Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار حسینعلی آقادادی جانشین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ‌با حضور در برنامه تیتر امشب و در تشریح توانمندی های صنعت دفاعی، اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی عمده کاری که ما می‌توانستیم بکنیم در سطح اورهال و تعمیرات جزئی و تکنیسنی بود اما بعد از انقلاب با خروج مستشاران زیر سایه تجربه‌های دوران دفاع مقدس و تحت فشارهای تحریم دشمنان به تدریج  توانستیم خلا های مدیریتی را پر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جانشین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به اینکه صنعت هوایی از اول انقلاب تحریم شد، گفت: در وهله اول شروع به قطعه‌سازی برای صنعت هوایی کردیم، بعد در دهه 80  با کسب تجربه از دفاع مقدس وارد حوزه طراحی هواگردها (هواپیماها و بالگردها و پهپادها) شدیم.

وی با بیان اینکه در دوره سوم یعنی دهه 90 (از 80 تا 90) دستاوردهای دانش طراحی را عملیاتی کردیم، گفت: بعد از این دهه توانستیم حدود 20 نوع پهپاد تولید کنیم و تحویل نیروهای مسلح دهیم.

سردار آقادادی با اشاره برگزاری سه نمایشگاه صنایع هوایی و دفاعی کشور در مهرآباد، مصلی و باغ موزه دفاع مقدس، تصریح کرد: در حوزه تولید هواپیما هم ابتدا هواپیماهای سبک را تولید کردیم و هواپیماهای موجود را ارتقا دادیم و در دوره بعد هواپیماهای مختلف در کلاس های متفاوت ساختیم که این دستاورد به ساخت و تولید جنگنده پیشرفته کوثر رسید.‌

‌جانشین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به طراحی و ساخت بالگردها در کشور نیز، اظهار داشت: نخست بالگردهای موجود ارتقاد داده و تسلیح شد بعد به طراحی و تولید انواع بالگرد منطبق با همه استانداردهای بین المللی پرداختیم. 

 سردار آقادادی همچنین با اشاره به صرفه‌جویی 360 میلیون دلاری در حوزه قطعه‌سازی گلوگاهی با ساخت 200 هزار قطعه، افزود: در حوزه پهپادی هم به بالاترین سطح رسیده‌ایم و و علاوه بر ساخت جنگنده پیشرفته کوثر در حوزه ساخت موتورها و پیشرانه‌ها نیز موفق شدیم با اتکا به توان داخلی موتور ملی اوج را بسازیم.

امیر شاهرخ شهرام مدیرعامل صنایع الکترونیک وزارت دفاع نیز با دعوت از عموم مردم برای بازدید از دستاوردهای دفاعی کشور،گفت: همه دستاوردهای دفاعی کشور که نمودار قدرت دفاعی کشور و توان داخلی و ملی است در معرض دید مردم قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر صنعت دفاعی و الکترونیکی کشور در مقایسه با قبل از انقلاب، افزود: در حوزه اپتیک و الکترواپتیک قبل از انقلاب چیزی نداشتیم ولی الان دوربین های دید در شب و حرارتی با دقت بسیار بالا در سطح انفرادی و نیز با قابلیت نصب روی انواع سامانه های زمینی و هوایی تولید می کنیم که توان و قابلیت های عملیاتی نیروهای ما را بسیار بالا می برد.

امیر شاهرخ شهرام با بیان این که نرم افزارهای لازم تمام سامانه های الکترونیکی و دیجیتالی را خودمان تولید می کنیم، خاطرنشان کرد: ما از ظرفیت های موجود داخلی به درستی استفاده کرده ایم و توانسته ایم نرم افزارهای مختلف را در همه حوزه ها تولید و صادر کنیم که اساس ایجاد ارتباط امن را مهیا می کند و در این راه از تجربه های دفاع مقدس، از تجربه و دانش پیشکسوت ها و نخبگان دانشگاهی به خوبی بهره برده ایم.

مدیرعامل صنایع الکترونیک وزارت دفاع با بیان این که در حوزه «پاد» نیز پیشرفت فوق العاده داشته ایم، گفت: پاد برای مقابله با جنگ الکترونیکی است و سیستمی است که روی هواپیما نصب می شود و می تواند جنگ الکترونیک ایجاد کند و رادارهای دشمن را مختل کند و دید راداری هواپیماهای آنها را کور کند.

سید مجید هدایت مدیرعامل سازمان توسعه صنایع انرژی وزارت دفاع نیز با اشاره به این که این همه پیشرفت را با اتکا به توان داخلی و نیروهای متعهد و انقلابی و کم توقع به دست آورده ایم، تصریح کرد: در حوزه پهپاد هیچ کسی یا کشوری حتی یک پهپاد به ما نداد و خودمان آن را طراحی و تولید کردیم.

 مدیرعامل سازمان توسعه صنایع انرژی وزارت دفاع با اشاره به اهمیت تولید ذخیره سازهای انرژی، عنوان کرد: الان همه باطری ها از 400 میلی آمپر تا14000 آمپر را خودمان تولید می کنیم که عمده مصارف آنها در حوزه دفاعی و نظامی است.

هدایت با اشاره به این که همین باطری ها و ذخیره سازها در تمام شئونات زندگی اهمیت دارد،گفت: ما توانستیم ساخت باطری لیتیوم را بومی سازی کنیم.

این مسئول صنایع دفاعی با بیان این که الان به قدرت طراحی پیشرفته و نوآوری ها بزرگ در فناوری های دفاعی رسیده ایم، افزود: الان در زمینه باطری و ذخیره سازها بزرگترین تولید کننده غرب آسیا هستیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند

ایسنا/کرمان در اختتامیه رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات خانگی و صنایع دستی در رفسنجان، سه ایده برتر و یک ایده خلاقانه معرفی شد.

فرماندار رفسنجان ۱۷ اردیبهشت‌ماه در آیین اختتامیه رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات خانگی و صنایع دستی در دانشگاه آزاد رفسنجان با اشاره به اینکه بسته‌بندی محصولات صادراتی کشاورزی مانند پسته، گیاهان دارویی، زعفران و دیگر محصولات ارزشمند ضعیف است و باید به صورت شکیل بسته‌بندی و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شوند، گفت: می‌توان تنوع ایجاد کرد تا زمینه صادرات این محصولات بیش از پیش به کشورهای خارجی فراهم شود.

حسین رضایی با بیان این‌که رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات با کمک دانشگاه در راستای برطرف کردن معضل نبود بسته‌بندی برگزار شد، عنوان کرد: با ارتباط‌گیری صنعت با دانشگاه توفیقات خوبی حاصل می‌شود لذا باید تغییر نگرشی در دستگاه‌ها ایجاد شود و برای رفع مسائل مانند آسیب‌های اجتماعی و دیگر مسائل محل رجوعمان به دانشگاه باشد.

وی خاطرنشان کرد: طرح آمایش سرزمینی رفسنجان توسط دانشکده اقتصاد دانشگاه ولی‌عصر(عج) در حال تدوین است و باید در دیگر مسایل منطقه به دانشگاه‌ها رجوع کرد تا روش‌های علمی و راهکار متناسب با رفع مسائل داشته باشیم.

ارائه ۱۱۰ ایده به دبیرخانه رویداد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: شهریورماه سال قبل این رویداد ملی آغاز به کار کرد و در دی‌ماه ضمن رونمایی از پوستر فراخوان ارسال ایده‌های بسته‌بندی هم منتشر شد و از سراسر کشور از جمله تهران، یزد، کرمان دیگر نقاط ۱۱۰ ایده ارسال شد.

دکتر رضا قدیری اناری با اشاره به اینکه اولین رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات خانگی و صنایع دستی با مشارکت انجمن علوم و فناوری بسته‌بندی ایران، فرمانداری رفسنجان، سپاه، مجتمع مس سرچشمه، مرکز نوآوری شهید ستاری و شرکت همگامان مس برگزار شد، افزود: حدود نیمی از ایده‌ها برای داوری انتخاب شد.

وی بیان کرد: نگاه به حل مسئله، دغدغه مقام معظم رهبری بوده و هست، از این رو یکی از چالش‌های کشور نبود بسته‌بندی شکیل و مناسب برای محصولات و تولیداتمان در حوزه کشاورزی و صنایع دستی بود که دانشگاه باید در حل مسائل کمک‌ می‌کرد.

معاون علمی دانشگاه آزاد رفسنجان هم اظهار کرد: از ۱۱۰ ایده ارسالی به دبیرخانه رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات خانگی و صنایع دستی ۴۷ ایده به مرحله داوری رسید.

سیدمحمدرضا حسینی بیان کرد: سه دوره آموزشی عمومی را در فروردین و اوایل اردیبهشت برای صاحبان این ایده‌ها داشتیم همچنین دو دوره تخصصی هم اوایل اردیبهشت برای آنها برگزار شد.

وی عنوان کرد: در نهایت پس از برگزاری این دوره ها ۱۰ داور به صورت حضوری و مجازی از بین ایده‌ها، سه طرح برتر و یک طرح هم به عنوان خلاقانه‌ترین ایده‌ها معرفی‌کردند. امیدواریم طرح‌های برتر مورد حمایت شرکت همگامان‌ مس قرار گیرند تا با این اتفاق ایده‌ها مورد حمایت و به مرحله تجاری سازی برسند.

رشته بسته‌بندی در دانشگاه‌های کشور تدریس نمی‌شود

رئیس هیئت علمی انجمن علوم و فناوری بسته‌بندی ایران هم در ارتباطی ویدیویی با این مراسم اظهار کرد: این انجمن در حوزه‌های آموزشی، مشاوره و پژوهشی در حال فعالیت است.

مصطفی امامی افزود: در مبحث آموزشی هم کارگاه‌های جمعی و انفرادی به صورت حضوری و نیز غیرحضوری تحت عناوین آشنایی مقدماتی بسته بندی، مواد بسته بندی، ماشین آلات موثر در فرایند بسته بندی و دیگر مسایل در زمینه های موادغذایی، پوشاک، دارویی و غیره برگزار می شود.

امامی بیان کرد: این انجمن تنها مرجع رسمی علمی است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور است.

وی با اشاره به اینکه رشته بسته‌بندی در دانشگاه‌های کشور تدریس نمی‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری نخستین رویداد ملی طراحی و بسته بندی مشاغل خانگی و صنایع بسته بندی در رفسنجان کمکی به مجموعه آموزشی کشور در راستای برقراری و تدریس رشته بسته بندی در دانشگاه‌ها باشد و زیرساخت آن فراهم شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز ضمن ابراز خرسندی از اینکه رفسنجان در برگزاری این رویداد ملی و مهم طراحی و بسته بندی مشاغل خانگی و صنایع بسته بندی پیش قدم بوده، گفت: بخش مهم تولیدات؛ تجاری‌سازی آن‌هاست و این تجاریسازی هم شامل بازاریابی، بازارسازی، برندسازی و بسته‌بندی است.

اعظم علیخانی در پایان پیام دکتر مریم جلالی معاون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را در این مراسم و اهمیت این رویداد را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، بر طبق رأی داوران، عاطفه صادقی رتبه اول، مهدیه کاظمی رتبه دوم و طیبه انصاریان رتبه سوم این رویداد را کسب کردند و در بخش فرهنگی و هویتی امیدرضا صرافی مدال نقره را از آن خود کرد و آرمین محمدرضایی هم مدال طلا را در بخش ایده خلاقانه بدست آورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین + تصاویر
  • فیلم هوایی جالب؛ لحظه پیدا شدن یسنا از دریچه دوربین کایت
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز ( ۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • تجمع تضمین قهرمانی در تمرین استقلال (عکس)
  • رسوایی پدافندی هوایی اسرائیل رو شد