Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@07:35:37 GMT

ورود آب به منازل پلدختری ها

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۵۴۶۴۳

ورود آب به منازل پلدختری ها

مردم پلدختر با بروز سیلاب بامداد امروز با مشکل آبگرفتگی منازل مواجه شدند.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد، بارش باران که از دور روز پیش در خرم آباد آغاز شده بود از شامگاه(8 دی) در نقاط مختلف استان لرستان آغاز شد از شامگاه(8 دی) با شدت بارش ها و پر شدن سفرهای آب زیر زمینی موجب جمع شدن آب ها و سیلابی شدن معابر و خیابان ها و طغیان رودخانه ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سیلاب های شب گذشته و بامداد امروز در استان لرستان منجر به طغیان رودخانه «کشکان» و «خرم رود» در خرم آباد و پلدختر شد.

 

طغیان رودخانه شهر خرم آباد موجب بروز مشکلاتی برای مردم شهر خرم آباد شد.

 

طغیان رودخانه کشکان هم موجب انسداد جاده خرم آباد پلدختر در یک لاین شد ومردم با نگرانی هایی مواجه شدند.

 

رودخانه شهرپلدختر هم طغیان کرد و دیواره ساحلی شهر خرم آباد هم خسارت دید.

 

ورود آب به منازل مردم پلدختر به دنبال بروز سیلاب

 

نعمت الله دستیاری، فرماندار پلدختر هم  با اشاره به شدت سیلاب در پلدختر، گفت: به حمد الله به رغم بروز نگرانی هایی برای مردم، این سیلاب خسارت جانی به همراه نداشته است.

 

وی با بیان اینکه خسارت ناشی از سیلاب در پلدختر در دست برسی است، گفت: پیش بینی می شود این سیلاب خسارت مالی چندانی هم نداشته باشد.

 

دستیاری، همچنین با اشاره به خسارت سیلاب به زیرساخت های روستایی، گفت: راه ارتباطی روستاهای شهرستان های پلدختر باز است غیر از تعداد هشت روستا که در سیلاب های گذشته خسارت دیده اند.

 

وی با بیان اینکه سیلاب به منازل روستایی و شهری شهرستان پلدختر وارد شد و خساراتی را در مناطق بابازید،  چم مهر و معمولان داشتیم، تصریح کرد: در داخل شهر پلدختر دیواره ساحلی آسیب دید و هر آن احتمال تخریب وجود دارد.

 

روح الله شریف زاده رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلدختر، با اشاره به انسداد یک لاین محور پلدختر_ خرم آباد در شامگاه(8 بهمن تا ساعات گذشته)، ریزش کوه عامل این انسداد بوده است.

 

وی بیان کرد:سیلابی بودن جاده در نزدیکی پلیس راه ملاوی دیگر عامل ریزی کوه بوده است.

 

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلدختر افزود: همچنین به دلیل بالا آمدن آب  رودخانه کشکان در معمولان محور پلدختر- خرم آباد در نزدیکی «چم حیدر»  در یک لاین مسدود شد

 

محمدناصر هاشمی، مدیرکل هواشناسی لرستان، با بیان اینکه میزان بارش باران در استان 72 میلی متر بوده است، تصریح کرد: در برخی مناطق پلدختر بارش ها بالای ۱۰۰ میلی متر بوده است.

 

وی افزود: در برخی نقاط مانند چشمه علی و چشمه سرخه بارش بالای ۱۰۰ میلی متر را داشتیم که میزان بارش ها در ایستگاه چشمه علی ۲۰۵ میلی متر بوده است.

 

مدیرکل هواشناسی لرستان، با بیان اینکه برای بروز سیلاب اطلاع رسانی شده بود، اظهار کرد: این سامانه بارشی یک سامانه گرم بود و بیشترش به شکل باران همراه با رگبار شدید بود.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد کتاب محمد جواد ظریف ظریف چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ارزانی سیلاب هواشناسی خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به پرکردن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان گفت: ۱۳۵ حلقه از این چاه‌ها در مجاورت چاه‌های آب‌ شرب و در شعاع یک‌ کیلومتری بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رسول فرهادی امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به لایروبی رودخانه‌های استان، اظهار کرد: علاوه بر شناسایی نقاط حادثه‌خیز در محدوده رودخانه‌ها با توجه به محدودیت زمانی، امکانات و اعتبارات، ۳۰ کیلومتر به صورت مستقیم، گلوگاه‌ها و نقاط آسیب‌پذیر در سیلاب‌های گذشته شناسایی شد و بیش از یک میلیون مترمکعب لایروبی خاکبرداری، نخاله‌برداری، زباله‌برداری و بازگشایی مسیر در این محدوده انجام گرفت.

وی افزود: ساماندهی لازم برای رودخانه‌های آبشوران، قره‌سو و تنگ کنشت به‌طول یک‌کیلومتر انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به عملیات ترمیمی طرح تغذیه مصنوعی کیلانبر، خاطرنشان کرد: سد تغذیه مصنوعی کیلانبر دارای سه بند است که پایین‌ترین بند آن در سیلاب ۹۸ دچار آسیب شد و در آستانه تخریب قرار داشت، به نحوی که بر اثر تخریب آن خسارت مالی و جانی دور از انتظار نبود، بر این اساس با مدیریت جهادی بلافاصله طراحی رفع نواقص موجود در دستور کار قرار گرفت و این سازه به چرخه کار برگشت.

فرهادی با اشاره به تدوین برنامه جامع برای لایروبی رودخانه‌های استان، تصریح کرد: ساماندهی و لایروبی رودخانه الوند در قالب این برنامه به عنوان یکی از رودخانه‌هایی که در سیلاب‌های گذشته به واسطه شرایط خاصی که در شهر قصرشیرین وجود دارد آسیب‌زا بوده است، از محل اعتبارات ملی تأمین اعتبار و پیمانکار نیز انتخاب شد و یکی از برنامه‌های آب‌منطقه‌ای در سال‌جاری خواهد بود.

وی با اشاره به پر کردن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان، گفت: ۱۳۵ حلقه از چاه‌های مذکور در مجاورت چاه‌های آب‌شرب در شعاع یک‌کیلومتر بود که تنها برای نجات چاه‌های آب شرب استان اتفاق افتاد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از اتمام تعمیرات دو دستگاه شیر غلافی سد گاوشان خبر داد و گفت: پس از ۱۰ سال بهره‌برداری از سد و تأسیسات وابسته تعداد دو دستگاه شیر غلافی به طول ۱۵۰۰ و ۷۵۰ میلی‌متر و حوضچه‌های مربوطه با هزینه هفت میلیارد ریال تعمیر شد و در حال حاضر بیش از ۹۰۰ لیتر در ثانیه آب از سد گاوشان به تصفیه‌خانه شهید نظری شهر کرمانشاه منتقل می‌شود.

کد خبر 748733

دیگر خبرها

  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • جسد جوان پلدختری در کنار سیمره پیدا شد
  • جسد جوان ٢٨ ساله پلدختری در دره‌شهر کشف شد