Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان تأکید کرد، فعلاً از سوی این فدراسیون مذاکره‌ای برای انتخاب جانشین کارلوس کی‌روش نشده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که عصر امروز در برنامه تلویزیونی آسیا ۲۰۱۹ صحبت می‌کرد در واکنش به انتقادات مطرح شده درباره کارلوس کی‌روش اظهار داشت: برخی از مجریان محترم تلویزیون حتی گریه کردند و حقوق کی‌روش را به دقیقه و ثانیه حساب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برخورد‌ها را زیبنده نمی‌بینم. قراردادی مانند قرارداد‌های سایر مربیان باشگاهی با کی‌روش داشتیم و مطابق آن حقوقش را پرداخت کردیم. مگر لیپی ۲۰ میلیون دلار نگرفت؟ ما ۹۰۰ هزار دلار قرارداد بستیم که این تصمیم در صلاحیت ما بود.

وی ادامه داد: ما در امور مربوط به تلویزیون دخالت نمی‌کنیم و صحبتی درباره دریافت پول از تبلیغات تلویزیونی به ثانیه مطرح نمی‌کنیم. نباید به سمتی برویم که با یک نوجوان مصاحبه کنند و او بگوید دوست دارم به کی‌روش یک سیلی بزنم! این اصلاً زیبنده ما نیست. تا قبل از بازی با ژاپن برخی روزنامه‌ها تیتر می‌زدند که کاش اقتصاد ما هم کسی مانند کی‌روش را داشت. حالا با یک بازی چنین شرایطی به وجود می‌آید.

رئیس فدراسیون فوتبال به آخرین صحبت‌های خود با کارلوس کی‌روش اشاره کرد و گفت: او به من گفت: من شما را درک می‌کنم و بدانید که با تمام توان برای کشور شما جنگیدم. من هم گفتم که قبول دارم شما مردانه جنگیدید، از فوتبال کشور من دفاع کردید و دقیقاً کاری را انجام دادید که ما می‌خواهیم.

تاج افزود: اگر کار زیرساختی انجام نشده بود ما این‌گونه به جام جهانی می‌رفتیم؟ آیا در جام جهانی این‌گونه می‌درخشیدیم که تحسین همگان را در بر داشته باشد؟ ما در کدام جام جهانی این‌گونه بازی کردیم؟ آیا می‌شود که تیم‌های جوانان و نوجوانان فوتبال ایران بدون کار زیرساختی به جام جهانی بروند؟ بدون کار زیرساختی ملی‌پوشان بانوان فوتسال قهرمان آسیا و تیم ملی فوتسال مردان ایران به مقام سوم جهان می‌رسید؟ ژاپنی را که شما این‌قدر بالا بردید رئیس فدراسیونش از من پرسید پرسپولیس با چه بودجه‌ای به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید که من به او گفتم دو پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه بسته بوده است.

وی تصریح کرد: شما این همه گفتید که قطر به فینال جام ملت‌های آسیا رسیده مگر ما همین قطر را پیش از آغاز مسابقات ۲ بر یک شکست ندادیم؟ فوتبال است دیگر!

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که تلاش تیم ملی برای کسب چه رتبه‌ای در جام ملت‌های آسیا بود، گفت: تمام تلاش ما و کادر فنی این بود که به فینال و قهرمانی مسابقات برسیم. پس از ۱۵ سال به نیمه‌نهایی رسیدیم و باید این را به مردم بگوییم. نپختگی بازیکنان، گریبان ما را گرفت و مسئولیت آن بر عهده ما، کادر فنی و همه است.

تاج درباره پایان کار کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: کی‌روش قراردادی شش ماهه داشت که تمام شد و ارزیابی من و مردم از عملکرد او مثبت است. کی‌روش پس از بازی با ژاپن خداحافظی کرد و فدراسیون فوتبال از خدمات او تشکر کرد. ما درباره بعد از جام ملت‌های آسیا با کی‌روش صحبت نکرده بودیم. تلاش شبانه‌روزی او این بود که تیم ملی به فینال جام ملت‌های آسیا برسد که این اتفاق رخ نداد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا کی‌روش روی تیم‌های ملی نظارتی نداشت، گفت: تلاش می‌کنیم قراردادی که می‌خواهیم با مربی بعدی ببندیم، حساب‌شده باشد و تفسیر‌های متنوعی از آن ایجاد نشود. باید قراردادی بسته شود که مصاحبه‌های سرمربی جدید و نیز نظارت بر تیم‌های ملی در آن موجود باشد. نظارت بر تیم‌های امید و پایه، در قرارداد کی‌روش نبود. اگر قرارداد جدیدی با کی‌روش می‌نوشتیم، مسائل دیگری را رعایت می‌کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره پیشرفت فوتبال قطر زیر نظر فلیکس سانچس در رده‌های مختلف اظهار داشت: موفقیت‌های قطر با برنامه‌هایی که در اسپایر اجرا شد، به دست آمد. اما باید بگویم اسپایر برای همه کشور‌ها ساخته شده است. ما اسپایر کوچک‌تری در کشورمان ایجاد کردیم. سالن بدنسازی ما همان است، اما کوچک‌تر. ما استخر، سونا، چهار زمین چمن آماده و ... داریم.

تاج در پاسخ به این پرسش که چرا یک مربی ایرانی کنار کی‌روش حضور نداشت که او موقتاً هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در تیم ملی شرایطی فراهم کنیم که وقتی یک مربی توانمند مانند کی‌روش می‌رود، یک مربی در اندازه او بیاوریم. می‌خواهیم اول استاندارد‌ها معلوم شود و مناسب آن مربی بیاوریم. ما عجله‌ای نداریم.

«کی‌روش اگر خودش بود، این‌گونه از او دفاع نمی‌کردم، اما احساس می‌کنم که دفاع از کی‌روش الان وظیفه من است.»، وی با بیان این جمله خاطرنشان کرد: در آینده حتماً باید دستیار داخلی بیاوریم. فدراسیون فوتبال با ۶۰ میلیارد تومان اداره می‌شود. قطر دو اردو برای ما برگزار کرده که هزینه‌های آن، همین مقدار شده است. ما شش ماه را به بهترین شکل طی کردیم، ۹۰۰ هزار دلار کی‌روش را از AFC پرداخت کردیم و پاداشی که از قبل طلبکار بود، چون نمی‌توانستیم از اینجا پرداخت کنیم. این پاداش‌های ارسالی به امارات را هم از طریق هواپیما بردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا وزیر ورزش و جوانان گفته بود که اگر فدراسیون با کی‌روش قرارداد ببندد، وزارت پولی به فدراسیون نمی‌دهد، گفت: امیدوارم مردم صحبت‌های کی‌روش با برنامه ۹۰ را تماشا کنند. شما در این برنامه، تشکر کی‌روش را از فدراسیون و رئیس آن می‌بینید. شبی که با مسئولی به اردوی تیم ملی رفته بودیم و پول بچه‌ها نرسیده بود، نتوانستیم پاداش بازیکنان را بدهیم که کی‌روش عصبانی بود و صحبت‌هایی را مطرح کرد. ما توصیه‌ای درباره حضور یا عدم حضور کی‌روش از طرف وزارت داشتیم.

تاج در پاسخ به این پرسش که آیا برای هدایت تیم ملی با برانکو ایوانکوویچ صحبت شده است یا خیر، تصریح کرد: خیر. ارزیابی من از عملکرد برانکو در پرسپولیس مثبت است، اما صحبتی با برانکو نکرده‌ام.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا گزینه بعدی هدایت تیم ملی، ایرانی است یا خارجی، خاطرنشان کرد: فعلاًٌ استانداردسازی آغاز شده است. از لحاظ زیرساختی، پِک و دو زمین چمن را آماده کردیم. بنا شده در کمیته فنی، استانداردی تعریف شود تا تیم‌های ملی در پِک مستقر شوند. سپس سرمربی همه این‌ها از هم بهره‌برداری کنند. اتفاقی که در ژاپن رخ داد. با این حال به نظرم کمیته فنی دنبال مربی خارجی است.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا حضور اروه رنار کنار ابراهیم شکوری (سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال) در دیدار ایران - ژاپن اتفاقی بوده است یا خیر، گفت: خیلی‌ها به صورت اتفاقی کنار خیلی‌ها می‌نشینند،، اما هنوز هیچ صحبتی با گزینه‌ای نشده است.

تاج درخصوص اینکه چرا از مربیان داخلی در کنار مربیان خارجی استفاده نمی‌شود، تصریح کرد: ما در صنایع فولاد و انرژی هسته‌ای و در پزشکی، کارآمد و سرآمد هستیم. در فوتبال هم باید همه دست به دست هم بدهیم و این کار را آغاز کنیم. باید به جایی برسیم که در همه رده‌های پایه از مربیان داخلی استفاده کنیم. دیگران هم باید این مسئله را بپذیرند.

وی درمورد حاشیه‌هایی که کارلوس کی‌روش در مدت هشت سال حضورش در ایران ایجاد کرد، گفت: خوشحالم که پذیرفتیم کی‌روش قابلیت‌های فنی بالایی دارد. اعتقاد دارم بسیاری از این رفتار‌ها نباید اتفاق می‌افتاد و بعضی از این رفتار‌ها مناسب نبود. من پس از اظهارات پایانی کی‌روش، عذرخواهی کردم و گفتم که او حق ندارد درباره مربیان داخلی و مسائل غیرفنی صحبت کند. کی‌روش هم رعایت کرد و دیگر چیزی نگفت. کی‌روش مانند آجیل، مجموعه‌ای از قابلیت‌هاست! او فقط پسته نیست، بلکه یک مجموعه است!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مهدی تاج کارلوس کیروش فدراسیون فوتبال فوتبال ایران تیم ملی فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است

رئیس فدراسیون ورزش همگانی گفت: رویکرد ما در سال‌جاری همگانی کردن ورزش در محلات شهری است. امیدواریم با کیفی ساختن برنامه‌ها بتوانیم سطح کم‌تحرکی و فقر حرکتی را در سطح جامعه کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی خلیلی به رقابت‌های جام هواداری اشاره و اظهار کرد: از مهمترین رویکرد این فدراسیون، آشتی مردم با ورزش است و در این خصوص با فراهم کردن برخی زیر ساخت‌ها و فعالیت‌های همگانی در مجتمع‌های مسکونی، فضای خیابانی، پارکی و عمومی، توانستیم رویدادهایی بزرگی از جمله مینی فوتبال، مترو اسپرت، گل‌کوچک، ورزش صبحگاهی و عصرگاهی بوستانی را میزبانی کنیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی گفت: از برنامه‌های مهمی که در سال گذشته در دستور کار خود قرار دادیم، محلاتی و خیابانی کردن ورزش همگانی بود. هدف مهم ما از این رویکرد، آشتی مردم با ورزش همگانی بود، چرا که با توجه به نبود زیر ساخت‌ها، سالیان متمادی مردم استقبال کمتری از ورزش داشتند. رویکرد و توسعه ورزش همگانی به طور قطع می‌تواند سلامت جسمانی و روحی را برای شهروندان و شهرنشینان به ارمغان آورد. مهمترین رویکرد ما برای سال‌جاری نیز همگانی کردن ورزش در سطح محلات شهری است که در این راستا، برنامه‌های خوبی با سایر نهادهای ورزشی داشتیم. امیدواریم با کیفی ساختن برنامه‌ها بتوانیم سطح کم تحرکی و فقر حرکتی را در سطح جامعه کاهش دهیم.

خلیلی همچنین به مسابقات جام هواداری نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال علاقه‌مندان مناطق مختلف کشور و هواداران تیم‌های لیگ برتری فوتبال، ثبت نام‌ها این رویداد از اواخر سال گذشته آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد. حدود ۸۰۰ تیم حضورشان را در این جام نهایی کردند که نیمی از آن مربوط به طرفداران تیم‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتور و استقلال خوزستان است. به محض اتمام مهلت ثبت نام‌ها، این رویداد از خردادماه به صورت رسمی آغاز و تا پایان فصل تابستان این جام ادامه خواهد یافت.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی گفت: لیگ مینی فوتبال محلات برای نخستین بار در سطح کشور در قالب دسته یک و دو از اردیبهشت کارش را به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد کرد. لیگ دسته یک و دو به ترتیب با شرکت ۱۶ تیم برگزار خواهد شد که در نهایت تا پایان امسال تکلیف تیم‌های برتر دستجات مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: رویدادهای بزرگ دیگر ما برگزاری همایش سراسری و خانواده محور در سطح کشور است که ۲۸ اردیبهشت همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و دهه کرامت در تمامی شهرها و مراکز استان‌ها انجام خواهد شد. همچنین برای نخستین بار مسابقات ماجراجویی گذر از جنگل‌های هیرکانی به مسافت ۱۵ کیلومتر در بخش مردان و بانوان به میزبانی استان مازندران از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت در شهرستان سوادکوه برگزار خواهد شد.

خلیلی خاطرنشان کرد: در راستای سلامت شهروندان تفاهم‌نامه‌ای از سوی این فدراسیون با دفتر آموزش و سلامت وزارت بهداشت به امضا رسید تا ترویج و گسترش فعالیت بدنی میان اقشار مختلف جامعه مد نظر قرار گیرد. در قدم نخست پنج هزار مربی آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت تا بتوانند در فضاهای پارکی و اماکن ورزشی، آموزش‌هایی را در نوبت صبح و عصر به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 748607

دیگر خبرها

  • بازگشت ویسنته دل‌بوسکه به فوتبال اسپانیا
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • سپهرزاد: کنار گذاشتن من بدون اطلاع قبلی زیبنده دوومیدانی نیست/ حسین رسولی از بی توجهی‌ها دلخور است
  • شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!
  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است