Web Analytics Made Easy - Statcounter

در طرز تهیه خورش تره از گوشت قرمز و تره و لوبیا و پیاز و گرد لیمو و نمک و فلفل قرمز و زردچوبه و روغن و زعفران و سیب زمینی و گوجه فرنگی استفاده می‌شود.

خورش کرفس و خورش تره و خورش ترش تره از انواع خورش‌هایی هستند که در طرز تهیه آن‌ها از مخلوط سبزیجات و گوشت استفاده می‌شود و شما می‌توانید برای دورهمی‌های خانوادگی و مهمانی هایتان این نوع خورش‌ها را بپزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خورش تره کردی


مواد لازم برای ۴ نفر

تره ساطوری شده: نیم کیلوگرم
گوشت گوسفندی یا گوشت گوساله: ۴۰۰ گرم
لوبیا سفید یا لوبیا قرمز: ۱/۲ پیمانه
گرد لیمو: به مقدار لازم
پیاز متوسط خرد شده: یک عدد
نمک و فلفل قرمز: به مقدار لازم
زردچوبه: به مقدار لازم
روغن: به مقدار لازم
زعفران: به مقدار لازم
سیب زمینی: ۳ عدد
گوجه فرنگی: دو عدد

طرز تهیه خورش تره در منزل

برای پخت خورش تره ابتدا درون قابلمه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز خرد شده را درون روغن تفت دهید تا نیمه طلایی شود سپس گوشت قرمز را به پیاز بیفزایید.


بعد از گذشت ۵ دقیقه لوبیا و زردچوبه را به پیاز تفت داده شده اضافه کنید. توجه داشته باشید که بهتر است برای از بین بردن نفخ لوبیا آن را از شب قبل آن را درون مقداری آب خیس کنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه خورش تره بعد از اینکه مواد خورش را تفت دادید حدود نیم لیتر آب به خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا آب خورش به دمای جوش برسد سپس حرارت گاز را کم کنید و اجازه دهید تا خورش به خوبی پخته شود.
درون تابه‌ای جداگانه مقداری روغن بریزید و جعفری و تره ساطوری شده را به روغن اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه سبزیجات را تفت دهید.

بعد از اینکه گوشت پخته شد سبزیجات تفت داده شده را به همراه نمک به خورش اضافه کنید و در ۱۵ دقیقه آخر پخت خورش تره نیز گرد لیمو یا ۴ عدد لیمو عمانی را به خورش اضافه نمایید و بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده حرارت گاز را خاموش کنید.


در مرحله بعدی طرز تهیه خورش تره، سیب زمینی را به صورت خلالی خرد کنید و آن را درون مقداری روغن سرخ نمایید سپس گوجه فرنگی را هم خرد نمایید و آن را سرخ کنید و از سیب زمینی و گوجه فرنگی سرخ شده برای تزیین خورش استفاده نمایید و زعفران آب کرده را به هم به خورش تره اضافه نمایید و اگر ترشی خورش به اندازه کافی نبود مقداری آبغوره یا آبلیمو به آن بیفزایید.


در این مطلب با دستور پخت خورش تره آشنا شدید که امیدواریم از پخت این خورش محلی در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع: آرگا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی غذای محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است

مسؤولان بازی‌های المپیک پاریس اعلام کردند به منظور حفاظت از محیط زیست، در این دوره ۶۰ درصد غذاها غیرگوشتی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه ۶۰ درصد از غذاهایی که در طول زمان بازیهای المپیک به هواداران کشورها ارائه می شود بدون گوشت و ۸۰ درصد از منابع محلی تهیه می شود، بازی های المپیک پاریس، استاندارد جدیدی را برای پایداری محیط زیست ایجاد می‌کند.

جگر چرب، استیک تارتار، گوشت گاو بورگینیون، بلانکت دوو، ران قورباغه و حلزون تنها بخشی از غذاهای گوشتی در فرانسه هستند. 

بیایید واقعی باشیم، غذاهای گیاهی‌ فرانسه شهرت خاصی ندارد. در واقع، فرانسوی‌ها دو برابر میانگین جهانی گوشت مصرف می‌کنند و بالاترین مصرف گوشت گاو و گوساله را به ازای هر نفر در اروپا دارند.

اما برگزارکنندگان المپیک پاریس به دنبال تغییر هستند. آنها قصد دارند غذاهای گیاهی زیادی در المپیک ارائه کنند.  هدف این است که نشان داده شود فرانسه اکنون بیشتر به «گیاه» می پردازد تا «گوشت».

اعلام شده است که ۶۰ درصد از غذاهایی که در طول این رویداد برای عموم مردم سرو می شود، بدون گوشت و ۸۰ درصد از تمام غذاها از محصولات محلی فرانسه تهیه می شود.

تونی استنگوئه، رئیس پاریس ۲۰۲۴ در بیانیه‌ای گفت: این وظیفه ماست افرادی را که در  المپیک شرکت خواهند کرد، آموزش دهیم. این یک وظیفه جمعی است که عادات خود را تغییر دهیم و بیشتر به محیط زیست فکر کنیم. بنابراین باید غذاهای گیاهی را نیز امتحان کنید چون از نظر طعم، بسیار خوب هستند.

رستوران دهکده المپیک ورزشکاران که ۴۰ هزار وعده غذایی در روز تهیه خواهد کرد، در طول المپیک ۲۴ ساعته باز است و ظرفیت ۳۵۰۰ صندلی دارد. ۳۳ درصد از غذاها گیاهی خواهد بود و برای اولین بار، حدود ۱۵۰۰۰ ورزشکار به جای بشقاب های یکبار مصرف، از بشقاب های قابل شستشو استفاده خواهند کرد.

همچنین هیچ نوشیدنی الکلی در دهکده سرو نخواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی