Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@04:20:43 GMT

◄ ترابری سالانه ٢٠ میلیون گردشگر دریایی

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۷۴۰۵

◄ ترابری سالانه ٢٠ میلیون گردشگر دریایی

تین‌نیوز | 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۱۲ بندر مسافری و پیشرفته‌ترین ناوگان مسافری دریایی کشور، ترابری ایمن سالانه ۲۰ میلیون نفر سفر را در کارنامه گردشگری دریایی خود دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله‌مراد عفیفی‌پور در حاشیه همایش «از خزر تا خلیج‌فارس» و بازدید ٢٠٠ نفر از سیاست‌گذاران و فعالان صنعت گردشگری، افزود: اقدامات سازمان بنادر برای توسعه زیرساخت‌های بندری و استانداردسازی ناوگان گردشگری دریایی این استان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی برای فعالان صنعت گردشگری کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان با برخورداری از ۲۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی، ۱۴ جزیره و هم‌چنین آب و هوایی مساعد در نیمه دوم سال، پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۱۲ بندر مسافری و پیشرفته‌ترین ناوگان مسافری دریایی کشور، ترابری ایمن سالانه ۲۰ میلیون نفر سفر را در کارنامه گردشگری دریایی خود دارد که یک‌چهارم این سفرها در ایام تعطیلات نوروزی و پایان سال صورت می‌گیرد.

در همایش «از خزر تا خلیج‌فارس» بیش از ۲۰۰ نفر از سیاست‌گذاران، مدیران و فعالان صنعت گردشگری کشور، با حضور در بندر شهید حقانی به‌عنوان بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی کشور با ظرفیت‌های گردشگری دریایی و امکانات، توانمندی‌ها و زیرساخت‌های ایجادشده توسط سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه مسافرت‌های دریایی در مرکز استان هرمزگان از نزدیک و به‌صورت میدانی دیدن کردند.

بندر شهید حقانی از ۴۰ فروند شناور پیشرفته با ظرفیت بیش از ۴۰۰۰ صندلی برخوردار است که هرروز محل تردد هزاران مسافر دریایی است که از سرزمین اصلی به جزایر قشم، هرمز و لارک و برعکس سفر می‌کنند.

 شرکت‌کنندگان در این رویداد توسط دو شناور پیشرفته مسافری، یک گشت دریایی متفاوت را بر پهنه آب‌های نیلگون خلیج‌فارس تجربه کرده و مسیر دریایی شش مایلی (حدود ۱۱ کیلومتر) به‌موازات نوار ساحلی شهر بندرعباس از شرق به غرب را پیمودند.

فعالان گردشگری کشور در ادامه این برنامه از بخش‌های مختلف کشتی اقیانوس‌پیمای سانی که دریکی از اسکله‌های این بندر پهلوگرفته بود، دیدن کردند.

ﺍﯾﻦ ﮐﺸﺘﯽ به‌منظور ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻭ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﮐﺮﺩﻥ ﺳﻔﺮ ﺩﺭﯾﺎﯾﯽ ﺍﯾﻤﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﺍﻥ و مسافران در مسیر دریایی بین بندر شهید باهنر- شارجه کشور امارات فعال است. علاوه بر این، کشتی سانی در زمینه گردشگری دریایی منطقه خلیج‌فارس ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻔﺮﻫﺎﯼ کوتاه‌مدت چهارتا هفت‌روزه ﺩﺭﯾﺎﯾﯽ نیز قابل‌استفاده ﺍﺳﺖ.

کشتی سانی دارای ظرفیت حمل ۴۱۸ مسافر با شرایط خاص در پنج کلاس است که مسافران می‌توانند نوع خدمات مدنظر را انتخاب کنند.

ﺳﻪ ﻫﺰﺍﺭ ﻭ ۵۰۰ ﻣﺘﺮﻣﺮﺑﻊ ﻓﻀﺎﯼ ﺭﺳﺘﻮﺭﺍﻧﯽ، کافی‌شاپ، ﺍﺳﺘﺨﺮ ﻭ ﺳﻮﻧﺎ، دو ﺳﺎﻟﻦ ﺳﯿﻨﻤﺎ، ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ، ﺍﺗﺎﻕ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ، ﺳﺎﻟﻦ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﻫﻤﺎﯾﺶ ﻭ ﺍﺗﺎﻕ ﺑﺎﺯﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﻭ ﺁﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ ازجمله ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺍﯾﻦ ﮐﺸﺘﯽ ﺍﺳﺖ.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بنادر هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام عملیات امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌فارس با تلاش امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مصطفی حاجی رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به خدمات‌رسانی به خدمه و ملوانان شناورها و کشتی‌ها در خلیج‌ فارس در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نوار ساحلی این استان 6 مرکز جستجو و نجات دریایی راه‌اندازی کرده که به‌صورت شبانه‌روزی امدادرسانی می‌کند.

وی با اشاره به فعال بودن مرکز جستجو و نجات دریایی در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم گفت: 7 شناور ناجی با تجهیزات پیشرفته و مدرن به همراه نیروهای امدادگر مجرب در مراکز جستجو و نجات دریایی فعالیت می‌کنند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از امدادرسانی به 42 فروند شناور در خلیج‌فارس در سال 1402 خبر داد و بیان کرد: در این عملیات‌ها 172 نفر از خطر غرق‌شدگی در خلیج‌فارس نجات یافتند.

حاجی‌رضایی فوت 2 نفر در حوادث یادشده را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در سال گذشته با حضور به موقع شناور امدادی ناجی ضمن امدادرسانی به شناورها به 70 نیاز پزشکی خدمه شناورها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

وی از انجام عملیات امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس با تلاش امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: پیرو اعلام اضطرار شناور یاد شده به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر مصدومیت خدمه شناور ویژه حمل کالاهای عمومی پس از هماهنگی لازم شناور ناجی 23 به موقعیت اعزام شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه خدمه مصدوم به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل شده گفت: در دومین عملیات نیز پس از تماس تلفنی شناور سفیر لیان با سامانه 1550 مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه، شناور ناجی 9 به موقعیت اعلامی اعزام و فرد مصدوم در اسکله مروارید خارگ تحویل آمبولانس شد.

وی از دریانوردان خواست به محض مواجهه با شرایط اضطرار در خلیج فارس در اسرع وقت با سامانه تلفنی 1550 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود
  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر