Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی «هنر و تجربه»، این روزها بحث ادغام و انحلال موسسات زیرمجموعه سازمان سینمایی در مسیر چابک سازی این سازمان مطرح شده است و در همین زمینه حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی در جدیدترین اظهار نظر رسانه ای خود درباره گروه سینمایی «هنر و تجربه» گفته است: بخش هنر و تجربه یک وظیفه دیگر وزارتخانه را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما وظیفه داریم از سینمای اندیشه‌ای، اجتماعی و فرهنگی در مقابل سینمای تجاری حمایت کنیم و اگر کنار بنشینیم و بگوییم تنها سازوکارهای بازار مورد نظرمان است، حتما از وظایف خودمان فاصله گرفته‌ایم بنابراین «هنر و تجربه» با این رویکرد باید در سازمان سینمایی حفظ شود، اما روش‌های کار ممکن است تغییر کند.

جعفر صانعی مقدم مدیرعامل موسسه «هنر و تجربه» درباره رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در حمایت از سینمای صاحب اندیشه و فرهنگی گفت: سخنان آقای انتظامی در مقام کسی که سکان سینما را به دست گرفته نشان از این دارد که به دنبال حمایت از نگاه اندیشه‌ورز در سینما است و علاقمند است بخش فرهنگی سینمای ایران رشد کند.

وی با اشاره به اینکه در جهان سینمای ایران را به عنوان سینمایی مولف و صاحب تفکر و سبک می شناسند، بیان کرد: سینمای فرهنگی و اندیشه‌ورز ایرانی پس از انقلاب در جهان شناخته شد و این خود به دلیل ریشه فرهنگی کشور ما است و حال باید حواسمان به این سرمایه گرانقدر باشد تا در رقابت نابرابر با سینمای تجاری، این بخش از سینمایمان حذف نشود.

مدیرعامل موسسه «هنر و تجربه» افزود: در همه جای دنیا و به ویژه در کشورهایی که ریشه فرهنگی غنی تری دارند، دولت ها وظیفه خود می دانند که از بخش هنری سینمای‌شان حمایت کنند و برای کشف استعدادها در این زمینه بکوشند تا از این مسیر هم برای ارتقای زمینه های فرهنگی در کشورشان گام بردارند هم در سینمای جهان حرفی برای گفتن داشته باشند.

صانعی مقدم با مثبت ارزیابی کردن نگاه جدیدی که در سازمان سینمایی ایجاد شده و در آن گفته می شود نباید از حمایت از سینمای هنری و تجربی کنار کشید، گفت: در حالی که سرمایه ها برای تولید فیلم بیشتر به سمت سینمای بدنه می رود و در اکران هم این بخش امتیازهای بیشتری دارند، گروه «هنر و تجربه» تنها پایگاهی است که می تواند حداقل این امید را به سینماگران بدهد که اگر آثار متفاوتی خلق کنند می توانند به اکران امید داشته باشند؛ گرچه در حال حاضر به دلیل کمبود سالن هنوز با نقطه قابل قبول خدمات‌دهی به این بخش از سینما فاصله داریم.

وی اضافه کرد: گروه «هنر و تجربه» در ذات خود و از آن زمان که ایده آن شکل گرفت به دنبال حمایت از سینمای متفاوت بوده است و تا امروز هم فرصت نمایش فیلم هایی را فراهم کرده که در صورت نبود این گروه سینمایی امکان نمایش پیدا نمی کردند و یا به سختی رنگ پرده را می دیدند همچنین افتخار نمایش مستندها، فیلم های کوتاه و انیمیشن های ایرانی که آثار محترم و باکیفیتی هستند در کارنامه «هنر و تجربه» ثبت شده است.

مدیرعامل موسسه «هنر و تجربه» تاکید کرد: با سخنان دلگرم کننده دکتر انتظامی این نوید داده شده است که نگاه مدیریتی جدید قصد دارد در راستای وظایف حمایتی دولت از سینمای اندیشه ورز و فرهنگی توجه ویژه ای به این بخش داشته باشد و ما نیز در گروه «هنر و تجربه» با همه توان و امید در راستای تقویت این بخش تلاش می کنیم و این نگاه را قدر می نهیم.

صانعی مقدم در پایان درباره اظهارنظر اخیر ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره ملی فیلم فجر درباره تفکیک پروانه ساخت سینمایی و ویدیویی و مساله فیلم‌اولی ها که تناقضاتی را در پذیرفتن فیلم ها برای جشنواره ایجاد کرده است، گفت: همانطور که آقای داروغه زاده اشاره کرده اند در حال حاضر طبق آیین نامه فجر ملاک پروانه ساخت سینمایی است که این موضوع نیازمند بازنگری است چون بعضی از فیلم ها با پروانه ویدیویی ساخته و در گروه «هنر و تجربه» اکران می شوند یا در جشنواره های سینمایی دنیا حضور پیدا می کنند و دیگر این فیلمسازان را نمی شود فیلم اولی محسوب کرد. این نگاه آقای داروغه زاده که گفته اند این نقص نیازمند بازنگری است بسیار درست است و ما خوشحالیم که به گفته وی، در آیین نامه جشنواره فجر سی و هشتم این موضوع مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

عکس کنار خبر از سحر قریب است.

کد خبر 4527274 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: جعفر صانعی مقدم حسین انتظامی سازمان سینمایی گروه هنر و تجربه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام آنچه می‌خواستم روی پرده است/ نتیجه اعتماد به فیلمسازان جوان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گروه «هنروتجربه»، آیین رونمایی و نمایش ویژه فیلم سینمایی «روز مات» به کارگردانی محمود نوری و تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری توسط گروه سینمایی «هنروتجربه» و با حضور سازندگان اثر، هنرمندان و اهالی رسانه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد. این فیلم با نگاهی از دریچه زبان و فرهنگ به یک روز از زندگی یک زوج ایرانی که درگیر مساله مهاجرت هستند، پرداخته است.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده فیلم «روز مات» ضمن تشکر از مخاطبان و خوش‌آمدگویی گفت: از این‌که با یک کارگردان جوان به نام محمود نوری کار کرده‌ام و از این‌که جوانان ما خوش فکر هستند و همه دنیا را در همه زمینه‌ها مخصوصاً در بحث هنر تحت تاثیر قرار می‌دهند، افتخار می‌کنم. حضور این جوانان و این‌که مسیر توسط آن ها ادامه خواهد یافت به خصوص به کسانی مانند من که دیگر ریش‌ سفید کرده‌ایم، قوت قلب می‌دهد. با نگاهی که این جوانان خوب کشور دارند امیدوارم سینمای ما روز به روز بهتر شود و خدا را شکر آنچه که ما می‌بینیم حال چه در «هنروتجربه» باشد و چه در سینمای بدنه این است که همه جوانان فیلم‌های درخشانی ارایه کرده‌اند که یکی از آنها آقای محمود نوری است.

محمود نوری کارگردان «روز مات» با اشاره به این که این تجربه حاصل یک اعتماد ویژه و همین طور یک تعهد حرفه‌ای است، گفت: ایده اولیه این فیلم بیشتر از درگیری ذهنی خودم با مساله زبان و این‌که ما صرفاً با کلمات سر و کار نداریم و در واقع با ذهنیت و تاثیر زبان بر آن نیز روبه‌رو هستیم شکل گرفت. این که زبان می‌تواند سمبل خوبی باشد برای آنکه اختلافات فکری را که در جامعه وجود دارد به شکل نمادین در یک داستان خانوادگی نشان دهیم. در تجربه‌ای که به تماشا می‌نشینید زبان تبدیل به المانی می‌شود برای اینکه سعی کنیم بخشی از ماجرایی را که در جامعه‌ ما می‌گذرد، درک کنیم. اگر اعتماد دوستانی که در کار ایفای نقش کردند نبود این تجربه رخ نمی‌داد. این تجربه حاصل یک اعتماد ویژه همینطور یک تعهد حرفه‌ای بود و امیدوارم که این اعتماد هدر نرفته باشد.

وی با اشاره به چگونگی روند همکاری با محسن عل‌ی اکبری تهیه‌کننده فیلم گفت: آقای علی‌اکبری وقتی در جریان کار قرار گرفت و پذیرفت که همراه کار شوند از هیچ کمکی فروگذار نکرد و در واقع حمایت کامل داشت. او کوچک‌ترین دخالتی در کار من انجام نداد و تمام آنچه که می‌خواستم اجرا شد و تمام آنچه می‌خواستم در حال حاضر روی پرده است.

حامد ابافت بازیگر اصلی نقش مرد فیلم نیز گفت: خیلی خوشحالم بعد از مدت زمان طولانی که منتظر اکران بودیم بالاخره موعد اکران رسید و سرانجام می‌توانیم روی این پرده بزرگ فیلم را در کنار شما ببینیم و لذت ببریم.

فیلم سینمایی «روز مات» از ۱۲ اردیبهشت اکران خود را آغاز کرده است.

کد خبر 6095690 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • تمام آنچه می‌خواستم روی پرده است/ نتیجه اعتماد به فیلمسازان جوان
  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی