Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- معاون توسعه‌ي روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري تأکيد کرد: تأثيرات عملکرد خوب و فعاليت‌هاي تحول‌گرايانه و شتاب‌دهنده‌ي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) و بنياد برکت وابسته به اين ستاد در کشور مشهود و قابل ارزيابي است.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي بنياد برکت، دکتر محمد اميد روز يک‌شنبه در جريان بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي اجتماعي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)، با اشاره به حجم بالاي اين فعاليت‌ها و اقدامات افزود: ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)، بخش عمده‌اي از مشکلات کشور را در مناطق محروم به دوش مي‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي لزوم هم‌افزايي ميان نهادهاي خدمت‌رسان در مناطق روستايي و محروم را مورد توجه قرار داد و تصريح کرد: لازم است به منظور هم‌افزايي بيش‌تر، نهادهاي فعال در اين حوزه به‌هم وصل شوند. اقدامات مؤثري از سوي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) و دستگاه‌هاي فعال در حوزه‌ي توسعه‌ي مناطق روستايي و محروم انجام شده است که مي‌توانند بيش از پيش مکمل هم باشند.
دکتر اميد خواستار کمک و ياري بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌ي بازاريابي و فروش محصولات روستايي شد و اظهار داشت: اقتصاد بدون بازاريابي معني و مفهوم ندارد.
معاون توسعه‌ي روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري در خصوص همکاري‌هاي اين معاونت با بنياد برکت نيز عنوان کرد: روابط و تعاملات گسترده و سازنده‌اي با اين بنياد داشته‌ايم که اميدواريم بيش از پيش در حوزه‌هاي محروميت‌زدايي و اشتغال‌زايي روستاييان، توسعه بايد.
وي ادامه داد: به شخصه بسياري از اقدامات و فعاليت‌هاي بنياد برکت در حوزه‌هاي اشتغال‌زايي، محروميت‌زدايي و توانمندسازي اقتصادي و اجتماعي در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌يافته را از نزديک شاهد بوده‌ام و اثرات و برکات آن را بسيار مثبت ارزيابي مي‌کنم.
مديرعامل بنياد برکت نيز در جريان اين بازديد با تشريح برخي از اقدامات ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم کشور گفت: نمايشگاه دستاوردهاي اجتماعي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) به‌علت محدوديت فضا فقط بخشي از فعاليت‌هاي ستاد را پوشش مي‌دهد.
مهندس سعيد جعفري در خصوص چگونگي تشکيل بنياد برکت نيز توضيح داد: بنياد برکت با توجه به دغدغه‌هاي رهبر معظم انقلاب در حوزه‌ي محروميت‌زدايي و توانمندسازي مناطق کم‌تر برخوردار از سوي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) تأسيس و آغاز به‌کار کرد تا منشأ خير و برکت و آباداني در اين مناطق باشد.
وي بيکاري را اصلي‌ترين مشکل امروز کشور ذکر کرد و افزود: با توجه به جمعيت جوانان و ‌قابليت‌ها و استعدادهاي موجود در کشور، بنياد برکت ورود جدي به بحث اشتغال‌زايي و توانمندسازي اقتصادي داشته و به سمت ايجاد طرح‌هايي رفته است که در نهايت به اشتغال پايدار و فعال شدن ظرفيت‌هاي اقتصادي کشور منجر خواهد شد.
مهندس جعفري خاطرنشان کرد: ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) وجه همت خود را کمک به دولت در بخش‌هاي مختلف و حمايت از بخش خصوصي قرار داده است. اين ستاد در شرايط امروز که دشمنان به انحاي مختلف کشور را تحت فشار قرار داده‌اند، با سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي دارويي با فناوري بالا، انتقال تکنولوژي و قطع نياز به داروهاي وارداتي، تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا باري از دوش دولت و مردم بردارد.
مديرعامل بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به فعاليت‌هاي اين بنياد در حوزه‌ي دانش‌بنيان و حمايت از مجموعه‌هاي نخبه و جوان تصريح کرد: عملکرد بنياد برکت در 11 سالي که از تأسيس آن مي‌گذرد، براساس ضرورت‌هاي روز و نيازهاي جامعه بوده است.
وي با بيان اين‌که امروزه 48 دستگاه در توسعه‌ و خدمات‌رساني به يک روستا نقش دارند، تأکيد کرد: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، در حوزه‌هاي سخت‌افزاري، عمراني و زيرساختي در روستاها فعاليت‌هاي گسترده و بي‌نظيري انجام شده، اما از حيث نرم‌افزاري هم‌چنان مشکلاتي وجود دارد که منجر به کاهش ساکنان روستاها شده است.
مديرعامل بنياد برکت با اشاره به طرح‌هاي اشتغال‌زايي بنگاه‌‌محور و اجتماع‌محور آسمان، آفتاب و سحاب اين بنياد در مناطق محروم اظهار داشت: 75 درصد فعاليت‌هاي ما بر کارآفريني متمرکز است و تمام توان خود را  روي طرح‌هاي اشتغال‌زايي و توانمندسازي اقتصادي روستاها و مناطق کم‌تر توسعه‌يافته گذاشته‌ايم. براي نمونه، ايجاد 10 هزار طرح اشتغال‌زايي را در قالب الگوي اجتماع‌محور سحاب (سرمايه‌گذاري حمايتي اشتغال‌زايي برکت) در 18 استان، 77 شهر و 2300 روستا، تا پايان امسال به پايان مي‌رسانيم.
مهندس جعفري ادامه داد: کشور در حوزه‌ي اشتغال با سه چالش اساسي مواجه است؛ اول، تعداد اشتغال به نسبت جمعيت کم است، دوم، بهره‌وري نيروي کار پايين است و سوم، زمينه‌هاي اشتغال به‌نحوي است که باعث افزايش نرخ مهاجرت از روستاها به شهرها مي‌شود. ما اين سه چالش را در طراحي الگوهاي اشتغال‌زايي بنياد برکت لحاظ کرده‌ايم.
وي خاطرنشان کرد: تمام فعاليت‌هاي بنياد برکت در کشور با هماهنگي استانداران، فرمانداران و مقامات استاني و محلي انجام مي‌شود.
مديرعامل بنياد برکت در پايان خواستار حمايت سيستم بانکي کشور از فعاليت‌هاي اشتغال‌زايي و خدمت‌رساني در جوامع روستايي شد.
گفتني است، بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در راستاي محروميت‌زدايي، کمک به توانمندسازي اقتصادي و اجتماعي، توسعه‌ي کارآفريني و اشتغال‌زايي در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌يافته تاکنون 345 طرح بنگاه‌‌محور و 150 طرح تسهيلات‌محور را در 31 استان كشور به مرحله‌ي اجرا رسانده و 30 منطقه را براي اجراي طرح‌هاي اقتصادي اجتماع‌محور آماده کرده که اشتغال‌زايي 220 هزار نفر را به‌ همراه داشته است‌.
بنياد برکت هم‌چنين براي اجراي بيش از 34 هزار پروژه‌ي عمراني و زيربنايي با اعتباري بالغ بر 15 هزار و پانصد ميليارد ريال، برنامه‌ريزي کرده‌، که تاکنون 14 هزار پروژه به بهره‌برداري رسيده است.
اين بنياد تاکنون قرارداد ساخت 1600 مدرسه‌ي برکت، با 9 هزار كلاس درس را با اعتباري بالغ بر 8 هزار و 200 ميليارد ريال، منعقد کرده است که از اين تعداد، 1200 مدرسه با 6400 كلاس درس به بهره‌برداري رسيده است.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معاون توسعه ي روستايي رياست جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه

معاون استاندار خوزستان از توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه قدردانی کرد.
 
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در نشست ستاد مدیریت بحران، از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به دلیل «کمک به جمع‌آوری و انتقال گندم کشاورزان منطقه به نقاط ایمن» قبل از شروع بارندگی‌ها قدردانی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در پی هشدار هواشناسی مبنی‌بر بارش‌های سیل‌آسا و احتمال سیلابی شدن برخی مناطق خوزستان، شرکت توسعه نیشکر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود به یاری کشاورزان شتافت و گندم‌های برداشت شده از مزارع مناطق پیرامونی را جمع‌آوری و به مناطق ایمن انتقال داد.

این اقدام به‌موقع شرکت توسعه نیشکر که از وارد شدن خسارت سنگین به کشاورزان در بارندگی‌های احتمالی جلوگیری می‌کند، مورد تقدیر معاون امور عمرانی استانداری خوزستان قرار گرفت.

محمد خانچی معاون استاندار در این زمینه با خبرگزاری دولت مصاحبه کرده و ضمن قدردانی از این شرکت در کمک به کشاورزان، گفته است: «در سال جاری میزان کشت گندم در استان رقم بسیار خوبی بود که حسب دستور استاندار و با بسیج امکانات همه دستگاه‌ها موفق شدیم قبل از بارندگی‌ها بخش قابل ملاحظه‌ای از گندم‌های برداشت شده را به محل‌های سرپوشیده منتقل کنیم».

نیشکر در کنار مردم

اقدام شرکت توسعه نیشکر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت و در ادامه یاری‌رسانی‌های این مجموعه به مردم خوزستان در شرایط بحرانی صورت می‌گیرد. توسعه نیشکر در بارندگی‌های فروردین‌ماه امسال نیز با بسیج امکانات خود به یاری مردم شتافت.

در بارش‌های روزهای آغازین امسال، این شرکت با استقرار تیم‌های عملیاتی در مناطق مختلف اهواز و شهرستان کارون، اقدام به دفع آب‌های سطحی کرد. اخیراً نیز استاندار خوزستان از تلاش‌های شرکت توسعه در رفع مشکلات ناشی از آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها در بارش‌های اخیر قدردانی کرده است.

هشدار سطح زرد هواشناسی

اداره کل هواشناسی استان خوزستان اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی فعال و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری از روز چهارشنبه هفته جاری تا روز یکشنبه هفته آینده، هشدار سطح زرد صادر کرده است.

با توجه به این هشدار، از مردم استان تقاضا شده است که از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و در صورت لزوم، با رعایت نکات ایمنی، به مسافرت‌های ضروری بپردازند.

دیگر خبرها

  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد