Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@17:23:32 GMT

تصفیه خون با 7 گیاه شگفت انگیز

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۲۲۳۶

رکنا: هفت گیاه تصفیه‌کننده خون را بشناسید.

گیاه ریحان نیز به کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند تا سموم ساخته شده را از بین ببرند. در واقع مصرف ریحان برطرف کننده مشکلات و عفونت‌های گوارشی است. علاوه بر این، به عنوان یک دیورتیک برای از بین بردن هرگونه سم مخفی از خون شناخته می‌شود.

مدیر گروه علوم زراعی و باغی واحد علمی‌کاربردی مرکز تحقیقات و آموزش سازمان جهادکشاورزی زنجان گفت: سیر، قاصدک، زردچوبه، ریحان، گشنیز، گزنه و آلوئه ورا گیاهانی هستند که به‌عنوان تصفیه کننده‌های خون شناخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود محبی اظهار کرد: سیر یکی از گیاهانی است که مصرف منظم آن به کاهش فشار خون، بهبود گردش خون و کاهش کلسترول بد منجر می‌شود. سیر علاوه بر این باعث محافظت از شریان ها و مغز می‌شود و از آنجایی که غنی از ترکیبات سولفوریک (آلیسین) است، منجر به خلاص شدن خون از سموم شده و ریزش مو را نیز متوقف می‌کند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: گیاه قاصدک حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی ضروری است که دستگاه گوارش را از سموم پاک کرده و به درمان بیماری‌های کبد و حذف سموم خون نیز کمک می‌کند. ساده‌ترین راه برای مصرف این گیاه در قالب جوشاندن برگ آن و نوشیدن آن به‌صورت چای است. همچنین می‌توان چای قاصدک را جایگزین قهوه کرد و روزی 3 بار آن را نوشید.

وی افزود: در حالی که برای عطر و طعم دادن به مواد غذایی از زردچوبه استفاده می‌شود، این ماده غذایی دارای خواص شگفت انگیز دارویی نیز هست. یکی از ویژگی‌های اصلی زردچوبه، مبارزه با سرطان، کمک به آسیب‌های DNA و دفع التهاب مزمن است. علاوه بر این، زردچوبه از ابتلا به بیماری‌های قلبی و لخته‌های خون نیز جلوگیری می‌کند.

محبی تصریح کرد: گیاه ریحان نیز به کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند تا سموم ساخته شده را از بین ببرند. در واقع مصرف ریحان برطرف کننده مشکلات و عفونت‌های گوارشی است. علاوه بر این، به عنوان یک دیورتیک برای از بین بردن هرگونه سم مخفی از خون شناخته می‌شود.

مدیرگروه علوم زراعی و باغی واحد علمی کاربردی مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص گشنیز افزود: اگر در بدن مان جیوه یا فلزات دیگری وجود دارد، حتما باید گشنیز مصرف کنیم. این گیاه نه تنها فلزات را از بدن دفع می‌کند، بلکه برای پاک‌سازی خون بسیار مفید است. همچنین گشنیز می‌تواند مشکلات قلبی و عروقی و اضطراب را از بین ببرد.

وی یادآور شد: گیاه گزنه نیز حاوی آهن است و کم‌خونی را کاهش می‌دهد. گزنه برای تصفیه سریع خون و حذف توکسین های آن فوق‌العاده است. این گیاه ادرارآور بوده و برای تمیز کردن کلیه‌ها و کبد مؤثر عمل می‌کند.

محبی در رابطه با گیاه آلوئه ورا نیز خاطرنشان کرد: همه ما تصور می‌کنیم که از آلوئه ورا صرفا برای نرمی و لطافت پوست کاربرد دارد. اما باید این گیاه مفید برای درمان بسیاری از ناخوشی‌های روزمره و پاکسازی بدن از توکسین ها یا همان سموم، مفید است؛ در واقع آلوئه ورا باعث پاک‌سازی کبد و کلیه‌ها می‌شود و برای این منظور می‌توان چای آلوئه ورا را در برنامه غذایی روزانه قرار داد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: چای قهوه چای قهوه شگفت انگیز مواد خون آسیب هفت عکس فیلم زن دختر دستگیری شهر یک زن پسر جوان مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه

فرید بیگی سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه براساس ردیابی و بازدید‌های میدانی بعمل آمده از باغات هلو، شلیل، گردو و کیوی، پوره زایی نسل اول آفت سپردار سفید توت از نیمه اول اردیبهشت امسال در برخی مناطق گرم استان شروع شد، به لزوم مدیریت و مبارزه تلفیقی با این آفت تاکید کرد.

او با اشاره به اقلیم‌های مختلف استان و دامنه زمان ظهور پوره در این شرایط آب و هوایی به باغداران توصیه کرد قبل از هر اقدامی با تهیه نمونه از باغ و ارائه آن به کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی با دریافت نسخه گیاهپزشکی برای مبارزه با آفت در بهترین زمان و بر اساس بررسی وضعیت بیولوژی آن در باغات اقدام کنند.

بیگی افزود: کاربردی‌ترین روش برای تعیین زمان دقیق مبارزه، بازرسی دقیق تنه درختان آلوده و مشاهده کلنی پوره‌ها روی تنه است و از آنجایی که پوره‌ها سپردار آجری رنگ هستند استقرار آنها روی تنه درختان، منجر به آجری و یا صورتی شدن تنه درختان می‌شود که با مشاهده رنگ صورتی یا نارنجی روی تنه و قبل از تشکیل پودر سفید رنگ قسمت آلوده، مبارزه باید انجام شود.

او با بیان اینکه مبارزه مکانیکی یکی از روش‌های مدیریت آفت در قالب مبارزه تلفیقی با ابن آفت است، پاک کردن تنه و شاخه‌های ضخیم (اصلی) درختان با اسکاچ نرم یا گونی، حذف و هرس سرشاخه‌های شدیداٌ آلوده را به باغداران توصیه کرد و افزود: هرس و از بین بردن قسمت‌های آلوده درخت و پاکسازی پوست درختان از آلودگی می‌تواند تاثیر سموم شیمیایی را افزایش دهد.

بیگی درباره مبارزه شیمیایی با این آفت، گفت: این نوع مبارزه پس از خروج ۶۰ تا ۷۰ درصد پوره‌ها از تخم قبل از تشکیل سپر با سموم توصیه شده ترجیحا سموم خانواده IGR نظیر آپلاود و آدمیرال به میزان ۰.۷۵ در هزار در نسخه گیاهپزشکی توصیه می‌شود.

او افزود: پس از خروج ۷۰-۶۰ درصد پوره‌ها از تخم قبل از تشکیل سپر با سموم توصیه شده، سموم خانواده IGR نظیر آپلاود (بوپروفزین) و آدمیرال (پیری پیروکسی فن) به میزان ۰/۷۵ در هزار و یا حشره کش‌های مجاز در نسخه گیاهپزشکی توصیه می‌شود.

بیگی با اشاره به اهمیت صادرات کیوی، کنترل شیمیایی تحت نظر کارشناس فنی و یا کلینیک گیاهپزشکی با استفاده از سموم مجاز توصیه شده با سمپاش پشتی تلمبه‌ای ترجیحا روی تنه و شاخه‌های اصلی درخت آلوده را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به حساسیت شدید درختان سیاه ریشه به ترکیبات روغنی در فصل رشد، از اختلاط حشره کش‌های توصیه شده با روغن امولسیون شونده خودداری شود.

او با تاکید به اینکه باغداران باید از سمومی که در ظروف اصلی بسته بندی، پلمپ و دارای برچسبی که نشان دهنده مشخصات کامل سم اعم از نام شرکت سازنده، تاریخ تولید، شماره پارت و بچ باشند و از فروشگاه‌های مجاز در قبال اخذ فاکتور خریداری شده برای سمپاشی استفاده کنند، به اطلاع رسانی به زنبورداران منطقه برای رعایت نکات ایمنی و جابجایی کندو‌ها قبل از سمپاشی و توجه به اطلاعات هواشناسی برای اطمینان از عدم بارندگی حداقل به مدت ۲۴ ساعت تاکید کرد و گفت: باغداران و بهره برداران برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر به مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها یا واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و یا کلینیک‌های گیاهپزشکی مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کیفیت شگفت انگیز و هنر عکاس در ثبت تصاویر از یک سرخرطومی
  • آنچلوتی و پرز، زوج قرن برای ساختن دهه شگفت‌انگیز
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • (ویدئو) خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • مسی و رکورد شگفت انگیز در سال ۲۰۲۴
  • لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه