Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، سید‌امیرعباس جلالی، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 9 بهمن‌ماه گفت: جلسات توجیهی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به‌صورت منطقه‌ای برای رؤسا و کارشناسان ادارات اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش ‌و پرورش برگزار می‌شود و در این جلسات، مدیر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست اداره‌کل قرآن و عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌ و پرورش و رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دریکی از این جلسات که در محل اداره ارشاد شهرستان پاسارگاد برگزار شد، مسئولان شمال استان از شهرستان‌های آباده، اقلید، ارسنجان، بوانات و پاسارگاد شرکت کردند.
جلالی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا میزبان مسئولان شهرستان‌های شرق استان شامل فسا، استهبان، نیریز و داراب در این جلسه توجیهی بود.
رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار كرد: همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم از ادارات جنوب استان فارس و مسئولان جهرم، لارستان، اوز، گراش، خنج و قیر میزبانی کرد.
جلالی گفت: اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان کازرون میزبان مسئولان غرب استان و ادارات کازرون، رستم، ممسنی و فراشبند در جلسه توجیهی بود.
رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس ادامه داد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز از مسئولان شیراز، سپیدان، سروستان، مرودشت، بیضا، فیروزآباد، کوار و خرامه میزبانی کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني آزمون سراسري حفظ و مفاهيم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۸۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: در برش استانی نقشه مهندسی کشور اولین مسئله‌ای که مدنظر قرار گرفته سبک زندگی اسلامی و ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت‌الله لطف الله دژکام ظهر امروز_ جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به دو موضوع جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی اشاره و اظهار کرد: در عرصه نبرد جنگ اقتصادی ۸ کار به‌عنوان الزامات اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و ایشان فرمودند که این اقدامات در کشور اجرا شود.

وی در تشریح این ۸ الزام اقتصاد مقاومتی، افزود: حمایت مسئولان از تولید ملی به عنوان اولین اقدام است و هر مدیری در کشور ما اگر جنسی می‌خواهد مصرف کند باید خود جنس ایرانی را مصرف کند و جنس خارجی نخرد.؛ اقدام دوم افزایش بهره‌وری است و ما در رابطه با بهره‌برداری مناسب از سرمایه‌های خود چه انسانی و چه مادی و مالی ضعف داریم و در جنگی که قرار داریم باید جلوی اسراف گرفته شود و سومین اقدام اگر کسی پول دارد به جای اینکه بخواهد به دلالی بپردازد به سرمایه‌گذاری تولیدی بپردازد و مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند و دلالی را تعطیل کند و این نکته‌ای است که باید بانک‌ها و همه مدیران توجه داشته باشند تا یک سرمایه‌گذاری تولیدی شود بعد سود بیاید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: چهارمین اقدام، خرید اجناس داخلی است و مردم باید جنس داخلی بخرند؛ این در حالی است که این اقدام هم راستا با شعار سال جاری یعنی سال جهش تولید با مشارکت مردم است، بر همین اساس مردم با خرید جنس ایرانی باید به تولید کننده ایرانی کمک کنند.

آیت‌الله دژکام در ادامه این اقدامات از اصلاح الگوی مصرف به‌عنوان پنجمین توصیه رهبر انقلاب نام برد و تصریح کرد: ترویج فرهنگ کار ششمین اقدام است و سند فرهنگ کار را باید به میدان آورده شود و با توجه به اینکه فارس در زمینه فرهنگی یک سند دارد اما در باب فرهنگ کار هنوز سند مصوب شده نداریم.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال هفتمین اقدام است و در حوزه ایجاد اشتغال وضع ما بد نیست اما می‌خواهیم به یک افق بالاتر برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اظهار کرد: مبارزه با فساد اقتصادی گام هشتم اقدام اقتصاد مقاومتی است و در این خصوص مبارزه با فساد اقتصادی جدای از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب یک فرمان هشت ماده‌ای داده‌اند.

آیت‌الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز ضمن گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، اظهار کرد: شهر شیراز در این زمینه حرف بسیاری برای گفتن دارد.

وی با اشاره به پیش رو بودن روز معلم و روز شهادت استاد شهید مطهری افزود: همه ما بدهکار معلمان عزیز هستیم و منزلت معلم بر کسی پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: مسلماً اهمیت جایگاه معلم به جهت نقش وی در تعلیم و تربیت است و اگر آن‌ها تربیت نکنند جامعه انسانی تبدیل به جامعه حیوانی می‌شود و فرق انسان و حیوان در همین تربیت و تعلیم است که خودش را نشان می‌دهد. از این جهت بایستی به مسئله تعلیم و تربیت و وظیفه دستگاه آموزش و پرورش بار دیگری توجه ویژه کنیم.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: در برش استانی نقشه مهندسی کشور اولین مسئله‌ای که مدنظر قرار گرفته است سبک زندگی اسلامی و ایرانی است؛ اگر بچه‌های ما بزرگ شوند و تفاوت بین مرز ایران همیشه پایبند به فرهنگ و ارزش‌ها و آن طرف که از قدیم مخالف ارزش‌های اصیل انسانی بوده‌اند را نفهمند و در رفتار خود نشان ندهند ضرر بزرگی کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: این شاخصه ایرانی بودن و اسلامی بودن است و اگر بخواهیم آن را تغییر دهیم یعنی تسلیم آن‌هایی شده‌ایم که به ارزش‌های انسانی پای بند نبوده‌اند و نیستند؛ همان‌هایی که موشک می‌دهند و اسرائیلی که موشک می‌زند سفارت شما را خراب می‌کند. لذا بچه‌ها را مطابق فرهنگ آن‌ها نباید بزرگ کرد بلکه مطابق فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی خود باید بار بیاوریم و این کار معلمان است و جا دارد که بر دست هر معلمی که تلاش می‌کند بوسه بزنیم که این کار خیلی بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد: با همت عالی مدیران آموزش و پرورش شاهد اجرایی شدن سند تعلیم و تربیت و سند نقشه مهندسی استان فارس باشیم و سال ۱۴۰۳ به این مسئله تاکید بیشتری شود.

کد خبر 748110

دیگر خبرها

  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی