Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - موسيقي ما – «عليرضا قرباني» روز بيستم ژانويه به همراه ارکستر اپراي ونکوور به رهبري «لسلي دالا» و گروه کر باخ در تالار اورفيوم ونکوور روي صحنه رفت. اين کنسرت که با حضور بيش از 150 نوازنده و عضو گروه کر برگزار شد در دو بخش روي صحنه رفت و رپرتوار هم شامل ساخته‌هاي آهنگسازان سرشناس ايراني بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله آنها مي‌توان به پوئم سمفوني مولانا اثر «هوشنگ کامکار» و «ناگهان رستخيز» اثر «احمد پژمان» و قطعاتي به آهنگسازي همايون خرم، لوريس چکناواريان، فردين خلعتبري، مهيار عليزاده، سامان صميمي و رامين جمالپور اشاره کرد.
در پارت اول اين کنسرت قطعات پوئم سمفوني مولانا با شعر مولانا و آهنگسازي هوشنگ کامکار، عقل و جنون(شب دهم) با شعر زنده‌ياد افشين يداللهي و آهنگسازي فردين خلعتبري، ارغوان با شعر هوشنگ ابتهاج و آهنگسازي مهيار عليزاده، فروغ با شعر فروغ فرخزاد و آهنگسازي سامان صميمي، آخرين جرعه جام با شعر فريدون مشيري و آهنگسازي مهيار عليزاده، غمگين چو پاييزم با شعر تورج نگهبان و آهنگسازي زنده‌ياد همايون خرم، من عاشق چشمت شدم با شعر زنده‌ياد افشين يداللهي و آهنگسازي فردين خلعتبري اجرا شد. نوستالژي براي ارکستر و پيانو به آهنگساز لوريس چکنواريان، باده مستانه با شعر حافظ و آهنگسازي رامين جمالپور و خوانندگي سوپرانو تالين اوهانيلن و گروه کر باخ ونکوور، کنار تو هستم با شعر افشين يداللهي و آهنگساز فردين خلعتبري، راز دل با شعر بهادر يگانه و آهنگسازي همايون خرم، هم آتش است و هم آب با شعر خواجه عبدالله انصاري و آهنگسازي احمد پژمان و همراهي گروه کر باخ ونکوور، با من خاک نشين
با شعر حافظ و آهنگسازي احمد پژمان و همراهي گروه کر باخ ونکوور، رستخيز ناگهان با شعر مولوي و آهنگسازي احمد پژمان و همراهي گروه کر باخ ونکوور قطعات پارت دوم اين کنسرت بود.
عليرضا قرباني که طي ماه‌هاي اخير مانند يک سفير فرهنگي براي ايران اجراهاي متعددي در نقاط مختلف دنيا روي صحنه برده است در حالي با ارکستر اپراي ونکوور اين برنامه را اجرا کرد که اين ارکستر پيش از اين فقط يک مرتبه رپرتواري ايراني اجرا کرده بود. از سوي ديگر لسلي دالا رهبر اين ارکستر در چند ژانر موسيقايي ازجمله اپرا، موسيقي سمفونيک و آثار کرال و معاصر تبحر دارد. او به شيوه‌ رهبري پرشور،‌ پويا و پرجذبه‌اش بر روي صحنه شهره است و تاکنون ارکسترهاي بزرگ و برجسته‌اي چون ويکتوريا اپرا پسيفيک،‌ اپراي اِدمُنتون، اپراي ساسکاتون، ارکستر سمفونيک تاندر بِي، سمفوني کملوپس و.... را رهبري کرده است. دالا فعاليت حرفه‌اي خود را به‌عنوان نوازنده‌ پيانو و رهبري باله و خوانندگان اپرا آغاز کرد و سپس مدير کر اپراي ونکوور شد. پس از آن،‌ رهبرِ همراه و مدير برنامه برنامه هنرمندان جوان سولاندا فاريس شد. او تاکنون در بيش از 70 برنامه اين ارکستر را همراهي کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شفیعی، هنرمند برجسته موسیقی و رهبر و بنیان‌گذار ارکستر ملی موسیقی اصفهان پس از تحمل ماه‌ها رنج بیماری درگذشت.

مرتضی شفیعی به دلیل ابتلاء به بیماری کبد و پس از انجام پیوند کبد دچار عفونت ریوی شده و در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند موسیقی ایرانی، متولد سال ۶۳ در اصفهان است، سابقه نوازندگی در ارکستر ملی ایران، ارکستر سمفونیک صدا و سیما، همکاری با ارکستر سمفونیک کنسرواتوآر چایکفسکی مسکو و … را داشته و در سال ۹۱ مقام اول جایزه جشنواره موسیقی فجر را به دست آورده بود.

او نوازندگی را نزد اساتیدی همچون هوییک باغومیان، ابراهیم لطفی، علی رحیمیان، ربکا هافمن، روبن گوسمیان و آهنگسازی را نزد لوریس چکنواریان، کامبیز روش‌روان، منوچهر صحرایی، امیر اسلامی و ولادیمر خوستیف آموزش دیده است.

مراسم تشییع پیکر این هنرمند موسیقی فردا در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090621

دیگر خبرها

  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم