Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان از افتتاح و بهره‌برداری از ۶۳۶ پروژه این استان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها با احتساب ۴۰ پروژه محرومیت اعتباری افزون بر ۴۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا آشناگر در جلسه شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان در دفتر امام جمعه سمنان اظهار کرد: علاوه بر این پروژه‌ها در آستانه چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، ۹۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۹۱ میلیارد تومان نیز در اقصی‌نقاط این استان کلنگ‌زنی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعتبارات این بخش جدای از اعتبارات ملی محاسبه شده افزود: امسال توجه دولت به اعتبارات استان توجه بسیار خوب و ویژه‌ای بوده است.

دشمن به‌دنبال ایجاد چندقطبی در کشور است

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه تحقق الزامات برای رسیدن به اهداف والای نظام وحدت و همدلی است، افزود: "قدرت ملت ایران" یکی از مؤلفه‌های مهم است چراکه دشمن در تلاش است کشور را به سمت تفرقه و جدایی برده و در آن چند قطبی ایجاد کند.

آشناگر با بیان اینکه مردم باید به آینده و دولت امیدوار باشند افزود: یکی از استراتژی‌های دشمن ناکارامد جلوه دادن نظام، حاکمیت و دولت است. آنها می‌کوشند پشیمانی از گذشته را در مردم القا کنند و نظام را نظامی ناکارآمد جلوه دهند این در حالی است که همه عملکردهای مدیران در کشور با همه نوسانات نشان از کارآمدی نظام دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه مردم منتظر کلام گرم و وحدت‌آفرین در سخنرانی‌ها هستند ادامه داد: در جشن چهل سالگی انقلاب باید جشن‌ها به سمت وحدت، برادری و تحکیم و همبستگی بیشتر سوق بیابد چرا که دل‌های آرام جوانان ما منتظر طنین گرم وحدت در این مراسم‌ها هستند.

این مقام ارشد اجرایی اضافه کرد: سخنرانان باید در این ایام خجسته در پی ایجاد امید نشاط و سرزندگی در جامعه و خصوصاً در بین جوانان باشند.

وی توصیه کرد: سخنران‌ها از هیچ جریان سیاسی خاصی انتخاب نشده و سعی شود در مراسم چهل سالگی انقلاب برای برداشتن بیرق وحدت و برادری از افرادی که معتدل، دلسوز انقلاب و دارای زبانی گیرا در جذب جوانان هستند استفاده شود.

سمنان پیش و پس از انقلاب

استاندار سمنان عملکرد دولت‌ها در استان سمنان را خوب ارزیابی کرد و گفت: بر اساس آمار رسمی تعداد پزشکان استان در پیش از انقلاب ۷۴ پزشک بوده که بعد از انقلاب جدا از پزشکان داروساز و دندانپزشک به ۵۴۰ پزشک عمومی و متخصص رسیده که حکایت از رشد قابل توجه در بخش بهداشت و درمان استان دارد.

وی از معدن به عنوان یک مزیت در استان نام برد و ادامه داد: تعداد معادن قبل از انقلاب استان ۳۸ معدن بوده که بر اساس آمار ۱۳۹۴ تعداد ۲۴۳ معدن فعال در استان وجود داشته است.

استاندار به ظرفیت صنایع استان اشاره کرد و ادامه داد: پیش از انقلاب ۲۴۳ واحد در بخش صنایع استان فعال بوده که با توجه به آمار سال ۱۳۹۷ تعداد صنایع بالای ۱۰ شغل این استان از مرز ۱۸۰۰ کارخانه گذشته است.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان افزود: در بخش کشاورزی نیز، ارزش افزوده تولیدات کشاورزی قبل انقلاب ۲۰۰ میلیون تومان بود و اکنون ۴,۷۵۰ میلیارد تومان است.

استاندار سمنان با بیان اینکه شاخص امید به زندگی در استان پیش از انقلاب ۵۶ سال بوده افزود: این رقم طی سال‌های بعد انقلاب در استان سمنان به مرز ۸۰ سال رسیده است که رقم بسیار چشگیر و قابل توجهی است.

آشناگر با بیان اینکه استان سمنان در بخش‌های مختلفی در رده اول کشور قرار داد گفت: نرخ بیکاری در استان بر اساس آخرین آمار که اخیراً اعلام شد به ۶.۶ درصد رسیده که کمترین میزان بیکاری در کشور است.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها در سال جاری میزان بیکاری در استان کاهش یافته است ادامه داد: توسعه و گسترش صنایع، معادن و کشاورزی آن هم با وجود کم آبی و محدودیت در منابع آبی و رشد گردشگری، وجود شهرک‌ها و نواحی صنعتی و.. از دیگر دستاوردها و ظرفیت‌های استان است که می‌تواند سبب جذب جمعیت بیشتر در سال‌های اینده در این استان پهناور شود.

وی با بیان اینکه استان سمنان بیشترین نرخ مهاجرت جمعیت را داراست افزود: استان سمنان در اکثر شاخص‌های مربوط به نرخ سرمایه انسانی رتبه اول را در کشور دارد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی در 40 سالگی منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سلیمان دهرویه مسئول برگزاری مراسم گفت : ترویج مرام ، از خودگذشتگی و سیره حضرت علی (ع) با توسعه ورزش زورخانه ای ازاهداف این طرح ورزشی است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سپاس از معلمان استان سمنان
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • تداوم افزایش دمای هوا در سمنان
  • کشف ۵۷۰ کیلوگرم تریاک در سمنان
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»