Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سهراب پور امروز در دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی با شعار «سیاستگذاری باز و تعامل» با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شریف همواره تلاش کرده تا با پیوندی میان جامعه و نهادهای درگیر، در زمینه حکمرانی و حل دغدغه ها و مسائل سیاستگذاری کشور حرکت کند، افزود: همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، این کنفرانس به بررسی بهبود و پیشرفت از زاویه‌ای متفاوت یعنی از منظر حکمرانی و سیاستگذاری می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهداف اصلی اندیشکده حکمرانی و سیاستگذاری شریف که متولی برگزاری این کنفرانس است، گفت: پیاده سازی مفاهیم توسعه داده شده سیاستی از جمله اهداف است. از سال گذشته نیز دانشکده مدیریت دانشگاه صنعتی شریف، برنامه مفصلی برای اجرای دوره های آموزشی سیاستگذاری به دانشگاه آغاز کرده که پیرو آن دوره کارشناسی ارشد سیاستگذاری علم و فناوری نیز راه اندازی شد.

سهراب پور با اشاره به راه اندازی دوره سیاستگذاری علم و فناوری در دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: چرخه کاملی از آموزش تا پژوهش و اجرا در دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفته است که به سیاستگذاری های کشور کمک می کند.

رئیس کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی گفت: دبیرخانه کنفرانس ۱۷۳ مقاله دریافت کرد که ۲۰ مقاله شفاهی، ۷۳ مقاله پوستری و ۳۲ مقاله برای چاپ در کتابچه کنفرانس برگزیده شدند و حدود ۴۰ میزگرد تخصصی نیز در این کنفرانس برگزار می شود.

وی با اشاره به درک موضوع مهم پیوند میان اقشار جامعه افزود: باید توان و توجه خود را به طراحی مکانیزم های مشارکتی برای افزایش تعامل حاکمیت با مردم و نخبگان و دخیل کردن آنان در تصمیم گیری و سیاستگذاری معطوف کرد.

سهراب پور اظهار داشت: محور کنفرانس امسال «سیاستگذاری باز؛ تعامل حاکمیت، مردم و نخبگان» قرار داده شده و از سیاستگذاران، دانشگاهیان، نخبگان و تمام علاقه مندان دعوت شده تا به صورت جدی و موثر در آن مشارکت کنند.

در این مراسم رضا روستا آزاد عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف نیز افزود: باید به حکمت حکمرانی از منظر کلان توجه شود.

وی با بیان اینکه تنها راه‌حل حکمرانی بحث دانش نیست، گفت: باید به مسئله حکمت هم توجه شود و امیدواریم حکمت حکمرانی و علم و عمل مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: کلمه چهل در فرهنگ دینی ما معانی زیادی دارد و هم اکنون فرصت خوبی است تا دستاوردهای ۴۰ ساله کشور را مرور کنیم.

روستا آزاد اظهار داشت: در ۴۰ سال گذشته تاکنون شاهد جنگ تحمیلی، مبارزه با تروریسم و مبارزه با بزرگترین تحریم‌ها بودیم. همچنین ۸ سال جنگ تحمیلی و فروپاشی شوروی سابق از دیگر اتفاقات در این دوره بوده است که این تحولات کم نیست و باید با تدبیر و عمل به آن توجه شود.

در دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی از کتاب « ده سال پژوهش و تصمیم سازی، اثرگذاری و الگوسازی» رونمایی شد.

کد خبر 4531142 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان

تجمع دانشگاهیان دانشگاه شریف در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین ظهر امروز برگزار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه‌های کشور این هفته در حمایت از  خیزش جهانی برای محکومیت رژیم صهیونیستی تجمعات اعتراضی برگزار و جنایات این رژیم را محکوم کردند.

در همین راستا ظهر امروز در ادامه این تجمعات اعتراضی در حمایت از خیزش دانشجویان جهان، دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه شریف تجمع و ضمن حمایت از خیزش دانشجویان جهان و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

به گزارش تسنیم، تظاهرات گسترده دانشجویان علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، در مدت کوتاهی به چهل دانشگاه دیگر در آمریکا و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه، کانادا و استرالیا نیز سرایت کرده است.

علاوه بر این، مردم برخی از کشور‌های جهان همچون اسپانیا، ژاپن، یونان و آلمان با گذشت 205 روز از این جنایت‌ها، در حمایت از فلسطین دست به اعتراض زدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • ادامه حمایت دانشجویان ایرانی از خیزش دانشجویان در جهان/ دانشجویان شریف تجمع کردند+ فیلم
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم