Web Analytics Made Easy - Statcounter

شربت بادام و عسل (بادام درختی+ عسل+ آب+ سیب+موز+ آب لیموترش تازه) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، D، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی (زینک)، آهن، اسیدفولیک، فیبر، پروتئین، فسفر، سلنیوم، مس، اسیدچرب امگا ۳، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز و غیره است.به گزارش بلاغ،برای بررسی خواص شربت بادام و عسل و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین خواص شربت بادام و عسل

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی، درباره مهم‌ترین خواص شربت بادام و عسل گفت: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از آن در برابر انواع بیماری‌ها از جمله سرطان‌ محافظت می‌کند.
وی افزود: همچنین شربت بادام و عسل با انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید باعث تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و مو خواهد شد.
عظمایی بیان کرد: این شربت به علت داشتن آهن و اسیدفولیک موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود؛ لذا برای زنان باردار و جنین بسیار سودمند است.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت بادام و عسل به علت داشتن فیبر بالا موجب عملکرد بهتر دستگاه گوارش، هضم بهتر غذا و رفع یبوست می‌شود.
وی اظهار کرد: این شربت تاثیری چشمگیر در عملکرد سیستم عصبی، تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر دارد؛ لذا برای دانش‌آموزان، دانشجویان بسیار مفید است.
عظمایی بیان کرد: ویتامین D، فسفر، منیزیم، کلسیم و سلنیوم موجود در این شربت موجب تقویت و استحکام استخوان و دندان شده و از پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری می‌کند.

عظمایی افزود: شربت بادام و عسل برای نوزادان، کودکان در حال رشد و سالمندان بسیار مفید است و بی‌اشتهایی کودکان را برطرف می‌کند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت پروتئینی بالا دارد و موجب تقویت عمومی، افزایش انرژی و عضلانی شدن بدن می‌شود؛ لذا یک نوشیدنی مناسب و مفید برای ورزشکاران خواهد بود.
وی بیان کرد: این نوشیدنی فوق‌العاده نشاط‌ آور است و موجب رفع افسردگی، استرس و اضطراب می‌شود.
عظمایی گفت: تقویت بینایی، بهبود خلق وخو و تقویت سیستم قلبی عروقی از دیگر خواص شربت بادام و عسل است.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: شربت بادام و عسل خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و باعث درمان مشکلات تنفسی، عفونت‌ها، سرماخوردگی و آسم می‌شود.

وی اظهار کرد: مصرف شربت بادام و عسل نیم ساعت پیش از غذا موجب احساس سیری، لاغری و تناسب اندام می‌شود و اگر از این شربت نیم ساعت پس از غذا استفاده شود باعث چاقی می‌شود؛ لذا برای افراد لاغر و دارای بنیه ضعیف بسیار مفید است.

مواد لازم شربت بادام و عسل (۱.۵ لیتر)

-مغز بادام درختی ۵۰ عدد
-آب ۷ لیوان
-سیب زرد ۲ عدد
-موز یک عدد
-عسل ۱۰-۸ قاشق غذاخوری
-آب لیموترش تازه به مقدار لازم

طرز تهیه شربت بادام و عسل

-برای تهیه این شربت ابتدا مغز بادام را داخل آب جوش می‌ریزیم تا پوست آن به راحتی جدا شود.
-تمام مواد از جمله سیب، موز، عسل و آب را داخل مخلوط‌کن می‌ریزیم.
-مواد را مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود.
-در انتها آب لیموترش تازه را به شربت اضافه می‌کنیم.
-شربت آماده میل کردن است.
نکته۱ : برای مصرف این شربت در فصل گرم سال، می‌توان ۲ تکه یخ به آن اضافه کرد.
نکته۲: این شربت را نباید یکباره مصرف کرد و باید به صورت جرعه جرعه خورده شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد قنبری، در اولین جلسه شور عملیاتی که معاونان و رؤسای این پلیس حضور داشتند، اظهار داشت: توجه به اولویت‌های سال ۱۴۰۳ و همچنین افق و چشم‌انداز معین برای اجرا در پلیس آگاهی فراجا بر مبنای این اولویت‌ها ترسیم شود.

وی، دقت در موضوع معماری فراجا آینده را یکی از اولویت‌های اساسی در سال جدید عنوان کرد و افزود: توجه به معیشت کارکنان به خصوص در حوزه مسکن شخصی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: پیگیری بصیرت افزایی از طریق قرآن و نهج‌البلاغه و همچنین ارتقا توان عملیاتی در کشف جرایم باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اقدامات پلیس آگاهی در حوزه فضای مجازی و انتشار اخبار و اطلاع رسانی باید با جدیت انجام شود، گفت: ارتقا کشف جرایم و برخورد قاطع و مؤثر با سرقت از جمله اولویت‌های مهم فراجا در سال جدید است که باید مدنظر قرار گیرد.

سردار قنبری موضوع طرح نور را که در سطح فراجا در حال اجرا است را بسیار با اهمیت و مثمرثمر عنوان کرد و گفت: از همه همکارانی که با تلاش شبانه روزی و اقدامات مؤثر در سراسر کشور در ایام گذشته و به ویژه نوروز تعامل و همکاری مطلوبی داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: شاخص‌های حوزه کشف به وقوع باید به صورت کاملاً علمی و حرفه‌ای ترسیم و برنامه ریزی‌های منظم در این زمینه انجام شود و برنامه‌ها و اهداف قابل دسترسی و منطقی باشند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه موضوع هوشمند سازی باید به صورت فوق العاده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گیرد، بیان داشت: انضباط باید در دستور کار قرار گیرد به طوری که همه فعالیت‌ها بر مبنای انضباط مادی و معنوی به صورت کاملاً دقیق پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به تسریع و زمانبندی مشخص در جهت انجام کارها و اجرای مصوبات و کیفی سازی آنها خاطرنشان کرد: موضوع آمار و اطلاعات در حوزه‌های عملیاتی بسیار مهم است و باید به صورت دقیق به آن توجه شود.

رئیس پلیس آگاهی فراجا در پایان با اشاره به اهمیت احساس امنیت در سطح جامعه گفت: سرقت نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است به طوری که مجموع کشفیات ۳۴ درصد افزایش و کشف به وقوع به ۵۲ درصد رسیده است.

کد خبر 6095051

دیگر خبرها

  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد
  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳