Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مجلس سناي آمريکا طرحي را که مخالف خروج نيروهاي اين کشور از افغانستان و سوريه است به تصويب رساند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري  آريا به نقل از روزنامه نيويورک تايمز، سناي آمريکا با اکثريت قاطع به طرح ترامپ براي خروج از سوريه و افغانستان راي منفي داد.
سناي آمريکا در اقدامي دو حزبي با سياست خارجي دونالد ترامپ رئيس جمهور اين کشور مخالفت کرد و با اکثريت آراء به پيشبرد طرح ميچ مک کونل رهبر اکثريت سنا در خصوص مخالفت شديد با اقدام رئيس جمهور براي خروج نيروهاي نظامي آمريکا از سوريه و افغانستان راي داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه تلويزيوني الجزيره گزارش داد، مجلس سناي آمريکا با تصويب اصلاحيه اي، اجرايي شدن تصميم ترامپ را براي عقب نشيني نيروهاي آمريکايي از سوريه و افغانستان دشوار کرد.
در همين حال شبکه تلويزيوني الميادين درباره اصلاحيه مذکور توضيح داد اين اصلاحيه که به پيشنهاد سناتور مک کانل مطرح شد، به اين نکته اشاره دارد که براي عقب نشيني نيروهاي آمريکايي بايد ديدگاه اسرائيل و هم پيمانان واشنگتن لحاظ شود.

انتقاد بي سابقه رئيس سنا از ترامپ
رئيس سناي آمريکا در اقدامي نادر از رئيس جمهور اين کشور به دليل تصميم براي خروج از سوريه انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، ميچ مک کانل رهبر جمهوري خواه سناي آمريکا در انتقادي کم نظير از دونالد ترامپ به دليل تصميمات وي براي خروج نظاميان کشور از سوريه انتقاد کرد.
وي که به ندرت به طور صريح از رئيس جمهور انتقاد مي کند، تصريح کرد در حقيقت القاعده، گروه تروريستي داعش و گروههاي وابسته به آنها در سوريه و افغانستان به تهديدات جدي عليه شهروندان آمريکايي ادامه مي دهند.
مک کانل ضمن هشدار درباره خطرات خروج عجولانه از هر مناقشه اي بر اهميت گفتگوهاي ديپلماتيک و راه حل هاي سياسي براي مناقشات سوريه و افغانستان تاکيد کرد.
مجلس سناي آمريکا قصد دارد در نشست راي گيري مقدماتي، اصلاحيه مربوط به لايحه سياست خاورميانه بزرگ را بررسي کند.
در حالي که اين اصلاحيه تاثير واقعي بر سياست ندارد اما حاکي از مخالفت گسترده حتي در اردوگاه ترامپ براي خروج فوري نظاميان آمريکا از سوريه خواهد بود.
اين مقام ارشد امنيتي آمريکا همچنين افزود، گروه تروريستي داعش هنوز هزاران ستيزه جو دارد که با آنها مي تواند هرگونه خلاء قدرت را در اين کشور جنگ زده پرکند.
رئيس جمهور ترامپ يک روز پس از اظهارات ميچ مک کانل با اتخاذ موضع چالشي، مقامات امنيتي کشور را به شدت منفعل و ساده لوح خواند و افزود، احتمالا دستگاه امنيتي بايد دوباره به مدرسه برگردد.

هيچ نشانه اي از خروج آمريکايي ها از سوريه ديده نمي شود
رئيس هيات اجرايي شوراي دموکراتيک سوريه گفت: هيچ نشانه اي دال بر خروج نيروهاي آمريکايي از سوريه يا تغيير در روابط ميان واشنگتن و کردهاي سوريه مشاهده نکرده است.
«الهام احمد»  به روزنامه واشنگتن پست گفت: هيچ تغييري در سوريه روي نداده است و اوضاع در اين کشور همانند قبل از اعلام خروج نيروهاي آمريکايي از سوريه از سوي دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکاست.
احمد که به آمريکا سفر کرده است ، گفت ديدار کوتاهي با ترامپ در روز دوشنبه داشته است، و نگراني خود را درباره سرنوشت کردها به وي ابراز کرده است و ترامپ به وي اطمينان داده است که کردها درمعرض کشتار قرار نخواهند گرفت.

اعتراف ائتلاف آمريکايي به کشتار غيرنظاميان سوري
مخالفت سنا با خروج نظاميان آمريکايي از سوريه در حالي صورت مي گيرد ائتلاف موسوم به بين المللي به سرکردگي آمريکا در مبارزه با تروريسم به کشتار بيش از يک هزار و 190 غيرنظامي سوري اعتراف کرد.
اين ائتلاف در جديدترين گزارش خود اعلام کرد: از تابستان 2014 تا پايان سال 2018 بيش از هزار و 190 غيرنظامي را قرباني عمليات غيرقانوني خود در خاک سوريه کرده است.
جنگنده هاي اين ائتلاف روز چهارشنبه در بمباران روستاي الباغوزاستان ديرالزور سوريه پنج کودک و سه زن را کشت.
نيروهاي هوايي ائتلاف بين المللي طي ماه جاري ميلادي 4 بار به روستاهاي `الباغوز`، `الباغوز فوقاني` ، `الشعفه` و `الکشکيه ` واقع در حومه جنوب شرقي ديرالزور حمله کرده اند که به مجروح و کشته شدن ده ها شهروند و خسارات مادي هنگفت منجر شده است.
ايالات متحده به بهانه مبارزه با داعش، ائتلافي بين المللي را در سوريه رهبري مي کند اما از زماني که اين ائتلاف در سال 2014 ميلادي تشکيل شد، در بيشتر حملات خود مناطق مسکوني و شهروندان را هدف قرار داده و باعث کشتار صدها نفر، تخريب زيرساخت ها و تاسيسات حياتي شده است.
اين ائتلاف همچنين شهر الرقه را تقريبا به طور کامل ويران کرده است.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سوريه آمريکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۴۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در سوریه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در صحرای استان حمص منهدم کرد.

به گزارش مشرق، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه های تروریستی در منطقه استفاده می کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین