Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: به برکت انقلاب و خون شهدای اسلام، امروز کشور ما در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی به خودکفایی رسیده است. ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی همدان، اظهار داشت: اگر کشاورزان نباشند همه انسان‌ها گرسنه می‌مانند و این نقش حیاتی برای همه ما هویدا و آشکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی مناطق میلیون‌ها تن گندم به دریا ریخته می‌شود و در طرف دیگر دنیا عده ای انسان بخاطر گرسنگی و سوءتغدیه از بین می‌روند، گفت: با مدیریت درست می‌توان هزاران انسان را از گرسنگی نجات داد.

امام جمعه همدان افزود: در یک دوره زمانی آمریکا به دنبال نابودی برنج ایران بود تا محصول کشور خود را وارد ایران کند بنابراین به وسیله هواپیماهای آمریکایی کرم ساقه خوار در مزارع ریختند و برنج تولیدی کشور را تخریب کردند.

طه‌محمدی با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب گندم بی‌کیفیت خارجی به کشور وارد می‌کردیم، گفت: در آن زمان مجبور بودیم نفت خود را بفروشیم تا از کشورهای خارجی گندم وارد کنیم.

طرح همگام با کشاورزی در روستاهای اردبیل اجرا می‌شودمعاون ‌وزیر جهاد کشاورزی: 85 درصد مایحتاج غذایی خانوار‌های ایرانی تولید داخل‌ استثمرات انقلاب 40 ساله‌ ـ استان‌ها| 15 رتبه برتر تولیدات کشاورزی کشور ‌به همدان اختصاص یافت

وی افزود: امروز به برکت نظام و خون شهدای اسلام خودمان قادر به تولید گندم با کیفیت‌تر از محصول کشورهای خارجی هستیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه متاسفانه با وجود تمامی نعمت ها، امروز شاهد ناسپاسی مردم و عدم شکرگزاری آن‌ها به درگاه الهی هستیم، گفت: بدترین صفت یک انسان مربوط به ناسپاسی اوست.

طه محمدی تاکید کرد: کسانی که وضعیت نامناسب اقتصادی و تولید محصولات کشور در دوران پیش از انقلاب را دیده‌اند بهتر از هرکسی قدر نعمت‌های امروز را میدانند و خدا را شکر می‌کنند.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: برنامه جهش تولید در دیم‌زار ها برای دومین سال با مشارکت ستاد فرمان اجرای امام (ره)کار خودش را آغاز کرد و جهش تولید گندم در دیم‌زارها اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، حسین برزگر امروز_شنبه هشت اردیبهشت_ در همایش جهش تولید در دیمزارها و بزرگداشت روز گندم و نان در روستای امام قیس، اظهار کرد: در زمینه تولید گندم استان، با حضور ۴۰ هزار کشاورز، ۱۰ هزار ماشین‌آلات کشاورزی، ۱۲ هزار تن نهادهای کود شیمیایی و بیش از ۱۵ هزار تن بذر به عنوان گسترده‌ترین ساز و کار اقتصادی تولیدی بخش کشاورزی است.

وی افزود: در دنیا بیش از ۶۰ درصد غذای تولیدی از آب سبز یا آب باران است و در کشور و به تناسب در استان این مقدار کمتر از ۲۰ درصد است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: برنامه جهش تولید در دیم‌زارها برای دومین سال با مشارکت ستاد فرمان اجرای امام (ره) کار خودش را آغاز کرد، جهش تولید گندم در دیم‌زارها سال گذشته در مساحتی نزدیک به ۳۰ هزار هکتار اجرایی شد و در سال‌جاری این مقدار به دو برابر یعنی ۶۰ هزار هکتار خواهد رسید.

برزگر افزود: در این طرح توزیع ۶۵ ماشین‌آلات کشاورزی پیشرفته کشت مستقیم، توزیع متنوع بذری و تخفیفات بیمه‌ای از ثمرات این طرح بود.

کد خبر 748426

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان