Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@22:52:22 GMT

25 سال حبس مجازات عمارت ساز

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۵۶۳۶۷

25 سال حبس مجازات عمارت ساز

دادستانی کل کشور اعلام کرد: علی اکبر عمارت ساز معاون اجرایی وقت مدیریت شعب بانک تجارت استان کرمان، به 25 سال حبس محکوم شده و این حکم قطعی است.

 روابط عمومی دادستانی کل کشور روز سه شنبه اعلام کرد: محاکمه علنی معاون اجرایی وقت مدیریت شعب بانک تجارت استان کرمان، سوم دی ماه در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی آغاز شد و پس از برگزاری پنج جلسه دادگاه در نهایت 12 دی ماه، قاضی صلواتی ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

---

علی اکبر عمارت ساز، فرزند محمد، متولد 1347 کرمان و فاقد سابقه کیفری است. آخرین پست دولتی وی معاون اداری مالی مدیریت شعب بانک تجارت استان کرمان بوده است.
این حکم امروز از سوی شعبه چهارم دادگاه ویژه به این شرح صادر شد: علی اکبر عمارت ساز در رابطه با اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی به تحمل 25 سال حبس و ضبط کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون به دست آورده و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.
او همچنین در مورد اتهام پولشویی به جزای نقدی به میزان یک چهارم عواید حاصل از پولشویی و استرداد درآمد و عواید حاصل از ارتکاب جرم محکوم شده است.
عمارت ساز در رابطه با اتهام اختلاس نیز به رد وجه مورد اختلاس و جزای نقدی معادل دو برابر وجه مورد اختلاس محکوم شده است.
او در رابطه با اختلاس توام با جعل به رد وجه مورد اختلاس و پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر وجه فوق، محکوم شده است.
وی در رابطه با جعل اسناد بانکی و شناسنامه و کارت ملی، استفاده از اسناد مجعول، تصرف غیرقانونی در اموال توقیف شده، صدور گواهی خلاف واقع، تحصیل مال نامشروع، معاونت در تحصیل مال نامشروع و خیانت در امانت نیز محکوم شده است.
با توجه به رعایت ماده 134 قانون مجازات اسلامی که حکایت از اجرای حکم اشد را دارد، برای علی اکبر عمارت ساز در مورد مجازات‌های حبس صادر شده، اشد مجازات که 25 سال حبس است، اعمال می‌شود.
بر اساس این گزارش، حکم صادره از سوی شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی در مورد علی اکبر عمارت ساز قطعی است./ ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل جوان ۲۳ ساله با چاقو در نزاع و درگیری/ عاملان قتل دستگیر شدند

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: عاملان قتل جوان ۲۳ ساله در یک نزاع و درگیری در یکی از روستا‌های شهرستان حاجی آباد دستگیر شدند.

وی افزود: در پی وقوع درگیری در مراسم عروسی یک جوان ۲۳ ساله با ضربه چاقو به قتل رسیده و ۴ نفر دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: حال ۳ نفر از مجروحان رضایت بخش و یکی از آنان نیز به دلیل شدت جراحات وارده به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اعزام شد.

سردار علی اکبر جاویدان افزود: قاتل که اهل یکی از استان‌های غربی کشور و مدت‌ها متواری بوده، شناسایی و در یک عملیات ضربتی و پلیسی درحالی که قصد فرار با خودرو کرایه‌ای به خروج از استان را داشت دستگیر شد.

وی گفت: متهم صراحتا به جرم خود و قتل مقتول اعتراف کرد و ۳ متهم دیگر به عنوان عاملان اصلی درگیری نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • فریادهای الله اکبر و شادی مردم غزه در پی اعلام خبر آتش‌بس+ فیلم
  • فیلم| فریادهای الله اکبر و شادی مردم غزه در پی اعلام خبر آتش‌بس
  • علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد
  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • آغاز «مرگ با طعم نسکافه» در عمارت نوفل‌شاتو
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • امباپه عمارت مجلل راموس را در مادرید خرید
  • قتل جوان ۲۳ ساله با چاقو در نزاع و درگیری/ عاملان قتل دستگیر شدند
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی