Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی حدود ۲ ماه از توقیف شناور ایرانی تاید واتر توسط کویت می‌گذرد که خبرهای تایید نشده حکایت از اعتصاب غذای خدمه این شناور دارد. ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اوایل دیماه امسال با تایید خبر توقیف شناور ایرانی در آبهای کویت، گفته بود: این اقدام کویتی‌ها به دلیل اختلاف بین تایدواتر، شرکت کویتی و پیمانکار کره‌ای صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی حق‌شناس افزود: این شناور متعلق به تایدواتر و نام آن "اروند تاید" بوده که مخصوص نصب سازه در دریاست.این شناور در فروردین ماه امسال در اختیار یک شرکت کره‌ای برای نصب یک پل دریایی در کویت قرار گرفته بود. شرکت تایدواتر با کارفرمای کویتی و پیمانکار کره‌ای قرارداد داشته و برای اجرای این قرارداد تایدواتر یک نماینده مقیم تعیین می‌کند که رابط بین سه گروه تایدواتر، شرکت کره‌ای و کارفرمای کویتی بوده است.

وی با بیان این‌که در ادامه اختلافاتی بین طرف‌های قرارداد ایجاد می‌شود، یادآور شد: به دلیل تحریم، پیمانکار کره‌ای شناور متعلق به تایدواتر  را که ثبت ایران بوده تغییر ثبت داده و به نام کویت می‌کند. این یک تخلف بزرگ بوده چون تغییر ثبت شناور به نام ایران توسط سازمان بنادر و دریانوردی باطل نشده بود. در واقع به لحاظ حقوقی پیمان کار کره‌ای مرتکب تخلف شده که در ادامه با پیگیری‌های انجام شده توسط شرکت، این مشکل حل شده است. حدود یک ماه پیش این شناور (بارج خدماتی) اقدام به خارج شدن از آب‌های کویت و حرکت به سمت ایران می‌کند. اسناد خروج نیز تایید شده اما زمانی که شناور از آب‌های کویت خارج می‌شود مجددا نهاد دریایی کویت این شناور را به بندر بر می‌گرداند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر این‌که این موضوع کاملا حقوقی بوده و بین تایدواتر، پیمانکار کره‌ای و کارفرمای کویتی است، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی از سه هفته پیش مکاتباتی را از طریق سفارت برای حل این مشکل انجام داده که به زودی این مسئله حل می‌شود. بخش زیادی از کارهایی که برای حل این مشکل انجام شده به دلیل پیگیرهای سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.

حق‌شناس با بیان این‌که هیچ مشکلی برای خدمه این شناور پیش نیامده است،گفت: خدمه به هیچ عنوان در داخل شناور محبوس نشده و مشکل فنی برای خروج آنها از شناور وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، یک ماه و چند روز از این اظهارنظر می‌گذرد اما هنوز مشکل شناور ایرانی شرکت تاید واتر برطرف نشده است. گفته می‌شود خدمه این شناور در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند. این اعتصاب غذا از یک هفته پیش آغاز شده و اطلاعی از شرایط خدمه اروند تاید در دست نیست. خبرگزاری تسنیم نمی‌تواند خبر اعتصاب غذای خدمه شناور را تایید کند.

چرا کویت شناور ایرانی را توقیف کرد؟

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان بنادر وزارت راه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بنادر وزارت راه سازمان بنادر وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ

ضرر خالص بوئینگ در سه ماهه اول سال میلادی کنونی، ۳۵۵ میلیون دلار اعلام شد.

به گزارش ایسنا، غول هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میزان ۳۵۵ میلیون دلار ضرر خالص داشته است.

بوئینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد درآمد این شرکت ازجمله فروش محصولات و خدمات با کاهش ۷.۵ درصدی به ۱۶.۶ میلیارد دلار در دوره ژانویه تا مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است.

درآمد این شرکت از فروش هواپیماهای تجاری به ۴.۶۵ میلیارد دلار رسید، در حالی که درآمدهای دفاعی، فضایی و امنیتی ۶.۹۵ میلیارد دلار ثبت شد.

درآمد خدمات جهانی نیز در این دوره سه ماهه بالغ بر پنج میلیارد دلار بوده است.

همچنین شرکت بوئینگ اعلام کرد که درآمد سه ماهه اول مالی سال ۲۰۲۴ به میزان ۱۶.۵۷ میلیارد دلار بوده است. نتیجه بهتر از حد انتظار این شرکت زمانی حاصل شد که اقدامات جامع را در راستای تقویت کیفیت و ایمنی تجارت خود در نظر گرفت.

کل سفارشات معوقه این شرکت به ۵۲۹ میلیارد دلار افزایش یافت که شامل بیش از ۵۶۰۰ هواپیمای تجاری می‌شود. این شرکت کاهش سرعت تولید بوئینگ ۷۳۷ خود را به زیر ۳۸  فروند اعلام کرد که هدف از این اقدام ایجاد بهبود در سیستم مدیریت کیفیت آن است.

دیو کالهون، رئیس و مدیرعامل بوئینگ، اظهار کرد نتایج سه ماهه اول ما منعکس‌کننده اقدامات فوری برای کاهش سرعت تولید ۷۳۷ برای بهبود کیفیت آن است. ما برای تقویت سیستم‌های مدیریت کیفیت و ایمنی خود زمان بیشتری صرف خواهیم کرد و این اقدام آینده‌ای قوی‌تر و با ثبات‌تری را رقم خواهد زد.

به گزارش بیزنس، پس از انتشار این گزارش در پیش بازار نیویورک، سهام بوئینگ ۳.۷۰ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ