Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و‌ توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه نگاه دولت به ورزش همگانی بسیار مثبت است، گفت: تلاش همه مسئولین در حوزه ورزش و جوانان، ایجاد سلامت عمومی در جامعه و ایجاد شور و نشاط و امید بین مردم است.

عبدالحمید احمدی که در سلسله نشست های بررسی دستاوردها، چالش ها و چشم انداز آینده حوزه ورزش سخن می گفت ،اظهار داشت: تلاش همه مسئولین وززش، ایجاد سلامت عمومی در جامعه و ایجاد شور و نشاط و امید بین مردم است که هدفی بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در خصوص ورزش همگانی فرصت های قانونی خیلی خوبی در اختیار داریم. از جمله بند سوم در اصل سوم قانون اساسی که می گوید دولت موظف است آموزش و پرورش و تربیت بدنی را به صورت رایگان در همه سطوح در اختیار همگان قرار دهد.
معاون وزیر ورزش و حوانان ادامه داد:ضمن اینکه در برنامه ششم توسه بر اساس ماده ۹۴ قانون دولت مکلف شده ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را به توسعه بخش های مختلف ورزش از جمله همگانی، روستایی عشایری، بانوان و زیرساخت ها اختصاص دهد که شاید مهم ترین فرصت قانونی برای توسعه ورزش همگانی است.

وی تاکید کرد: نگاه مقامات ارشد نظام به ورزش همگانی بسیار واضح و مثبت است. مقام معظم رهبری هر زمان در مورد ورزش صحبت کردند عنایت ویژه ای به ورزش همگانی داشتند و از نگاه ایشان ورزش یک اولویت است که به منظور تامین سلامت جسمانی و روانی مردم و پیشگیری از افسردگی و بیماری باید در برنامه روزانه مردم قرار گیرد.

احمدی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیتش در سال ۹۲ ورزش را از اولویت های جدی خود قرار داد ،افزود: دکتر روحانی بارها ورزش همگانی را مقدمه تزریق نشاط و امید در جامعه و گزینه ای برای عبور از مشکلات دانست. در برنامه های ارائه شده وزیر ورزش و جوانان به مجلس هم ورزش همگانی یک اولویت بود و نگاهی متوازن به این حوزه در مقایسه با سایر بخش های ورزش وجود داشت.

او در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کرد و گفت: در سال ۱۳۹۲ ما ۷۶۸ برنامه پیاده روی خانوادگی داشتیم که امروز به ۵۸۶۶ برنامه رسیده است. همچنین پیشرفت قابل توجهی در مشارکت مردم در برنامه های مشابه مثل دوچرخه سواری و کوهنوردی داشته ایم.

او افزود: بر اساس آمار دوسالانه ای که مرکز آمار ایران ارائه می دهد میزان مشارکت جمعیت شهری و روستایی در ورزش همگانی از حدود ۴۴ درصد در سال ۱۳۹۴ به بیش از ۵۱ درصد در سال ۱۳۹۶ رسید که گام بزرگ و قابل توجهی است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و‌جوانان در ادامه از ورزش های بومی و محلی و بازی های سنتی به عنوان یک ظرفیت مهم و بزرگ که در اختیار ورزش همگانی است یاد کرد و گفت: این حوزه را باید احیا کنیم و با تقویت و توسعه آن مشارکت عمومی مردم در ورزش را بالا ببریم.
او تاکید کرد :من هم می پذیرم که امروزه هزینه های ورزش کمی بالا رفته است اما جهت تامین سلامتی و پرکردن اوقات فراغت نباید بهانه ای به اسم گرانی داشته باشیم چرا که استفاده از اماکن عمومی مثل پارک ها و بوستان ها برای ورزش کاملا بی هزینه یا کم هزینه است.

احمدی خاطرنشان‌ ساخت: تنوع اقلیمی و جغرافیایی کشور ما فرصت های مناسبی مثل کوه، جنگل و دریا در اختیار همگان برای ورزش قرار می دهد که اگر کسی واقعا قصد ورزش و تحرک عمومی داشته باشد با کمترین هزینه از اماکن عمومی می تواند استفاده کند./ پایگاه خبری وزارت ورزش و‌ جوانان 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مراسم ترحیم نادر کاشانی کاپیتان اسبق تیم ملی بسکتبال و از چهره‌های شاخص این رشته ورزشی در مسجد الرضای تهران با حضور مدیران و قهرمانان بسکتبال امروز جمعه برگزار شد.

در این مراسم کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان حاضر شد و با قرائت فاتحه برای این مرحوم از درگاه خداوند آمرزش مسألت کرد.

این پیشکوست بسکتبال که سوم اردیبهشت ماه بدلیل بیماری در گذشت، در بازی‌های آسیایی ١٩۶۶، ١٩٧٠ و ١٩٧۴ عضو تیم ملی ایران بود و در سال ١٣۵٧ از تیم ملی خداحافظی کرد.

کد خبر 6088967

دیگر خبرها

  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال
  • بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • سانحه رانندگی برای معاون اداره کل ورزش هرمزگان
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ میرزازاده و کیانی بهترین ورزشکاران از نگاه مردم
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود