Web Analytics Made Easy - Statcounter

از جنوب استان عسیر عربستان خبر می رسد، دهها تن از مزدوران چد ملیتی سعودی حملات گسترده ای را علیه مواضع تحت سیطره نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن در حومه گذرگاه مرزی «علب» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، مزدوران سعودی عملیات را با پشتیبانی بالگردهای عربستانی انجام دادند اما نیروهای یمنی با وجود حملات هوایی سنگین مقاومت کردند و از منطقه عقب‌نشینی نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از چند ساعت درگیری سنگین در نهایت توانستند مزدوران سعودی را عقب برانند و حملات را به طور کامل دفع کنند؛ تعداد زیادی از مزدوران سعودی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند.

نیروهای مزدور سعودی درصد هستند با عقب راندن نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله، امنیت را در محورهای جنوبی استان عسیر تامین کنند و به استان صعده یمن نفوذ کنند اما تاکنون ناکام مانده اند.

خبرها حاکیست، یگان موشکی مقاومت انصارالله نیز در یک عملیات دقیق، پایگاه آموزشی مزدوران سعودی را در نزدیکی منطقه «علب» در جنوب استان عسیر هدف قرار دادند و شمار زیادی از آنان را کشته و زخمی کردند.

همزمان یگان های پهپادی انصارالله نیز مواضع و تجمع مزدوران سعودی را در این پایگاه به شدت هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی را به آنان وارد آوردند؛ در این حملات هم تعدادی از مزدوران کشته و زخمی شدند.

یگان توپخانه نیروهای یمنی نیز مواضع مزدوران چند ملیتی سعودی را به شدت هدف در جنوب غرب استان عسیر عربستان هدف قرار دادند و خسارت های زیادی به آنان وارد آوردند.

آخرین تحولات میدانی استان نجران

خبرها از جنوب غرب استان نجران عربستان حاکیست، گروهی از نیروهای مهندسی در یک عملیات دقیق موفق شدند مزدوران سعودی را در صحرای «البقع» در کمین تله های انفجاری گرفتار کنند و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کنند.

از سویی دیگر، گروهی از نیروهای یمنی حمله گسترده ای را علیه نیروهای مزدور سعودی در منطقه «الحماد» در جنوب غرب استان عسیر انجام دادند و شماری از آنان را کشته و زخمی کردند.

مزدوران سعودی هم در مقابل عملیات گسترده ای را در مناطق «رشاحه الغربیه و الطلعه» انجام دادند اما نیروهای یمنی پس از درگیری های نفس گیر موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند.

استان نجران در جنوب عربستان واقع شده که هم مرز با استان های الجوف و صعده یمن است؛ بخش هایی از جنوب غرب این استان در ۴ سال گذشته به کنترل نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله درآمده است.

آخرین تحولات میدانی استان جیزان

از استان جیزان در جنوب عربستان خبر می رسد، یگان موشکی انصارالله پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع و تجمع مزدوران سعودی را با موشک «بدر ۱» هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند.

نیروهای یمنی در جریان یک کمین دقیق در حومه کوه «القیس» در جنوب شرق استان جیزان نیز توانستند دو خودروی نظامی مزدوران سعودی را در تله های انفجاری کار گذاشته شده گرفتار و منهدم کنند؛ در جریان این عملیات ۸ تن از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند.

یگان های موشکی مقاومت انصارالله نیز با شلیک موشک های ضد زره یک خودروی حامل تجهیزات نظامی مزدوران سعودی را در منطقه هدف قرار دادند و یک خودروی نظامی دیگر را هم در حومه شرقی کوه «الدود» منهدم کردند.

منبع: مشرق

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) ادعا کرد که نیروی دریایی این کشور سه هواپیمای بدون سرنشین را در منطقه تحت کنترل حوثی‌ها در یمن منهدم کردند.

سنتکام گفت که پهپاد‌ها "یک تهدید قریب الوقوع برای ایالات متحده، نیرو‌های ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه" هستند، زیرا یمنی‌ها به هدف قرار دادن کشتی‌های نظامی و تجاری در دریای سرخ ادامه می‌دهند.

 سنتکام در بیانیه‌ای ادعا کرد: «این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین المللی برای ایالات متحده، ائتلاف و کشتی‌های تجاری انجام می‌شود.»

نیرو‌های مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیرو‌های مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیرو‌های ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیرو‌های یمنی حمله کردند، اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده است که هدف از این عملیات فقط دفاعی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • واکنش سردار شریف به برخورد حاکمان آمریکا با دانشجویان معترض
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره رامین یکتاپرست
  • متجاوزان به ایران را به بدترین شکل تنبیه خواهیم کرد + فیلم
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • با آتش بازی نکنید؛ هشدار مقام انصارالله به متجاوزان | بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه فکر می‌کنید...
  • تصاویر حمله پهپادی انصارالله یمن به کشتی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ + فیلم
  • مقام انصارالله خطاب به متجاوزان به یمن: با آتش بازی نکنید
  • محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید