Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: آزادی زنان محکوم‌به دیه از زندان، سرکشی مستمر به اورژانس اجتماعی و زندان‌ها از فعالیت‌های مستمر و همیشگی این معاونت است. ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، اشرف گرامی زادگان ظهر امروز در نشست تخصصی زنان در چهل‌سالگی انقلاب که به میزبانی دفتر تحکیم وحدت در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد، اظهار داشت: سرکشی مستمر از اورژانس اجتماعی و زندان‌ها از اولویت‌های دولت در زمینه زن و خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری بعد از تعدیل نیروی صورت گرفته 35 کارشناس مشغول فعالیت هستند، لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت علی‌رغم اینکه در دولت دهم با نظر مستقیم 18 قاضی تدوین‌شده هنوز به مرحله اجرا نرسیده و در قوه قضاییه معطل‌مانده است.

مشاور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: دولت‌های مختلف تاکنون در زمینه حقوق زنان نتوانستند انتظارات موردنظر را برآورده کنند،مشکلات اقتصادی و افزایش هزینه‌های زندگی سبب شده تا دوران اداره خانواده توسط مردان به پایان رسیده و زنان نیز در امر اشتغال و تأمین مخارج خانواده سهیم شوند، طبق قانون اساسی کشور هر زن مانند مردان حق انتخاب شغل دارد.

گرامی زادگان گفت: وظیفه اصلی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری سیاست‌گذاری در مسائل مربوط به زن و خانواده است، اراده‌ای قوی تاکنون برای اجرای سیاست‌های مربوط به زن و خانواده در کشور به‌ویژه بعد از انقلاب اسلامی به وجود نیامده است.

سند ارتقا منزلت زنان در مازندران تدوین شدهمایش "زنان طلایه‌داران انقلاب اسلامی" برگزار می‌شود75 درصد از فعالیت سوادآموزی به زنان اختصاص‌ یافته است

مشاور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تأکید بر اهمیت خانه‌داری در منطق اسلام و قانون اساسی کشور تأکید کرد: خانه‌داری به‌نوبه خود یک شغل پرمشغله است، نهادهای مرتبط با زنان برای بیمه زنان خانه‌دار دارای سه فرزند تلاش‌های فراوانی کرده اما هنوز به اهداف خود نائل نشده‌اند، بیمه اجباری زنان خانه‌دار دارای سه فرزند از اولویت‌های مهم برنامه ششم توسعه است.

گرامی زادگان ابراز کرد: در مسئله بیمه اجباری زنان خانه‌دار علاوه بر نبودن اراده‌های لازم متأسفانه بودجه کافی هم در اختیار معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری وجود ندارد، حق مرخصی 9 ماهه زنان برای عمل زایمان باید به‌درستی در بین زنان شاغل اجرا شود.

انتهای پیام/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز روانشناس که در مجموعه دهکده نشاط ولیعصر و به همت سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به میزبانی اداره کل بهزیستی استان تهران برگزار شد، افزود: نقش روانشناسان در امیدآفرینی و سازندگی روح و جان بشر و تلاشی که برای زیبا زندگی کردن و بهینه بودن به کار می‌برند بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت: نقش درمانگر جسمی و روحی ناهنجاری‌ها و نقص‌ها از یک سو، نقش پیشگیری و ممانعت از آسیب‌ها از یک سو؛ اما اینکه بتوان قدرت و توانمندی فرد را به کار گرفت و استعدادهای او را شناخت و در او انگیزه و امید ایجاد کرد از مهم‌ترین کار روانشناسان است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: تدوین منشور مشاوره خانواده از مسوولیت‌هایی است که در سند مهندسی فرهنگی کشور بر عهده این معاونت قرار گرفته است و در ماه‌های قبل به تدوین نهایی رسید که بعد از رفتن به شورای مهندسی فرهنگی، عمومی خواهد شد.

وی بیان کرد: از وظایف دیگری که در ماه‌های آغاز به کار دولت از جانب رئیس جمهور بر عهده این معاونت گذاشته شد، برنامه‌ریزی برای پیشگیری یا کاهش طلاق بود که در این خصوص برنامه‌هایی را به ستاد ملی زن و خانواده بردیم و پس از تصویب، نتیجه نهایی در کمیسیون‌های فرعی و اصلی دولت مصوب و ابلاغ شد.

خزعلی همچنین گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به طراحی پلتفرم همساز برای زوجین نوپا اشاره نمود، تا از روزی که ازدواج می‌کنند مشاور خانواده در اختیار آنها قرار بگیرد و هر ماه با آنها تماس گرفته شود. در این طرح همچنین آموزش‌هایی برای مهارت زندگی و ارتباط به زوجین داده می‌شود تا دچار مشکل نشوند.

وی ابراز امیدواری کرد مشاورین و روانشناسان در اجرای این برنامه معاونت را پشتیبانی و همراهی نمایند.

وی در ادامه مشاوره‌های روانشناسی و حقوقی را از جمله حمایت‌هایی دانستند که می‌توان به زنان سرپرست خانوار ارائه نمود.

در انتهای این مراسم از روانشناسان و مشاوران برتر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6091291

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است