Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@20:46:41 GMT

ربات‌هایی که تا به حا‌ل ساخته شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۱۴۲۸

ربات‌هایی که تا به حا‌ل ساخته شده‌اند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  ما انسان‌ها همیشه شیفته ربات‌ها هستیم، به‌ویژه اگر آن‌ها خیلی شبیه ما باشند. پیشینه این علاقه به داستان‌ها و فیلم‌های کودکی برمی‌گردد که ربات‌های خوب به انسان‌ها کمک می‌کردند تا از شر ربات‌های بد نجات پیدا کنند. آن‌ها دوستان خارق‌العاده‌ای برای انسان‌ها بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندسالی است دانشمندان تلاش می‌کنند موضوع تخیلی این داستان‌ها و فیلم‌های کودکی را به واقعیت تبدیل کنند. 

بشیتربخوانید :ربات‌های انسان‌نمایی که شما را می‌ترسانند +فیلم

سوفیا نخستین رباتی است که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم. شاید او را به خاطر بیاورید. او یک ربات اجتماعی انسان‌نماست که در سال ۲۰۱۶ در هنگ‌کنگ توسط شرکت هانسون رباتیک ساخته شد. سوفیا می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی تماس چشمی با دیگران برقرار کند یا اینکه چهره‌ها را تشخیص دهد، حتی می‌تواند صحبت‌های دیگران را درک کند و پاسخ مناسبی برای آن‌ها داشته باشد. این توانایی توسط دوربین‌های موجود در چشم او انجام می‌شود. این ربات همچنین می‌تواند حرکات انسانی و علامت‌های چهره را از انسان‌ها تقلید کند. سوفیا در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان نخستین شهروند ربات عربستان سعودی انتخاب شد. سازندگان سوفیا می‌گویند که او می‌تواند همدم مناسبی برای افراد سالخورده در خانه سالمندان باشد، درنهایت او برای مراقبت‌های بهداشتی، خدمات به مشتری، درمان و آموزش مناسب است. همچنین آن‌ها امیدوارند در آینده این ربات بتواند به‌طور کامل با دیگران ارتباط برقرار کند و مهارت‌های اجتماعی بیشتری به دست آورد. سوفیا دارای نه خواهر و برادر همانند خود است.

فرد یکی‌دیگر از ربات‌های شگفت‌انگیز و شبیه به انسان است که توسط مهندسان هنر در سال ۲۰۱۸ ساخته شده است. او حسگر‌ها و چارچوب‌های نرم‌افزاری گسترده‌ای دارد که منجر شده حرکات و تعاملات بدنی نزدیک به انسان داشته باشد. استفاده از پوست مصنوعی، گردن او را شبیه انسان کرده است. فرد طی ۱۲ هفته توسط پنج مهندس ساخته شده است. از چند صد‌هزار کد کامپیوتر و ده‌ها‌هزار مواد شامل اسکلت فلزی، پوست سیلیکون و موی واقعی انسان برای ساخت آن استفاده کرده‌اند.

سومین ربات انسان‌نما Geminoid HI-۴ است که توسط پروفسور هیروشی ایشوگورو استاد رباتیک مشهور درسال ۲۰۰۶ در ژاپن ساخته شده که سیستم‌عامل آن اندرویدی است. جمجمه این ربات، اسکلت آن و پوست مورد استفاده در آن پلاستیکی است. این ربات در هنگام نشستن ۱۴۰ سانتیمتر ارتفاع دارد و ۵۰ موتور پنوماتیک در آن تعبیه شده است که قدرت حرکت به او می‌دهد. Geminoid HI-۴ می‌تواند حرکات و صدا‌های انسان را بازتولید کند.

آلبرت انیشتین هوبو ربات انسان‌نمای دیگری است که با الهام از چهره آلبرت انیشتین فیزیکدان بزرگ جهان در سال ۲۰۰۵ با همکاری شرکت هانسون رباتیک و موسسه تحقیقاتی کره‌ای علم و فناوری طراحی و ساخته شده است. این ربات نخستین سر انسان‌نما ساخته‌شده بر پایه اندروید است که روی یک بدن آهنی سوار شده است. این ربات درحال حاضر وقت خود را با دانشمندان در موسسه ارتباطات و فناوری اطلاعات کالیفرنیا سان‌دیه‌گو می‌گذراند و به دانشمندان کمک می‌کند که چگونه ربات‌ها می‌توانند احساسات انسان‌ها را درک کرده و نشانه‌های چهره آن‌ها را تفسیر کنند. تفکر دانشمندان این است که اگر آلبرت هوبو بتواند هوش هیجانی داشته باشد، به دانشمندان کمک خواهد کرد تا ربات‌ها را برای مشارکت و کمک به بهبود آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، هنر‌های زیبا و خدمات مشتری آماده کنند. با این حال آلبرت هوبو اولین ربات هوشمند انسان‌نما در جهان است.

ربات انسان‌نمای بعدی Geminoid DK است که توسط هنریک شارف، دانشمند دانمارکی در سال ۲۰۱۱ ساخته شده است. او نیز یکی دیگر از ربات‌های هوشمند اندرویدی است که در راستای تحقیقات دانشمندان در رابطه با تعامل انسان‌ها با ربات‌ها طراحی و ساخته شده است.

Geminoid DK نخستین رباتی است که توسط یک غیرژاپنی ساخته شده و همچنین نخستین رباتی که طراحان برایش ریش گذاشته‌اند. در واقع او کاملا شبیه سازنده خود هنریک شارف است. این ربات نیز همانند سایر ربات‌ها تمام حرکات و عبارات گفتاری خود را توسط یک اپراتور که با یک کامپیوتر کنترل می‌شود، ادا می‌کند.

حالا نوبت آن است که یک ربات دوقلوی انسان‌نما را به شما معرفی کنیم. رباتی با نام Actroid F. که توسط موسسه ملی علوم و فناوری پیشرفته صنعتی ژاپن در سال ۲۰۱۶ ساخته شده‌اند. Actroid یک نوع آندرویدی (ربات انسان‌نما) است که دارای شخصیت بصری قوی و انعطاف‌پذیر است و توسط دانشگاه اوزاکا و شرکت کوکورو ساخته شده است. این ربات‌ها می‌توانند کار‌هایی مانند چشمک زدن، صحبت کردن و تنفس را تقلید کنند. مدل‌های «Repliee» ربات‌های تعاملی توانایی تشخیص و پردازش گفتار و پاسخ دادن به صحبت‌ها را دارند. در ابتدا این ربات‌ها برای پشتیبانی از بیمار در طول مشاوره طراحی شده بودند تا از آن‌ها حمایت کنند، اما با توسعه بیشتر می‌توانند انواع کار‌های خدماتی را نیز انجام دهند.

هتل ساسبو ژاپن در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد. جالب است بدانید این هتل دارای میز کار کاملا اتوماتیک است. این هتل از ربات‌های منحصربه‌فرد انسان‌نمایی به نام humanoid که قادر به سخن‌گفتن به چند زبان است، استفاده می‌کند و می‌تواند به مسافران خوشامد بگوید و کارت اتاق برای آن‌ها صادر کند. هتل ساسبو این کار را با هدف کاهش نیروی انسانی انجام داده است. صاحبان این هتل گفته‌اند در آینده نزدیک ۹۰ درصد پرسنل این هتل ربات‌ها خواهند بود.

آخرین رباتی که به شما معرفی می‌کنیم یک ربات با چهره مردانه است که او را معجزه زیست مهندسی می‌نامند و اولین رباتی است که از قطعات پروتزی و ایمپلنت‌های ارگانیکی مثل قلب مصنوعی، مغز میکروچیپ و حتی عصب‌های مصنوعی ساخته شده است. پروفسور الکساندر سیفالیان و همکارانش در دانشگاه کالج لندن روش ایجاد اندام‌های مصنوعی را اختراع کردند و این ربات را ساخته‌اند. آن‌ها با استفاده از سلول‌های بنیادی بیمار و داربست ساخته‌شده از یک نوع جدید از نانومواد توانسته‌اند قسمت‌های بدن مصنوعی، ازجمله مجرای اشک‌آور، بینی، گوش و پیوند عروق کرونر را بسازند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

انسان‌نما‌های آهنی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم

ربات هایی که در اداره پست مورد استفاده قرار می گیرند می تواند ۲۰۰ هزار بسته پستی را در روز مرتب کند.  یک  شرکت چینی با استخدام این ربات ها هزینه نیروی کار را به نصف کاهش داده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • ببینید | ربات شاطر
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • ویدیویی از طرز کار ربات‌های چینی که گیج کننده است
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد