.

متن این حکم انتصاب به شرح زیر است: «جناب آقای محمد خراسانی‌زاده مدیرکل محترم هنر‌های تجسمی و سرپرست موزه هنر‌های معاصر،‌
هنر سرامیک، به‌عنوان پرسابقه‌ترین بستر بروز خلاقیت بشر و به‌مثابه رسانه‌ای که اندیشه‌های ادوار مختلف تاریخی را بر دوش کشیده است، در ساختار معاصر خود، تجلی هم‌زیستی هنر و فناوری را به بهترین شکل، نمایان می‌سازد.

دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران، فرصت شایسته‌ای است برای بازخوانی و ارائه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این هنر پویا در سرزمینی که مهد هنر و تمدن بوده و نوآورانه‌ترین دستاورد‌های تمدنی خود را همواره در قالب هنر سرامیک به یادگار نهاده است. به همین منظور و با عنایت به سوابق هنری و مدیریتی، جناب‌عالی به عنوان «رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران» منصوب می‌شوید.

امید است در سایه توفیقات الهی و توجهات امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، با لحاظ نمودن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و با همفکری و همکاری سایر ذی‌نفعان محترم، در راهبری هرچه بهتر این دوسالانه ملی، موفق و پیروز باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران معرفی شد
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان