Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی خواستار ایفای نقش احزاب و تشکل های سیاسی در رفع مشکلات و پیشبرد اهداف توسعه استان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار اعضای شورای اجرایی خانه احزاب استان آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه احزاب در جامعه اظهار داشت: احزاب و گروه های سیاسی و صنفی به عنوان نمایندگان اقشار و توده های مختلف مردم می توانند در تبیین صحیح مشکلات و ارایه راهکار نقش اساسی ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان شرقی از احزاب به عنوان یکی از بنیان های اساسی برای شکل گیری جامعه مدنی یاد کرد و گفت: استان آذربایجان شرقی با توجه به پیشینه موثر خود در شکل گیری احزاب و تأثیر آنان بر وقایع مهم سیاسی و اجتماعی اکنون نیز باید در این عرصه فعالانه وارد میدان شود که تشکیل خانه احزاب در استان این بستر را به خوبی فراهم کرده است.

پورمحمدی با اشاره به وحدت و همدلی میان اعضای خانه احزاب استان آذربایجان شرقی آن را  برای پیشبرد اهداف توسعه تحزب گرایی مهم دانست و گفت: اختلاف سلیقه میان گروه های سیاسی طبیعی بوده اما این مهم خود عاملی برای توسعه و پیشرفت است که خوشبختانه خانه احزاب استان آذربایجان شرقی از آن به خوبی بهره گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی نباید تنها به زمان انتخابات معطوف شود، اظهار داشت: با توجه به آغاز فعالیت خانه احزاب استان آذربایجان شرقی از احزاب سیاسی انتظار می رود با ایجاد بسترهای لازم زمینه مشارکت هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم نخبگان، دانشگاهیان را در فعالیت های سیاسی اجتماعی فراهم آورند.

پورمحمدی با انتقاد از روند کنونی ساختار های سیاسی به ویژه در عرصه انتخابات اظهار داشت: احزاب می توانند به عنوان نهادهایی متعهد افرادی شایسته را برای انتخاب مردم معرفی کنند که دنبال منافع عمومی بوده و پس از انتخاب نیز  در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند.

همچنین در این نشست استادرحیمی، مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی با ارایه گزارشی از روند تشکیل خانه احزاب و تصویب اساسنامه آن گفت: در حال حاضر 48 حزب سیاسی در سطح استان آذربایجان شرقی دارای نمایندگی بوده که از این تعداد 14 دفتر غیرفعال می باشد همچنین یک حزب استانی نیز در آذربایجان شرقی فعال است و در کنار این احزاب 48 کانون صنفی نیز فعالیت دارند.

وی یکی از ویژگی های اساسی خانه احزاب استان آذربایجان شرقی را وحدت میان احزاب سیاسی برای پیشبرد اهداف خانه احزاب عنوان کرد و گفت: احزاب سیاسی استان وحدت در عین کثرت را در اولویت قرار داده و تاکنون برنامه های خود را به خوبی به پیش برده اند.

وی یکی از مشکلات خانه احزاب استان را فقدان مکان مناسب برای آن عنوان کرد و گفت: بر همین اساس با مذاکرات انجام شده با شهردار محترم تبریز مقرر است مکانی به  خانه احزاب استان اختصاص یابد که امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته هرچه سریعتر محقق شود.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان بوشهر انقلاب اسلامی دهه فجر نشست خبری کتاب محمد جواد ظریف ظریف شیراز محمدرضا پورمحمدی استانداری خانه احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از آناتولی، به دنبال درگیری پلیس ارمنستان با کسانی که در اعتراض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان و انتقال چهار روستای ارمنی به باکو، سعی داشتند چند بزرگراه این کشور از جمله بزرگراه‌های بین‌المللی را مسدود کنند، ۱۷ نفر در ایروان و ۱۲ نفر در منطقه تاووش ارمنستان دستگیر شدند.

به نوشته آناتولی، پیشتر هیات‌هایی از سوی ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای تعیین مرزبندی جدید میان دو کشور نشستی برگزار کرده بودند.

در بیانیه مطبوعاتی مشترکی که پس از برگزاری این نشست از سوی هیات‌های دو کشور در روز ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) منتشر شد، اعلام شده بود که در مرزبندی جدید میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، چهار روستا که از دهه ۱۹۹۰ میلادی تاکنون تحت کنترل ارمنستان قرار داشتند، به جمهوری آذربایجان واگذار شده است.

درگیری بر سر قره‌باغ سابقه طولانی و تاریخی دارد ولی درگیر‌های معاصر در قره‌باغ از ابتدای سال ۱۹۹۰ میلادی و همزمان با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی میان جمهوری‌های تازه استقلال یافته جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز و در سال ۱۹۹۴ پس از کشته شدن ۳۰ هزار نفر از ۲ طرف متوقف شد.

بحران قره‌باغ که در فوریه سال ۱۹۸۸ تبدیل به یک جنگ ویرانگر شد و تا مارس ۱۹۹۴ ادامه یافت، در ناحیه‌ای به همین نام در جنوب جمهوری آذربایجان رخ داد. در این منطقه که عمده جمعیت آن ارمنی هستند با پشتیبانی ارمنستان و مقابله جمهوری آذربایجان یک جنگ تمام عیار شکل گرفت و حدود ۶ سال به طول انجامید که طی آن حدود ۳۵ هزار نفر کشته و بیش از ۸۰۰ هزار نفر نیز آواره شدند.

پس از جنگ دوم قره‌باغ در سال ۲۰۲۰ که با قرارداد آتش بس به میانجیگری روسیه به پایان رسید، سه تا ۶ هزار نیروی حافظ صلح روسی در منطقه مستقر شدند و تلاش برای برقراری آتش بس بین طرفین را آغاز کردند ولی در ۳۳ ماه گذشته، آتش بس بین طرفین آذری و ارمنی بار‌ها نقض شده است

دیگر خبرها

  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز