Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛غلامرضا آقامیرزائی مدیرکل مدیریت بحران لرستان در جمع خبرنگاران،اظهار کرد: برخی معابر شهری و روستایی در شهرستان های دلفان ، پلدختر و خرم‌آباد دچار آبگرفتگی هستند و راه ارتباطی برخی روستاها قطع شده است.

او گفت: پل حدفاصل روستاهای ناصروند و بلیلوند  از توابع  خرم آباد قطع شده است وبه  روستای ناصروند نیز خساراتی وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول  با بیان اینکه  در شهرپلدختر بر اساس اعلام فرمانداری راه دسترسی حدود 10 روستا قطع شده است،افزود: در داخل شهرنورآباد خیابان ها دچار آبگرفتگی شده و جهت امداد رسانی ماشین آلات به این شهرستان اعزام شده است.

آقا میرزایی گفت: به دلیل ریزش‌ها آب رودخانه مورزرین گل آلود شده و مزارع پرورش ماهی در پایین دست رودخانه با مشکل مواجه شده اند.

مسدود شدن جاده ترانزیتی خرم آباد- پلدختر

 همچنین شب گذشته نیز  به علت بارش های اخیر وقوع سیلاب باعث مسدود شدن جاده خرم آباد -پلدختر در مسیر معمولان شد.

 رئیس پلیس راه لرستان در این خصوص به رسانه ها گفت: بارندگی‌های اخیر و شدت آن در شب گذشته منجر به وقوع سیل و طغیان رودخانه کشکان شدکه منجربه  مسدود شدن محور ترانزیتی خرم‌آباد  -پلدخترشد.

سرهنگ مرتضی چلوند از رانندگان خواست  برای تردد از مسیر جایگزین خرم‌آباد -پل زال استفاده کنند.

خطر ریزش دیواره ساحلی پلدختر

شدت بارشها در پلدختر  منجر به طیان رودخانه کشکان شده بود به طوریکه منجربه خساراتی به دیوار ساحلی این شهر وهمچنین محاصره شدن برخی از روستاهای این منطقه جنوبی به خاطر سیلاب  استان شد.

فرماندار پلدختر  در این خصوص گفت: شدت  بارش‌های اخیر خصوصا در روز وشب گذشته منجر به  طغیان رودخانه کشکان  وخسارت به  برخی واحد های مسکونی در  روستای احمدآبادشد همچنین  روستاهای چم مهر و بابازید،پران پرویز ،خرسدر بالا  در اثر طغیان رودخانه در محاصره سیل قرار گرفتند.

 

نعمت الله دستیاری افزود: همچنین بخشی از دیواره ساحلی شهر آسیب دیده و امکان ریزش در آن وجود دارد. در شهر معمولان و پلدختر آب وارد برخی خانه‌ها شده است.

برپایه این گزارش؛ همه نیروهای امداد ونجات با هماهنگی ستاد بحران استان در حال خدمات رسانی به مناطق سیل زده هستند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جاده رئیس پلیس راه رسانه سیل مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۳۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سطح آب رودخانه دز/ بوستان‌های ساحلی دزفول تخلیه شدند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علیرضا خردمند درخصوص آخرین وضعیت آبگرفتگی معابر دزفول، گفت: در دو روز اخیر ۱۷۵.۱ میلیمتر بارندگی در سطح این شهرستان ثبت شد که این میزان بارندگی کم سابقه بود.

وی افزود: برخی از معابر شهری و منازل درگیر آبگرفتگی شدند که با تلاش تمامی دستگاه‌های امدادرسان، نیرو‌های مسلح، سپاه و ارتش آبگرفتگی خیابان‌ها برطرف شد.

خردمند ادامه داد: بخشی از راه‌های روستایی به علت بارندگی و آسیب وارد شده به زیرساخت‌ها، مسدود شدند که تجهیزات کمکی برای رفع انسداد راه‌ها به مناطق درگیر اعزام شدند و خوشبختانه برخی از مسیر‌ها بازگشایی شدند و تلاش برای رفع مشکل انسداد راه‌ها در دیگر روستا‌ها ادامه دارد.

فرماندار ویژه دزفول می‌گوید: با توجه به هشدار‌های صادر شده، تخلیه بوستان‌های ساحلی به منظور افزایش دبی رودخانه در حال انجام است و از مردم درخواست داریم با حفظ آرامش به هشدار‌ها توجه و همکاری لازم را به عمل آورند.

وی با بیان اینکه شبکه توزیع برق دزفول در طول بارندگی‌ها پایدار ماند، اضافه کرد: خدا را شاکریم با توجه به شدت بارش‌ها شاهد مشکل و خسارتی در سطح شهرستان نبودیم و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد، اما همچنان از مردم تقاضا داریم تا پایداری شرایط جوی از حضور در مناطقی همچون شهیون و سردشت جدا خودداری کنند.

خردمند ضمن قدردانی از حضور مردم در صحنه و امدادرسانی به شهروندان، گفت با حضور دستگاه‌های امدادرسان، گروه‌های جهادی و مردم تاکنون مشکل خاصی از آبگرفتگی معابر گزارش نشده است و تا ساعاتی دیگر آبگرفتگی به طور کامل برطرف خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ‌رودخانه دز طغیان کرد + فیلم
  • بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن
  • تصادف در جاده رشت - انزلی ۱ کشته و ۳ مصدوم برجای گذاشت
  • افزایش سطح آب رودخانه دز/ بوستان‌های ساحلی دزفول تخلیه شدند
  • سد دز سرریز شد/ بوستان های ساحلی دزفول غرق شدند + فیلم
  • سد دز سرریز شد/ بوستان های ساحلی دزفول غرق شدند
  • ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد
  • آب‌گرفتگی شدید در روستاها و جاده‌های پلدختر
  • مسدود شدن مسیر روستاهای دشتی بر اثر سیل
  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد