Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی دارابی پس از تماشای فیلم«۲۳نفر» نظر خود را درباره این فیلم بیان کرد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما پس از تماشای فیلم«23 نفر» که پنجشنبه شب در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نمایش درآمد، ضمن تشکر از سازمان اوج که به تولید و ساخت کارهای ارزشی همت دارند، گفت: فیلم 23 نفر داستانی درباره بخشی از دوران دفاع مقدس است و بنده نیز قهرمان‌های داستان به خصوص آقای صالح قاری همکار ما در صداوسیمای مرکز آبادان را می شناسم و درباره آنها مطالعه کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارابی با اشاره به اینکه ما هر چه قدر در روایت واقعیت‌های جنگ تلاش کنیم، بسیار خوب و ارزنده است، گفت: اما در این زمینه دو ملاحظه وجود دارد. اگر امروز ما از جنگ صحبت میکنیم و سی امین سال پایان جنگ را سال آینده شاهد هستیم، باید پردازش به گونه‌ای باشد که در عین حال که واقعیت‌های جنگ را روایت می‌شود، به مودت و برادری عمیقی  دو ملت که عمق استراتژیک ایران و عراق هست در شرایط امروز آسیبی وارد نشود.

وی افزود: این پردازش باید به‌گونه‌ای باشد که جنایت‌های رژیم بعث صدام بیان شود و نسل جوانی که جنگ را ندیده است، یک دشمنی امروزی را برای خودشان تعریف نکند.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما گفت که ما هر چه قدر در این زمین هزینه کنیم، کم است و باید کارهای خود را از لحاظ هنری و پردازش و جلوه های ویژه ارزشمند‌تر و قوی تر کنیم تا باور پذیرتر و جدی تر شود.

دارابی در خاتمه سخنانش به فیلم 23 نفر گریزی زد و درباره فیلم گفت که فیلم به لحاظ قصه و داستان قابل تقدیر است اما به لحاظ جلوه های ویژه و بازی‌های انجام شده فاصله زیادی با کارهای حرفه ای دارد.

برپایه این گزارش، «23نفر» به تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده، روایت گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال 1361 به اسارت نیروهای عراقی درآمدند.

سازندگان فیلم سینمایی «23 نفر» عبارتند از؛ تهیه‌کننده: مجتبی فرآورده، نویسنده و کارگردان: مهدی جعفری، مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی، طراح صحنه: کامیاب امین عشایری، طراح لباس: سارا سمیعی، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، جلوه‌های ویژه بصری جنگ: هادی اسلامی، جلو های ویژه بصری بخش عراق: امیر سحرخیز، مدیر تولید: رضا زنجانیان، عکاس: محمد بدرلو، مشاوران: احمد یوسف‌زاده، محمد ساردوئی، تدوین: میثم مولایی، صدابردار و صداگذار: بهمن اردلان، طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی، مشاور رسانه ای: مهرداد معظمی.

این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر فیلم 23 نفر علی دارابی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است

 سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه شاهد جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها هستیم، گفت: قانون منع تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان در رسانه ملی مصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، عبدالعظیم بهفر اظهار کرد: قوانین منع تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت به مانند حروف والی در زبان عربی هستند که گرچه نوشته می‌شوند، اما خوانده نمی‌شوند، به رغم اینکه قانون منع تبلیغات کالاهای آسیب رسان در رسانه ملی مصوب است و هر سال کالاهای آسیب رسان و غیر مجاز اعلام می‌شوند، اما اجرای جدی این قانون در محاق قرار می‌گیرد و شاهد جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها هستیم.

وی افزود: سرپیچی از این قانون هم به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد و ادعاهای غیرواقعی یا اغراق در معرفی محصول پاشنه آشیل بسیاری از تبلیغات است، گاهی عنوان عوض می‌شود، گاهی با ایما و اشاره محصول را تبلیغ می‌کنند که البته در پس این اقدامات، ترس از قانون مشاهده می‌شود، اما با تساهل و مداراهای اخیر برخی از شرکت‌ها و نشان‌های تجاری با چراغ سبز رسانه ملی در چشم قوانین زل می‌زنند و آشکارا و مستقیم مخاطب را به مصرف محصولات آسیب رسان به سلامت دعوت می‌کنند.

سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با مسئولان رسانه ملی گفت: در جلساتی که با مسئولان رسانه ملی برگزار کرده‌ایم مهم‌ترین دلیل مدارا با تخلفات تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت را کم بودن بودجه و ضرورت اکتساب منابع مالی برای بقا و استمرار فعالیت‌ها اعلام می‌کنند که صحت‌سنجی این موضوع، وظیفه نهادهای بودجه‌ای است، اما هدف نمی‌تواند توجیه‌گر وسیله باشد، شیوع بیماری‌های مختلفی مثل سرطان با مولفه غذاهای مضر مماس است و تغذیه غیر سالم در بسط سبک زندگی اشتباه تاثیرگذار است.

بهفر ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ناظران در کنار نهادهای دیگر، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است و ما ملزم به برخورد سلبی و حتی قضایی با کسانی هستیم که با تخطی از قوانین سلامت، جامعه را تهدید می‌کنند، اما جامعه نیز باید نسبت به سلامت خود حساس باشد و دست از مطالبه‌گری برندارد.

وی در واکنش به بعضی ادعاهای نادرست در تبلیغات محصولات غذایی تاکید کرد: در حوزه تبلیغات محصولات غذایی گاهی اوقات ادعاهای نادرست و خلاف واقع مطرح می‌شود که بعضی از آنها موضوعیت ندارد؛ به عنوان مثال درج عنوان بدون کلسترول روی روغن‌های نباتی از این دسته تبلیغات محسوب می‌شود، چراکه روغن‌های نباتی در اصل بدون کلسترول است و تنها در روغن‌های حیوانی وجود دارد.

سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: درج عنوان بدون افزودنی روی شیرهای استریل نیز از این دست تبلیغات است، چراکه شیرهای استریل نیازی به افزودنی یا نگهدارنده ندارند، چون داخل آن میکروبی وجود ندارد.

بهفر افزود: بسیاری از اسنک‌ها، روغن‌ها، انواع سس، آب‌میوه‌ها و نوشیدنی‌هایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم، محصول یا شرکت و برند را تبلیغ می‌کنند، غیرقانونی هستند و نباید در رسانه ملی یا هر رسانه دیگر تبلیغات داشته باشد.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در تبلیغات کالاهای آسیب رسان وجود دارد و برخی آن را به عنوان یک چالش به حساب می‌آورند، کلی بودن دستورالعمل تبلیغات است که شاید بهتر باشد نهادهای مرتبط با این موضوع دستورالعمل را با شاخص‌های کمی قابل سنجش و اندازه‌گیری، به روزرسانی و دستورالعمل جدید را با جدیت عملیاتی کنند.

سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: شورای سیاست‌گذاری سلامت صدا و سیما هم به عنوان فصل مشترکی در پیشبرد اهداف سلامت محور، می‌تواند در احیای اجرای قانون منع تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت در رسانه ملی نقش ایفا کند و ما هم آمادگی داریم تمام امکانات خود جهت اشاعه فرهنگ سلامت را در اختیار نهاد مهم اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کشور قرار دهیم.

کد خبر 749643

دیگر خبرها

  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • معلم، متحول کننده انسان‌ها در طول تاریخ
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع
  • یک حاشیه کوچک، کمر استقلال و پرسپولیس را می‌شکند
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است