Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر نصرالهی رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در مراسم دفاع پایان نامه روح الله انصاری از رسانه ها خواست با واقع نمایی رویدادهای دانشگاه، روند غلط جاری را اصلاح کنند .

نصراللهی گفت: سالانه 20هزار نفر فقط از دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع تحصیلات تکمیلی فارغ التحصیل می‌شوند و هر یک از افراد با صرف وقت زیاد، زیر نظر استادان راهنما و مشاور پایان نامه می‌نویسند اما نتایج این پایان نامه ها را رسانه ها منتشر نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری با انتقاد از نوع گزینشگری رسانه ها در مورد وقایع دانشگاه ها و جهت گیری سیاسی رسانه ها در تولید اخبار اظهار کرد : فعالیت‌های مثبت زیادی در دانشگاه ها انجام می‌شود که بخشی از آنها مرتبط با دفاعیه رساله ها و پایان‌نامه ها است آنها می توانند به شناخت مشکلات کشور و حل آنها کمک کنند؛ اما این اخبار از منطقه دروازه بانان رسانه های رسمی عبور نمی کنند و نمی شود گفت همه ده ها هزار پایان نامه ای که هر سال دفاع می‌شوند، ارزش های خبری لازم برای انتشار را نداشته اند.

انتشار اخبار امیدبخش در شرایط تحریمی ضرورت دارد

وی ضمن اشاره به ضرورت تولید اخبار امید بخش، به ویژه در شرایط موجود تحریم های ظالمانه امریکا بیان کرد: متأسفانه ناخواسته گرایش رسانه‌ها، با گزینش و انتخاب اخبار منفی، پوشش نارسایی ها و تنش ها و انتشار ندادن اخبار مثبت، به ویژه واقعیت های جامعه از جمله دانشگاه، تصویر نادرستی ارائه می دهد و بر همین اساس ضرروت دارد در گزینش و انتشار اخبار تجدید نظر فوری انجام شود.

رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با اشاره به طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش این دانشگاه برای کمک به بخش های اجرایی کشور در شناسایی و حل چالش ها، گفت: با توجه به اینکه این طرح به 50 چالش کشور توجه دارد و 944 برنامه پژوهشی و 8 برنامه علمی را دربرمی گیرد، همکاری رسانه ها در این زمینه ضروری است.

نصراللهی ضمن اشاره به پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی و افزایش دسترسی مردم به رسانه ها و همچنین نقش مخاطبان در تولید، توزیع و سیاست گذاری های خبری اظهار کرد: تغییر در نوع و شیوه دروازه بانی اخبار در رسانه‌های رسمی ضرورت دارد و نتایج تحقیق این پایان نامه، نشان داده است که هیچ‌کدام از سیاست‌های دروازه‌بانی خبر رسانه‌های رسمی ایران برای اقناع افکار عمومی در برابر جریان خبری شبکه‌های اجتماعی کارایی قبلی را ندارد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی برای تولید و انتشار اخبار خود، نه تنها به رسانه‌های خبری رسمی نیاز ندارند، بلکه این رسانه‌ها می‌توانند با هم افزایی و راه اندازی موج های خبری، رسانه های رسمی را با چالش های جدی مواجه سازند.

نصراللهی افزود: اتخاذ راهبرد فعال و فوق فعال در قبال تکنولوژی های ارتباطی و اپلیکیش های موبایلی، همچنین بازنگری در رشته های موجود مربوط به رسانه و ارتباطات در کشور و راه اندازی رشته‌های جدید مثل «مطالعات ژورنالیسم آنلاین» و «شبکه‌های اجتماعی» ضروری است .

رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، ضمن اشاره به گفتمان مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان صراحتا فرمودند که فضای مجازی می تواند ابزاری باشد برای زدن در دهان دشمن؛ این صحبت خیلی واضح و شفاف است و ما در این پایان نامه به مصادیق این مهم پرداخته‌ایم و با ارائه الگوی اجرایی برای رسانه ها در زمینه گزنشگری، تأکید کردیم که مسئولان و رسانه ها باید عرصه فضای مجازی را به دشمن و رقیب واگذار نکنند.

شناسایی شبهات از طریق فضای مجازی امکان پذیر است

وی با اشاره به توصیه دیگر مقام معظم رهبری مبنی بر این که رسانه مجازی می تواند فرصتی باشد برای شناسایی شبهات و پاسخگویی به آن بیان کرد: از طریق فضای مجازی می توان شبهه ها را شناسایی کرد و از همین طریق هم می توان به آن ها پاسخ داد. حال رسانه هایی که ادعای فراگیر، مردمی و ملی بودن را دارند، باید پاسخ بدهند که چقدر در فضای مجازی حضور دارند و چقدر از این ابزار، استفاده می کنند و در راستای شناسایی و پاسخگویی به شبهات اقدام می کنند.

استاد راهنمای این پایان نامه، اظهار کرد: رسانه ها و مسئولان با توجه به نتایج این تحقیق، مدل ارائه شده و مصادیق زیاد آن می توانند برای حضور موثر در آرایش جدید رسانه ای، راهبردهای جدیدی را در گزینشگری و انتشار اخبار اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی اطهر ظهر یکشنبه در تجمع دانشجویان دانشگاه اراک با اشاره به صدور انقلاب به عنوان یکی از اهداف امام خمینی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما، انقلاب انسانیت و آزادی است و دفاع دانشجویان مظلوم از مردم فلسطین حاصل این دستاورد است و در سال‌های آینده نیز چنین انسان‌هایی که حق را درک کرده و به سمت آن حرکت می‌کنند، افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به قیام امام عصر برای بیداری انسان‌ها ادامه داد: امام عصر برای اتحاد بین انسان‌های آزاد با هدف نابودی نظام استکبار و نابودی کسانی که ظلم می‌کنند، قیام خواهد کرد.

وی محدودیت علم و اطلاعات را از انواع استکبار دانست و افزود: آنها تصور می‌کنند که با ظلم، ایجاد رسانه‌ها و نظام‌های جدید می‌توانند افکار مردم را آلوده کرده و رفتار مردم را تغییر دهند.

مهدوی اطهر با اشاره به هزینه‌های بسیار و ایجاد دیپلماسی‌های عمومی از طرف استکبارگران گفت: مستکبران نمی‌دانند فطرت مردم بر اساس فطرت الهی است که به طور حتم بیدار خواهند شد.

وی ادامه داد: سلبریتی‌هایی که در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ از عده‌ای دانشجو و غیردانشجوی ساختارشکن حمایت می‌کردند، کجا هستند که بیداری دانشجویان عالم و حمایت آنها از فلسطینیان را مشاهده کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک گفت: تفاوت مؤمن و غیرمومن در عمل و شجاعت اوست و به طور حتم روزی خواهد رسید که شاهد ظهور امام عصر و تحقق اهداف شهدا باشیم.

حجت الاسلام مهدوی اطهر تاکید کرد: امنیت، بیداری و زندگی خود را مرهون شهدا هستیم و کسی که از انسانی دفاع نکند و انسانیت را نفهمد و دیگران را برده خود کند، از انسانیت خارج است.

وی با اشاره به ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای افزود: باید با ایجاد موج، امر به معروف را در سطح بین‌المللی انجام داده و وظیفه خود در برابر معروف‌ها و منکرهای عالم به درستی انجام دهیم و نباید مانند عاشورا در قبال انحرافات سکوت کرد.

هسته‌های دانشجویی صدای خود را به گوش جهانیان برسانند

رئیس دانشگاه اراک نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت واکنش انسان‌ها به نسل‌کشی در غزه گفت: دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در پاسخ به مطالبه حقوق خود مورد تجاوز و وحشیگری قرار می‌گیرند و اساتید باید با تبیین درست، دانشجویان را نسبت به این موضوع آگاه کنند.

مجتبی ذوالفقاری با تاکید بر اینکه هسته‌های دانشجویی باید صدای خود را به جهانیان برسانند، ادامه داد: باید ذات وحشی، سفاک، کودک‌کش و بی‌ریشه اسرائیل برای جهان روشن شود.

وی تاکید کرد: باید همانگونه که دانشجویان آمریکایی با وجود دستگیری توسط پلیس از هر فرصتی برای اعتراض استفاده می‌کنند، این گفتمان در دانشجویان ایرانی هم شکل گیرد.

کد خبر 6091190

دیگر خبرها

  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • شیرین سعیدی: از شنیده شدن خبر بازداشت خود شوکه شدم!
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد